5000km in de V60 D3 kinetic business pack pro saville grey m

mlerutte
1st Gear member
Contacteer:

Jaaaa, daar was ie dan het heuglijke moment de eerste 5000 km zitten erop.
Is ie nu ingereden? Dat weet ik nog niet het is wel dat ik nu een aantal plus en minpunten op een rijtje kan zetten.
Eerst maar eens even de plus punten
Hij rijd fantastisch wat een heerlijk gevoel om achter het stuur te zitten.
Afwerking top.
Stoelen heerlijk (was niet anders gewend) met name de langer zit bevalt me prima
Wroeaaaammm, lekker geluid jammer dat het pas vanaf 2500 toeren is
Vwb de ruimte ot nu toe geen klagen, woensdagmiddag nog 5 hockey meiden op de achterbank zonder problemen. Ik ben echter nog niet op vakantie geweest met de familie.
Mijn race fiets past beter achterin dan in de V50

Minpuntjes
Mmm, op deze kleur lak zie je echt alles ieder spatje vlekje drupje dat is dus regelmatig wassen en poetsen, het kost wat tijd maar….
Verbruik 6.5/100 valt me nog wat tegen maar misschien ligt het ook aan mijn rijstijl. En zoals ik al voorbij heb zien komen, de moter is wat lui onderin en als je terug schakeld gaat ie er als een raket vandoor.
Als ik nu opnieuw zou kiezen zou ik kijken of xenon af fabriek in het budget zou passen. Niet zozeer voor het licht maar meer voor het beeld naast de DNA verlichting steekt het dimlicht wat gelig af.
En ten tweede denk ik dat ik bij de eerste beurt parkeer sensoren voor laat monteren hoewel ik dat mn de eerste 2000km dacht. nu eigenlijk al niet meer.
Eigen lijk dus gewoon flutminnen.

Ook heb ik afgelopen woensdag mijn winterbande/wielen (Oden) omgewisseld. Ik had een setje 17 inch Regors besteld via Volvovelgen .com met Contis sportcontact 3 das weer een heel ander gezicht. Het lijkt of ie door die 17 inch iets hoger op zijn poten staat.
(foto's volgen)
V50 2.0D Kinetic black currant pearl my05
V60 D3 Kinetic business pack pro saville gray met my 11
V60 D4 Nordic+ Inscr. Electric Silver my16

V60 T4 Momentum pro Pebble grey my21
least
3rd Gear member

mooi om te lezen, de mijne lijkt er nu ook aan te komen...

mbt de andere kleur van de voorlampen t.o.v. de DNA's, kun je niet bijvoorbeeld Philips Nightguide lampen erin zetten die minder geel zijn en meer licht geven?
nadenkend over weer een Volvo: V90
zagato
3rd Gear member

Op de mijne staat nu dik 7000km, en krijgt bij de 10.000km zijn eerste beurt.
Dit niet omdat het nodig is, maar dat raade mijn garage aan.
ivm met de olie in de vernsellingsbak, dan laten ze die helemaal af om alle metaalsplinters en dergelijke van het inrijden eruit te laten.

leek mij idd wel verstandig om dit te laten doen.

Het verbruik ligt bij ons momentel op 6.7l, maar mijn vrouw rijdt ook veel korte stukken. en ik vind het fijn om naar die motor te luisteren, en zoals je al zei dat is pas vanaf 2500 toeren. dus dat helpt ook niet echt.

Voor de rest zijn we ook hier heel tevreden over het interieur,
de koffer is ook voldoende, zijn in januari op wintersport geweest met twee kinderen en geen plaats te kort gehad. zelfs geen koffer op het dak nodig!!!

deze week mijn zomerbanden terug laten omleggen, zou dit je verbruik ook beinvloeden?
Heb dit jaar door omstandigheden met winterbanden van hankook gereden, de W300 icebear, en kan deze echt wel aanbevelen. dit is toch een hele stille band die veel grip bied.

Voor de rest alleen maar lof over de auto.

Alleen heb ik nog 1 tip:
hou het vlak bovenin je voorruit waar de citysafety zit goed schoon.
Als je dit niet doet sta je voor dat je het weet stil, zonder dat er een andere auto in de buurt is. ;)
V60 (D3,D4,... wie weet het tegenwoordig nog?) Summum, cosmic white, motion pack, family pack, ...
gnd
3rd Gear member

Hoi Mlerutte,

Zet zeurmodes=aan
Ik lees 5 hockeymeiden op de achterbank.
Moet dat geen 3 zijn ?
Je hebt tenslotte 3 gordels op de achterbank en je mag niet meer personen vervoeren op de achterbank dan er gordels zijn.
Zet zeurmodes=uit

Veel plezier mer de Volvo

Cheers,

GND
Zakelijk V50 2.0d en 1.8, V70 2.4i Geartronic, S60 2.4 D, een S60 2.0T PWS, een S60 T4 en V60 T3 PWS.
Privé Volvo 440 1.8i Fleet (2001-2009), Volvo S40 1.8i Nordic (2009-2015) Volvo S40 2.0 (2015-heden)
V70 D5 Ed. II Geartronic
3rd Gear member

Alleen heb ik nog 1 tip:
Als je dit niet doet sta je voor dat je het weet stil, zonder dat er een andere auto in de buurt is.
Dat lijkt me niet te kloppen. Bij een vervuilde sensor (bijvoorbeeld omdat de ruit is dichtgevroren) krijg je een melding dat het systeem is uitgesckakeld.
Doeke Dobma
5th Gear member

gnd schreef:Hoi Mlerutte,

Zet zeurmodes=aan
Moet dat geen 3 zijn ?
Je hebt tenslotte 3 gordels op de achterbank en je mag niet meer personen vervoeren op de achterbank dan er gordels zijn.
Zet zeurmodes=uit

Cheers,

GND
Nou, ik ben er anders wel jaloers op! 8)
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
mlerutte
1st Gear member
Contacteer:

Hoi Mlerutte,

Zet zeurmodes=aan
Moet dat geen 3 zijn ?
Zet zeurmodes=uit

Cheers,

GND
natturlijk heb je gelijk gnd, is ook een uitzondering geen regel
dan mag het weer wel
volgende teks komt van site vd rijksoverheid

Kinderen van 4-6 jaar en groter dan 1,35 meter mogen ook zonder gordel op de achterbank zitten, maar alleen als er geen autogordel is.

Een beperkte afstand is maximaal ongeveer 50 kilometer en dus niet een vakantiereis. Als het vervoer van andere kinderen regelmatig voorkomt, is het veiliger om voor extra autokinderzitjes te zorgen

http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... -auto.html

jds
4th Gear member

least schreef:mooi om te lezen, de mijne lijkt er nu ook aan te komen...

mbt de andere kleur van de voorlampen t.o.v. de DNA's, kun je niet bijvoorbeeld Philips Nightguide lampen erin zetten die minder geel zijn en meer licht geven?
Ik heb ook Vision Extreme en Osram Nightbreaker als bijverlichting bij de xenon's zitten en alhoewel de kleurtemperatuur dezelfde zou moeten zijn is dit in practijk toch niet altijd het geval. Het komt in de buurt maar is ook net niet en tegenover de LED dagrijlichten zal het nog meer opvallen.
jds
4th Gear member

mlerutte schreef:
Hoi Mlerutte,

Zet zeurmodes=aan
Moet dat geen 3 zijn ?
Zet zeurmodes=uit

Cheers,

GND
natturlijk heb je gelijk gnd, is ook een uitzondering geen regel
dan mag het weer wel
volgende teks komt van site vd rijksoverheid

Kinderen van 4-6 jaar en groter dan 1,35 meter mogen ook zonder gordel op de achterbank zitten, maar alleen als er geen autogordel is.

Een beperkte afstand is maximaal ongeveer 50 kilometer en dus niet een vakantiereis. Als het vervoer van andere kinderen regelmatig voorkomt, is het veiliger om voor extra autokinderzitjes te zorgen

http://www.rijksoverheid.nl/documenten- ... -auto.html
Is wel verwarrend, wordt dit niet Europees geregeld ? Bij ons in Belgie dient elk kind vastgeklikt te zijn en over aangepaste zitjes te beschikken,
dus 5 kinderen op achterbank kan niet tenzij met 2 rijen aangepaste stoelen.
The Volvoboy
7th Gear member

Mooie plussen! Minnen kijken we niet naar [-( Ben benieuwd naar foto's!
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
mlerutte
1st Gear member
Contacteer:

Ik heb hier de beloofde foto met de zomersloffen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

The Volvoboy
7th Gear member

Sorry, ik vind die velgen echt niet mooi onder een V60...
Koen

'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red Metallic - 17'' Comets - 560.000km - Afbeelding
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 332.000km
'97 - Volvo V70 2.3 T5 aut. - Nautic Blue Pearl - 16" Perfo - 325.000km
'98 - Volvo V70 2.5T aut. - Black Stone solid - 16'' Perfo - 291.000 km

'97 - Volvo V70 2.5 10V - LPi - Midnight Blue - 16'' Perfo - 272.000 km
'11 - Kia Picanto 1.0 - Blue Metallic - 32.000 km
casper
5th Gear member

zagato schreef:
Alleen heb ik nog 1 tip:
Als je dit niet doet sta je voor dat je het weet stil, zonder dat er een andere auto in de buurt is. ;)
Klopt helemaal niet.
zagato
3rd Gear member

casper schreef:
zagato schreef:
Alleen heb ik nog 1 tip:
Klopt helemaal niet.
tja, dan maken ze me bij de garage wat wijs !!!
kan ik ook niks aan doen he.
als je onderweg plots met je neus tegen de raam plakt, denk dan even aan me.
V60 (D3,D4,... wie weet het tegenwoordig nog?) Summum, cosmic white, motion pack, family pack, ...
casper
5th Gear member

zagato schreef:
casper schreef:
zagato schreef:
Alleen heb ik nog 1 tip:
Klopt helemaal niet.
Inderdaad, ze maken je wat wijs.
Al diegenen die al jaren met een XC60 rijden (waaronder ikzelf) zullen ook bevestigen dat die bewering totaal niet klopt. Zo werkt Citysafety immers niet.
Bovendien kan je met maximaal 30 per uur niet tegen je raam plakken : daarvoor is er ook nog een gordel en als het echt te ver gaat een airbag.
zagato
3rd Gear member

casper schreef:
zagato schreef:
casper schreef: Klopt helemaal niet.
Inderdaad, ze maken je wat wijs.
Al diegenen die al jaren met een XC60 rijden (waaronder ikzelf) zullen ook bevestigen dat die bewering totaal niet klopt. Zo werkt Citysafety immers niet.
Bovendien kan je met maximaal 30 per uur niet tegen je raam plakken : daarvoor is er ook nog een gordel en als het echt te ver gaat een airbag.
Leg dan eens uit hoe citysafety wel werkt, en verklaar dan ook even waarom het werkt als het niet moet. Ik ben benieuwd naar je "logische" verklaring.
Volgens mij weet jij er alles van hoor.
Toevallig ook monteur of iemand die de handleiding vanbuiten heeft geleerd?
Succes.
jds
4th Gear member

Werkt het systeem niet via IR detectie + erkenning van mensenfiguren softwarematig via camera.(dual detection system)
Volgens mij voldoet vuil niet aan deze criteria.
Bovendien inderdaad tegen 30 km/h en met gordels aan zal je niet gauw tegen het raam vliegen.
Discovery
5th Gear member

City safety werkt maar tot 30 km/h, dus tegen je raam plakken zit er zeker niet bij. Daarnaast is het systeem in staat een afstand te bepalen en een verandering in de afstand. Hierin hebben ze zeker ook een minimumafstand geprogrammeerd voor wanneer het systeem gaat werken. Ten tweede werkt het systeem alleen op goed reflecterende oppervlakten, wat een beetje modder op een ruit niet is.
arnoud
8th Gear member

jds schreef:Werkt het systeem niet via IR detectie + erkenning van mensenfiguren softwarematig via camera.(dual detection system)
Nee, dit is Pedestrian Detection. City Safety is er alleen om kop-staart botsingen te voorkomen. Tenmniste, dat staat in de handleiding van mijn V60.

En het werkt met een (onzichtbare) laser, niet IR.
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
zagato
3rd Gear member

hoe verklaren jullie dan dat de wagen helemaal blokkeert met de melding city safety op de BC zonder enig object in de omgeving.

dat van tegen de raam plakken was maar een staaltje van illustrerende taal hoor. dat snap ik ook wel dat je met 30/h niet tegen de raam plakt, maar het remt behooorlijk hard hoor !!!
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”