Volvo c70 t5 1998 280000km kopen of niet

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
homie
Starter

Hello,

Even voorstellen ik ben nieuw hier. Ben via mijn broer op het Volvo-forum terecht gekomen een fervent Volvo rijder.

Ik zou mij nu ook graag een Volvo willen aanschaffen met name liefst een c70 en als het even kan een T5.
1 probleempje ze zijn nogal dun gezaaid hier in Belgie.

Nu heb ik er eentje op het oog waar ik vrijdag naar ga kijken.
Even de beschrijving: Volvo c70 t5 bj.1998 automaat 280000Km op de klok wel met volledige historiek bij Volvo, de wagen is technisch zo goed als nieuw, zowat alle opties...

Ik heb nog nooit een Volvo gehad en heb mijn bedenkingen bij de vele Km's hoewel ik hier lees dat er toch met de meeste makkelijk 4 a 5 ton word gereden.
Ook zij de verkoper al langs de telefoon dat bij een koude start je de kleppen even hoort tikken dit zou te wijten zijn aan het feit dat ze zichzelf even afstellen zei hij???
En er was ook iets met het linker raam waar soms een drupje water binnen kan komen dit zou een normaal probleeempje zijn bij de c70 modellen vertelde hij mij
Ook zei hij dat de olie steeds slecht word omdat hij er zeer weinig met rijd en als hij er mee rijd alleen korte afstanden zo 5km gaan en 5km terug kan dit?
Dit zou de reden zijn waarom hij hem verkoopt en hij heeft nog een andere auto ook
Hij weet niet de hoeveelste eigenaar hij ervan is
Maar ik mocht gerust contact opnemen met zijn Volvo-dealer om na te vragen hoe de wagen ervoor staat

Wat denken jullie zal ik mij zorgen maken om:
-De vele km's
-De automaat
-Het verhaal rond de kleppen

Hij vraagt er 5000 euro voor

De wagen ziet er op de foto wel heel verzorgt uit maar dat is foto natuurlijk

Probleem vrijdag zal echter zijn om mijn verstand te laten spreken en niet mijn hart :D

Vandaar graag advies...
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Dat kort tikken van de kleppen is inderdaad iets wat bekend is, het verhaal van het afstellen klopt. En dat de zijruiten wellicht in de wasstraat een drupje lekken kan ik me voorstellen, maar bij een regenbuii zou dat volgens mij niet mogen. Wellicht kunnen C70 rijders dat beter vertellen.

Die kleine stukjes zijn juist het schadelijkst voor de motor en de olie. Ook kan er bv vocht in de uitlaat blijven zitten waardoor die kan gaan roesten. De km's zou ik niet over in de war zitten mits goed onderhouden en dat lijkt zo te zijn.

Ik zou wel voor aanschaf een lekkere proefrit adviseren. Langer dan die 5 km.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Quota
6th Gear member

Flink langer dan die 5 km zelfs, de boel goed warm stoken en dan ook een paar keer goed doorhalen in de toeren.
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
denjos
2nd Gear member

gij jeanne, pas maar op of ik post hier uw youtube filmke
l1on
1st Gear member

ik zou het niet doen met >250.000 km erop. Welke km-stand wel? <150.000.. Prijs moet dan ongeveer 5.500 EUR zijn voor het type C70 1998, meer tips zijn er als je hier en daar zoekt.
Gast

Ik heb nog nooit een Volvo gehad en heb mijn bedenkingen bij de vele Km's hoewel ik hier lees dat er toch met de meeste makkelijk 4 a 5 ton word gereden. - Correct
Ook zij de verkoper al langs de telefoon dat bij een koude start je de kleppen even hoort tikken dit zou te wijten zijn aan het feit dat ze zichzelf even afstellen zei hij??? - Correct
En er was ook iets met het linker raam waar soms een drupje water binnen kan komen dit zou een normaal probleeempje zijn bij de c70 modellen vertelde hij mij - correct
Ook zei hij dat de olie steeds slecht word omdat hij er zeer weinig met rijd en als hij er mee rijd alleen korte afstanden zo 5km gaan en 5km terug kan dit? - correct

Wat denken jullie zal ik mij zorgen maken om:
-De vele km's - is wel veel in relatie tot de vraagprijs
-De automaat - rijdt lekker
-Het verhaal rond de kleppen - hydraulische klepstoters, correct

Hij vraagt er 5000 euro voor - vind ik persoonlijk, gezien de km-stand pittig.
homie
Starter

Bedankt voor de tips

Ik zit vooral te malen op de km-stand
Ik rij er gemakkellijk 25000 bij op een jaar dat wil zeggen binnen 2 jaar al dik in de 3ton
En zoals ik al zei ik heb nog geen Volvo gehad en ben die hoge Km standen toch niet zo gewoon

Ik denk dat ik nog wat geduld zal uitoefenen tot ik een volgende t5 of misschien 2.5t tegen kom hier in Belgie
Met minder Km op de klok en dan gaande weg zelf van 2ton naar 3 a 4 ton rijden
Gast

ter info:
ik heb voor mijn 1998 C70 2.5T EUR 7.500,-- gegeven. 130.000 km.
Steve81
2nd Gear member

Eveneens 7500 euro gegeven voor een T5 met 90000km op de teller van '98. De prijs is echt wel stevig voor die km stand.
Ik heb meer dan een jaar gezocht. Zeer veel teleurstellingen opgelopen bij het gaan bekijken van auto's. Je moet niet zomaar op de eerste de beste toehappen. Degene die ergens in een donker hoekje staan zijn de beste maar komen maar sporadisch op de markt.

Btw, als je een T5 wilt voor het vermogen dan moet je een manueel zoeken (zowaar nog iets moeilijker) vermits de automaat wel wat paardjes lust.

Bijkomend: 25000 km per jaar? Je weet toch dat een T5 niet bepaald zuinig is hè. (en dan ook nog eens op 98oct).
1998 Volvo V70 2.5 TDI
2003 MG ZR 105
2002 Volvo S60 D5

2011 Volvo V60 D5 sum - man, Black Sapphire metallic, Ixion 18" zomer en Sleipner 18"winter
1998 Volvo C70 T5 - man, Saffron yellow, Triton 18";, RTI, zwart lederen/alca interieur, el open dak,...
1966 Volvo 121 B18A

Voorstelling
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”