Besten,
Ik ben sinds afgelopeen maandag de trotse bezitter van een volvo v40 1.6 2000 (phase 2) op lpg. Weinig vermogen maar hij zoeft meer dan snel genoeg ove de weg..
Ik heb het forum doorzocht maar kon het antwoord op onderstaande vragen niet vinden.
Ik heb wat vragen over de speakers. In de deuren (voor) heb ik reeds twee speakers gepaatst. Ik vroeg me echter af wat voor maat speakers er in het dashboard moeten. Deze zien er erg vreemd uit. Sterker nog ik zie niet eens hoe ik ze eruit kan halen (en ze geven slecht geluid)).
Daarnaast heb ik nog een setje prima 13 centimeter speakertjes liggen. Kan ik deze op de een of andere manier in de d-stijlen krijgen?
Ook is de antenne plug van de radiostekker eraf. Als ik het draadje los in de radio plaats heb ik een prima ontvangst. Ik vroeg me echter af of ik hier een nieuw antenne "mannetje" op kan zetten? Het ziet ernaar uit dat je hier een speciaal volvo kabeltje voor nodig hebt?
Dank voor de hulp!
Groetjes,
Joost
Ps: Ik heb geen voorstel topic gevonden? Dit is niet nodig?
Welke speakers in de d-stijl en dashbord?
-
- 5th Gear member
Wip eens langs de dealer. Zou geen 'net niet passende' speakers plaatsen. Gewoon orgineel spul, heb je de beste onderlinge combinatie.
-
- 1st Gear member
In de D-stijl zou 13 cm moeten passen, je zit alleen met de inbouw diepte.
Ik heb daar zelf een set van Audio-System in gedaan.
En in het dasboard zit een tweeter, ik heb zelf de voorste speakers vervangen door een compo-set.
En je hoeft niet persee orgineel spul te plaatsen, er is wel beter spul te krijgen wat ook goed past.
Ik heb daar zelf een set van Audio-System in gedaan.
En in het dasboard zit een tweeter, ik heb zelf de voorste speakers vervangen door een compo-set.
En je hoeft niet persee orgineel spul te plaatsen, er is wel beter spul te krijgen wat ook goed past.

-
- 5th Gear member
Godsvermogen?! Das echt niet waar! En nee hoeft zeker niet perse, maar is prima!
-
- 1st Gear member
Klopt orgineel is zeker prima.Bart Giesen schreef:Godsvermogen?! Das echt niet waar! En nee hoeft zeker niet perse, maar is prima!
Het is ook maar net wat voor eisen je stelt aan de audio, ik ben wat dat betreft best wel een mierenneuker, ik wil beter dan prima.

- YannickC
- 2nd Gear member
In het dashboard zitten normaal enkel tweeters.
Normaal is het gewoon een kliksysteem om ze eruit te halen
(maw hard genoeg trekken ! )
Ik heb trouwens onlangs een upgrade gedaan naar een volledige high perfermance compo set in mijn v40.
Dus ik heb nog een set originele tweeters liggen moest je interesse
hebben, alsook originele voor-speakers(voor in de deuren dan)
Vanachter kan je maar luidsprekers van max 55mm diep steken als ik mij niet vergis. En de diameter is inderdaad 13cm.
Ik raad je aan om vanachter toch ook kwaliteit-speakers te steken dan.
Ik zelf ben begonnen met een setje goedkope achter-speakers van 25 euro en het verschil tussen de originele voor-speakers en de goedkope achter speakers was om te wenen.
Normaal is het gewoon een kliksysteem om ze eruit te halen
(maw hard genoeg trekken ! )
Ik heb trouwens onlangs een upgrade gedaan naar een volledige high perfermance compo set in mijn v40.
Dus ik heb nog een set originele tweeters liggen moest je interesse
hebben, alsook originele voor-speakers(voor in de deuren dan)
Vanachter kan je maar luidsprekers van max 55mm diep steken als ik mij niet vergis. En de diameter is inderdaad 13cm.
Ik raad je aan om vanachter toch ook kwaliteit-speakers te steken dan.
Ik zelf ben begonnen met een setje goedkope achter-speakers van 25 euro en het verschil tussen de originele voor-speakers en de goedkope achter speakers was om te wenen.
-
- 2nd Gear member
Kijk even op de website van Pioneer die hebben costum fit speakers geen draden knippen etc.. !!