Na een aantal weken tevreden rijden valt het mij nog steeds op dat de turbo van de T-5 zo fluit. Herkennen andere turborijders dit ook?
Het is m.i. vooral ook een kwestie van het ontbreken van enig ander geluid zoals motorlawaai of windgeruis, ik vind de V70 tot zo'n 100 km/u ècht heel erg stil, maar toch..... De 850 T-5 die we hebben gehad had geen turbofluit (wel een blow-off geluid wat redelijk spectaculair klinkt) maar wel weer meer motorlawaai, wat misschien de fluit overstemde. Ik kan het mij i.i.g. niet meer zo herinneren, is ook alweer 5 jaar geleden.
Wellicht ook omdat het een automaat is hoor ik de turbo regelmatig "zingen". Het lijkt wel of ie bij de meest lichte gasberoering al begint op te spinnen, vergezeld van een zacht gezang....
Herkenbaar?
gr. Edwin.
Fluiten turbo
- Edwin
- 5th Gear member
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
C70 T5 Summum
Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
- chris_zweden
- 3rd Gear member
Misschien is de auto getuned? Dan is het normaal namelijk.
Volvo S80 D5 Geartronic Summum MY07
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2
security line, audio line, climate line, winter line, professional line, chrome pakket, standkachel, personal car communicator , geventileerd leder+verwarmbare voorstoelen, elektrisch verstelbare passagiersstoel, neerklapbare hoofdsteunen achter, verwarmbare achterbank, classic wood schakelpookknop, blind spot information system (BLIS), audioconsole achter, bluetooth, trekhaak, park assist camera, nivomat, enz.
Rica stage2