Beste forumleden,
Bij het maken van zowel scherpe als flauwe bochten naar rechts op lage snelheid wordt regelmatig de ABS ingeschakeld, tevens gaat het slipgevaar-lampje branden.
Daarnaast komt het regelmatig voor dat bij het nemen van een drempel het slipgevaar-lampje gaat branden.
Bij het nemen van een drempel met vervolgens een scherpe bocht naar rechts dan resulteert dit eerst in het schrapende geluid van de ABS en vervolgens wordt rechtvoor bijgeremd.
Wanneer ik de STC uitschakel heb ik nergens last van.
Ik ben zojuist met dit probleem bij Volvo geweest. Bij het uitlezen worden geen storingen aangegeven.
Ze hebben de wielen eraf gehaald en gecontroleerd of er iets loszat, dit bleek niet het geval te zijn.
De monteur heeft dit probleem nog niet eerder meegemaakt.
Is iemand bekend met dit probleem?
Bij voorbaat dank voor uw reactie(s).
Zonder reden wordt ABS ingeschakeld
- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1475
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
als je niet remt doet abs zondermeer niets
Volvo for life
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 16.03.2011 - 14:27
Dit vermoed ik puur op basis van het geluid, het geluid is vergelijkbaar met het geluid van zelftest van de ABS die even kort hoorbaar is bij het optrekken na het starten van de auto. Daarnaast gaf de monteur van Volvo aan voor 90% zeker te zijn dat het de ABS is die het geluid veroorzaakt. Waar de monteur dit op baseerde is me niet duidelijk. Ook wist de monteur me niet te vertellen waarom dit bij het uitschakelen van STC dan niet het geval is.
Het is zowel bij het rustig als sneller nemen van bochten bij in- en uitparkeren. Pas als ik echt stapvoets een bocht neem dan gaat het goed, mits ik niet te snel terugstuur.
Wanneer ik zo scherp mogelijk rechtsom een rondje rijdt dan is het schrapende geluid nagenoeg continue hoorbaar.
Het gaat om een S60 T5, modeljaar 2001.
Het is zowel bij het rustig als sneller nemen van bochten bij in- en uitparkeren. Pas als ik echt stapvoets een bocht neem dan gaat het goed, mits ik niet te snel terugstuur.
Wanneer ik zo scherp mogelijk rechtsom een rondje rijdt dan is het schrapende geluid nagenoeg continue hoorbaar.
Het gaat om een S60 T5, modeljaar 2001.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21285
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Is het niet één van de banden die zich in de wielkast graaft omdat de stuurafstandhouder versleten is???
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 16.03.2011 - 14:27
Heeft de STC aparte sensoren of baseert hij de snelheid op wat de ABS-sensor doorgeeft?
Als de STC aparte sensoren heeft waar zitten deze dan en waarop lezen zij de snelheid af? Net als de ABS-sensor van de ring in de wiellager?
Wat betreft de overige opmerkingen:
> de uitslagbegrenzers zijn nog goed, de wielen raken de wielkasten niet.
> stapvoets elke bocht door lijkt me niet de bedoeling.
Als de STC aparte sensoren heeft waar zitten deze dan en waarop lezen zij de snelheid af? Net als de ABS-sensor van de ring in de wiellager?
Wat betreft de overige opmerkingen:
> de uitslagbegrenzers zijn nog goed, de wielen raken de wielkasten niet.
> stapvoets elke bocht door lijkt me niet de bedoeling.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
probleem zit waarschijnlijk in de gyrosensor,of beter gezegd,daar zit het probleem!
komt dus vaker voor,begrijp niet dat de dealer dat niet weet..
komt dus vaker voor,begrijp niet dat de dealer dat niet weet..
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Gierhoeksensor zit onder de bijrijderstoel. Pas vervangen (THX Ramon)probleem zit waarschijnlijk in de gyrosensor,of beter gezegd,daar zit het probleem!
komt dus vaker voor,begrijp niet dat de dealer dat niet weet..
Als deze het niet doet krijg je een melding in je BC.
Is een prijzig dingetje. Makkelijk te vervangen.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
DSTC, en € 382,- excl, = 455 incl. BTW, zonder montage.....
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =