Hallo
Ik kom er niet uit....kan het niet vinden.
Maar moet koelvloeistof ook na een x-tal jaren of aantal gereden kilometers worden vervangen?
Hoe weet ik of dit dan moet gebeuren en zo ja hoe vervang je de koelvloeistof.
Gr Arjen.
S60 2.4 2001.
koelvloeistof wel/niet vervangen
- arjen
- 4th Gear member
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
- Locatie: Leiderdorp
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
- arjen
- 4th Gear member
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
- Locatie: Leiderdorp
Hoi
Kwaliteit is dus ook aan jaren onderhevig.
Is het alleen een kwestief van de aftaptnippel losdraaien en koelvloeistof opvagen. Vervolgens weer volgooien met nieuwe vloeistof?
Zijn er nog adviesen mbt merk / type vloeistof?
Gr
Kwaliteit is dus ook aan jaren onderhevig.
Is het alleen een kwestief van de aftaptnippel losdraaien en koelvloeistof opvagen. Vervolgens weer volgooien met nieuwe vloeistof?
Zijn er nog adviesen mbt merk / type vloeistof?
Gr
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Altijd origibeel Volvo gebruiken ivm corrosie.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
??edraket schreef:Altijd origibeel Volvo gebruiken ivm corrosie.
Waarom?
Elke merk koelvloeistof die speciaal ontwikkeld is voor koelsystemen die vervaardigd zijn uit aluminium en koper- of aluminiumlegeringen, is geschikt.
Vervangen is eigelijk niet meer nodig omdat ze tegenwoordig koelvloeistof gebruiken die bijna niet meer aan veroudering onderhevig is.
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
ik lees toch op diverse sites dat toch wordt aangeraden om
na X-aantal(soms 2 of 5)jaren de KV te vervangen.
al was het alleen al om de corrosie,die toch in de KV vrijkomt.
na X-aantal(soms 2 of 5)jaren de KV te vervangen.
al was het alleen al om de corrosie,die toch in de KV vrijkomt.
geen glans zonder wrijving
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
Soms vullen ze bij met water
Heb wel een aantal renaults gezien waar een bruinige supstantie KV moest voorstellen, klachten als een verstopte kachelradiateur zijn dan niet vreemd.
Dus voor die paar centen zou ik geen risico willen lopen.
Heb wel een aantal renaults gezien waar een bruinige supstantie KV moest voorstellen, klachten als een verstopte kachelradiateur zijn dan niet vreemd.
Dus voor die paar centen zou ik geen risico willen lopen.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
Tja als je bij gaat vullen met water is einde zoek.
Ik heb het ook vervangen, gelijk met distributieriem en waterpomp.
Ik heb het ook vervangen, gelijk met distributieriem en waterpomp.
- arjen
- 4th Gear member
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
- Locatie: Leiderdorp
Ik vond nog een oude Vadis hier. Daarin kom ik als onderdeel van een grotere klus ook onderstaande tegen mbt aftappen koelvloeistof.
Lijkt mee geen al te moeilijke klus en zelfs voor de deur te doen. Maar dan zelf onder de auto liggen ipv auto op de brug.
(Vadis) Helaas zonder plaatjes....
Verwijder het kapje van de expansietank.
Bevestig een slangklem aan de bovenste koelvloeistofslang.
Laat de auto omhoog komen.
Verwijder het onderste spatscherm.
Plaats een container onder de aftapkraan van de motor.
Tap 2 liter motorkoelvloeistof af.
Sluit de kraan.
Bevestig het onderste spatscherm.
Daarna weerdichtdraaien en vollen van systeem via expansievat....
1) Waarom moet de bovenste koelvloeistofslang afgeklemt worden?
2) Als ik het zo lees zit er dus maximaal 2 liter in het systeem. Klopt dat?
3) bijvoorbeeld Coolant Sp12 erin of ander goed merk. Lijkt me geen probleem t.o.v. origineel volvo.
Lijkt mee geen al te moeilijke klus en zelfs voor de deur te doen. Maar dan zelf onder de auto liggen ipv auto op de brug.
(Vadis) Helaas zonder plaatjes....
Verwijder het kapje van de expansietank.
Bevestig een slangklem aan de bovenste koelvloeistofslang.
Laat de auto omhoog komen.
Verwijder het onderste spatscherm.
Plaats een container onder de aftapkraan van de motor.
Tap 2 liter motorkoelvloeistof af.
Sluit de kraan.
Bevestig het onderste spatscherm.
Daarna weerdichtdraaien en vollen van systeem via expansievat....
1) Waarom moet de bovenste koelvloeistofslang afgeklemt worden?
2) Als ik het zo lees zit er dus maximaal 2 liter in het systeem. Klopt dat?
3) bijvoorbeeld Coolant Sp12 erin of ander goed merk. Lijkt me geen probleem t.o.v. origineel volvo.
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
dit mag dus alleen als je Volvo-antivries gebruikt,al wordt het wel verdund dan natuurlijk.AlexV70 schreef:Tja als je bij gaat vullen met water is einde zoek.
Ik heb het ook vervangen, gelijk met distributieriem en waterpomp.
bij koelvloeistof idd nooit met water bijvullen
geen glans zonder wrijving
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Koelvloeistof van Volvo moet je ook verdunnen met water, dus een beetje bijvulen kan echt geen kwaad.AlexV70 schreef:Tja als je bij gaat vullen met water is einde zoek.
Ik heb het ook vervangen, gelijk met distributieriem en waterpomp.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Dan hebben we het over antivries.edraket schreef:Koelvloeistof van Volvo moet je ook verdunnen met water, dus een beetje bijvulen kan echt geen kwaad.
Vreemd, ik ken dat niet van Volvo.
- arjen
- 4th Gear member
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
- Locatie: Leiderdorp
Heeft iemand nog ervaring met mijn vragen (1,2,3)?arjen schreef:Ik vond nog een oude Vadis hier. Daarin kom ik als onderdeel van een grotere klus ook onderstaande tegen mbt aftappen koelvloeistof.
Lijkt mee geen al te moeilijke klus en zelfs voor de deur te doen. Maar dan zelf onder de auto liggen ipv auto op de brug.
(Vadis) Helaas zonder plaatjes....
Verwijder het kapje van de expansietank.
Bevestig een slangklem aan de bovenste koelvloeistofslang.
Laat de auto omhoog komen.
Verwijder het onderste spatscherm.
Plaats een container onder de aftapkraan van de motor.
Tap 2 liter motorkoelvloeistof af.
Sluit de kraan.
Bevestig het onderste spatscherm.
Daarna weerdichtdraaien en vollen van systeem via expansievat....
1) Waarom moet de bovenste koelvloeistofslang afgeklemt worden?
2) Als ik het zo lees zit er dus maximaal 2 liter in het systeem. Klopt dat?
3) bijvoorbeeld Coolant Sp12 erin of ander goed merk. Lijkt me geen probleem t.o.v. origineel volvo.
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
Vraag 1 en 2, volgens mij alleen als je de radiateur (vervangen?) wilt legen, dus daar zal dan 2 liter in zitten.
Coolant Sp12 is goed. Is toch van Kroon-oil?
Coolant Sp12 is goed. Is toch van Kroon-oil?
- arjen
- 4th Gear member
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
- Locatie: Leiderdorp
Thanx Alex
Zo had ik het nog niet gezien.
Maar aangezien het een stukje uit vadis was mbt grotere klus (Thermostaat / temperatuursensor vervangen), zal het dicht knijpen van de bovenste koelvloeistofslang niet nodig zijn.
Coolant Sp12 is van Kroon idd. Heb jij daar aandelen ? grijnz
Dus;
1) Verwijder het kapje van de expansietank.
2) Verwijder het onderste spatscherm.
3) Plaats een container onder de aftapkraan van de motor.
4) Tap 2 liter motorkoelvloeistof af.
5) Daarna weerdichtdraaien en vullen van systeem via expansievat
6) Controleren en bevestig het onderste spatscherm.
Zo had ik het nog niet gezien.
Maar aangezien het een stukje uit vadis was mbt grotere klus (Thermostaat / temperatuursensor vervangen), zal het dicht knijpen van de bovenste koelvloeistofslang niet nodig zijn.
Coolant Sp12 is van Kroon idd. Heb jij daar aandelen ? grijnz
Dus;
1) Verwijder het kapje van de expansietank.
2) Verwijder het onderste spatscherm.
3) Plaats een container onder de aftapkraan van de motor.
4) Tap 2 liter motorkoelvloeistof af.
5) Daarna weerdichtdraaien en vullen van systeem via expansievat
6) Controleren en bevestig het onderste spatscherm.
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
Ik heb Eurol coolant XL gebruikt. Ook geen aandelen.
Onderste spatscherm hoeft er volgens mij niet af.
Bij koude motor, even de druk er af halen dmv dop expansietank en deze daarna er weer opdraaien.
Aan de linkervoorzijde zit een gat in het "onderste spatscherm" en met een inbussleutel kan je de stop er (gedeeltelijk?) uit draaien.
Bak er onder, dop expansietank los draaien en stromen maar.
Ik neem aan dat je alles wil vervangen? Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heb je dan een liter of 6 nodig.
Je hebt de distributie en de waterpomp toch ook al eens (laten) vervangen. Dan is er toen toch ook nieuwe koelvloeistof op gekomen?
Onderste spatscherm hoeft er volgens mij niet af.
Bij koude motor, even de druk er af halen dmv dop expansietank en deze daarna er weer opdraaien.
Aan de linkervoorzijde zit een gat in het "onderste spatscherm" en met een inbussleutel kan je de stop er (gedeeltelijk?) uit draaien.
Bak er onder, dop expansietank los draaien en stromen maar.
Ik neem aan dat je alles wil vervangen? Ik weet het niet zeker, maar volgens mij heb je dan een liter of 6 nodig.
Je hebt de distributie en de waterpomp toch ook al eens (laten) vervangen. Dan is er toen toch ook nieuwe koelvloeistof op gekomen?
- arjen
- 4th Gear member
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
- Locatie: Leiderdorp
Kijk !! Dat stond dus niet in Vadis.
Zal is even onder het spatscherm kijken... Maakt het weer iets makkelijker.
Ik heb de dealer nog even geinformeerd en kreeg te horen dat er tussen de 8 en 8,8 liter in gaat. Voor de basis motor (2.4 140 pk ) zal het eerder 8 liter zijn. Dus gewoon zorgen voor 9 liter.
Pfffffff geen wonder dat die auto's zo zwaar zijn.... 8 liter...........
Zal is even onder het spatscherm kijken... Maakt het weer iets makkelijker.
Ik heb de dealer nog even geinformeerd en kreeg te horen dat er tussen de 8 en 8,8 liter in gaat. Voor de basis motor (2.4 140 pk ) zal het eerder 8 liter zijn. Dus gewoon zorgen voor 9 liter.
Pfffffff geen wonder dat die auto's zo zwaar zijn.... 8 liter...........

1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
- arjen
- 4th Gear member
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
- Locatie: Leiderdorp
Vandaag ook nog even onder de auto gekeken en klopt zit een mooi gaatje onder het scherm om de tap los te draaien.
Bedankt voor het meedenken.
Binnenkort dus even vloeistof (8 liter) vervangen.
Gr Arjen.
Bedankt voor het meedenken.
Binnenkort dus even vloeistof (8 liter) vervangen.
Gr Arjen.
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
Zeker weten? Wat heeft ie nu gelopen? Want nmm is wat je gaat doen, zonde van het geld.
Even wachten en je bent aan een nieuwe distributieriem toe, 160 d km of 10 jaar, kan je gelijk je waterpomp laten vervangen.
Even wachten en je bent aan een nieuwe distributieriem toe, 160 d km of 10 jaar, kan je gelijk je waterpomp laten vervangen.
- arjen
- 4th Gear member
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
- Locatie: Leiderdorp
Alex
De distributieriem is bij mijn auto vervangen rond de 100.000 km ivm leeftijd.
Het is voor mij niet meer te achterhalen of de vloeistof toen ook vervangen is of hergebruikt. Dus de volgende keer dat de riem vervangen moet worden is circa 260.000 km. (Nu 135.000 km )
Aangezien de auto uit augustus 2001 is en vermoedelijk dus nooit de koelvloeistof is vervangen, lijkt het me niet onlogisch het eens te doen. En door het zelf te doen heb ik alleen de vloeistof kosten.
De distributieriem is bij mijn auto vervangen rond de 100.000 km ivm leeftijd.
Het is voor mij niet meer te achterhalen of de vloeistof toen ook vervangen is of hergebruikt. Dus de volgende keer dat de riem vervangen moet worden is circa 260.000 km. (Nu 135.000 km )
Aangezien de auto uit augustus 2001 is en vermoedelijk dus nooit de koelvloeistof is vervangen, lijkt het me niet onlogisch het eens te doen. En door het zelf te doen heb ik alleen de vloeistof kosten.
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024