Klein olie lekkage volvo s40 98 2.0 16V

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
zSz
Starter

Goeie dag mensen.

Ik heb hier een volvo s40 uit 98 2.0 16V, ben er heel trots op maar nu zag ik laast dat die een heel klein beetje olie lekt onder het blok.
Het gaat dan ook om klein klein beetje, maar moet natuurlijk helemaal niet lekken.

Heb het al goed schoon gemaakt en later nog eens gekeken waar het ongeveer vandaan komt en heb zo'n vermoede waar het vandaan kan komen

Ik heb een vermoede dat het bij deze bout eruit loopt.
Afbeelding

Hier nog 1
Afbeelding

Bij deze foto kijk ik vanaf de rechterkant van mij auto onder de auto.
Dan heb je een beetje vermoede waar het ongeveer zit.
Afbeelding

Kan dat misschien kloppen? en valt dat even zelf te maken? of moet het hele blok eruit?
Of kan ik gewoon de hele deksel van het blok eraf halen zonder dat er iets uit valt? of moet ik te veel los halen om de deksel eraf te halen?
Graag wat tips.

Mvg John
Bart Giesen
5th Gear member

Renault bak toch? Heb jij geen zwarte platen onder je auto btw?!
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Bart Giesen schreef:Renault bak toch? Heb jij geen zwarte platen onder je auto btw?!
Is gewoon een Volvo blok, geen Renault.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
zSz
Starter

Is gewoon volvo blok inderdaad.

Maar zwarte platen? als jij ze niet zit zitten denk ik dan van niet.

Maar even over die bout, zou ik het misschien kunnen oplossen door er een koper ringetje ertussen te doen?
Misschien het simpelste denk ik?
Walter
Geartronic member
Contacteer:

hangt er vanaf, of het een bout is die ruimte laat voor een ringetje. Het is een verzonken bout, als de draad dezelfde diameter heeft als de kop van de binnenzeskant, heeft een ringetje niets om zich tegen af te zetten. Je kunt beter eerst kijken waarom die lekt, waarvoor die bout er eigenlijk zit en of het daadwerkelijk daar vandaan komt.

Heb je het gedeelte al goed schoongemaakt en daarna een tijdje weer gereden? Dan kun je de lekkage makkelijker vinden. Dan lijkt het me zaak te kijken of ie vast genoeg zit en of de draad nog wel goed is. Anders kun je misschien de bout vervangen, lijkt me beter dan er simpel een ringetje tussen proppen
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Iroll
6th Gear member

Hij zit onder/naast je oliefilter als ik het goed zie? Is het niet de afdichtplug waar de pin in moet om de krukas te blokkeren tijdens de distributie vervanging?
zSz
Starter

Ik heb hem al goed schoon gemaakt en later nog eens gekeken.
Weet bijna 100% zeker dat het bij die bout er tussen vandaan loopt.
hing namelijk een druppeltje olie aan die bout.

Maar waar die bout pressies voor dient weet ik echt niet. heb me al rot lopen zoeken maar er valt bijna niks te vinden,
Maar het zit inderdaad naast me oliefilter.
Misschien moet ik binnenkort even olie verversen, kan ik gelijk die bout of gewoon allebij even eruit halen en kijken wat er loos is.
Iroll
6th Gear member

Je kan hem toch iets vaster proberen te draaien? Als je wacht tot olieverversen is hij er misschien wel uitgelopen.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”