Van Philips kreeg ik, na klacht over de wel zeer korte levensduur van een setje X-treme H7 lampen, het onderstaande mailtje. Het setje was namelijk al na ca. 5.000 km overleden.

De wet schrijft volgens Philips voor dat ze autolampen moeten produceren geschikt voor een max. voltage van 13,2 V.
Met een stationair draaiende motor meet ik een boordspanning van 14,61 V. :shock:
Ik vraag me af wat tegenwoordig een normale boordspanning is en of Philips niet lampen moet maken geschikt voor een hogere boordspanning dan de wettelijke 13,2 V.
Hartelijk dank voor uw e-mail naar Philips.
Ik begrijp uit uw e-mail dat u defecte auto lampen heeft.
Philips probeert voortdurend onze klanten te voorzien van de beste producten en service, maar we realiseren ook dat er altijd ruimte is voor verbetering. De beste manier voor ons om erachter te komen wat verbeterd moet worden is door dit te horen van onze klanten. Daarom, wordt uw reactie zeer gewaardeerde en is deze erg belangrijk voor ons.
Zou u zo vriendelijk willen zijn uw defecte lampen in te sturen naar het beneden aangegeven adres met een kleine omschrijving van het probleem/mankement en het merk, model en productiejaar van uw voertuig.
Zou u aan de buitenkant van het pakket uw dispatch nummer en uw eigen postadres willen zetten. We zullen dan proberen de oorzaak van het vroegtijdig falen van uw lampen te achterhalen.
Het is van groot belang dat u ons beide lampen opstuurt, ook al is er maar 1 lamp stuk. Dit vanwege 2 verschillende redenen. Ten eerste is het zo dat het onderzoek op de lampen niet geheel betrouwbaar is als er maar 1 lamp getest kan worden en ten tweede raad Philips altijd aan om beide lampen te vervangen als er een stuk is.
Het is namelijk zo dat er bij verschillende lampen altijd een miniem kleurverschil is, ook al zijn dit gelijksoortige lampen. Dit kleurverschil kan erg hinderlijk zijn voor uw medeweggebruikers.
De Philips lampen zijn hoge prestatie lampen en zijn zeer gevoelig voor over-voltage, dus zou het een goed idee zijn om het voltage van uw voertuig te laten controleren om er zeker van te zijn dat alles met elkaar overeen komt.
Volgens de wet moet Philips autolampen produceren met een maximaal voltage van 13,2V. Enig hoger voltage beïnvloedt altijd de levensduur van uw lampen in negatieve zin.