Krakend en knarsen geluid bij wegrijden s'morgens
-
- 1st Gear member
Ik heb s'morgens of na ongeveer 12 uur stilstaan van de auto een krakend en knarsen geluid bij het wegrijden (in het voor onder). Ik hoor het geluid ook als ik de automaat van N naar de D zet. Bij schakelen naar de R is dit ook het geval. Na een rit van 10 minuten is het geluid ook helemaal weg maar staat de auto langer dan 12 uur stil dan is het geluid weer aanwezig. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb een S60 geartronic D5 uit 2006.
-
- 3rd Gear member
Moet haast wel iets zijn wat als het warm word het dus uitzet of beter gesmeerd is dan als het koud is.
Rare vraag maar heb je genoeg olie, en heb je het ook als je hem in zijn P parkeerd zonder handrem er op?
Rare vraag maar heb je genoeg olie, en heb je het ook als je hem in zijn P parkeerd zonder handrem er op?
Volvo XC90 D5 2017 inscription
-
- 1st Gear member
Ik weet niet of het uit de automaat komt. Het is alleen als de auto zeker 12 uur heeft stil gestaan. Het is weg na 10 minuten rijden. Daarna is er waarschijnelijk smeering en is het weg. Je hoort dat krakend, knarsen geluid als je de automaat van P naar D zet en de rem loslaat. Als je hem dan van de D naar de N zet hoor je het niet. Maar van de N naar de D weer wel. Met andere woorden als er aandrijving is. Ik kan wel naar de garage rijden maar als ik daar aankom is het geluid natuurlijk weer weg. Het is echt of er ergens even geen smering is.
PS ik heb alle vloeistoffen gechecked en alles is netjes op peil.
PS ik heb alle vloeistoffen gechecked en alles is netjes op peil.
-
- 1st Gear member
klinkt als zelfde probleem wat ik had enkele maanden terug. Bleek bij mij in de remschoen/handrem te zitten en deed zich alleen voor als ik wilde wegrijden, na een poosje stilstand. Bij mij is het verholpen voor € 140,-; Zou bijna 2 uurtjes werk en wat nieuwe onderdelen betreffen...
-
- 2nd Gear member
Is waarshijnlijk de steekas! Heb dit lang geleden ook gehad en is snel op te lossen(als het dat is). Aan het uiteinde van de steekas of cardan-as waar deze in de wiel lagers gaat is hij getand! Als het vet in deze tanden opdroogt dan krijg je dat knarsend geluid.Even smeren en klaar!
V70 T5 2001 sportonderstel,BSR PPC tuning,321pk/460Nm,3";DP+race cat,open K&N filter BSR,boostcontroller,+3°nokkenas.
-
- 2nd Gear member
Geen probleem,maar het zal erger worden(het knarsen dan)!
Kan je makkelijk zelf oplossen:Wiel er af en dan zie je in het midden van de wielnaaf een bout zitten,die haal je er af en dan zie je tandjes van de cardan-as,nu kan je aan de achterkant deze cardan iets naar achter trekken waardoor de tanden zichtbaar worden,die spuit je dan in met vloeibaar vet(in spuitbus) en je doet dit ook aan de voorkant(goed inspuiten maar opgelet voor de remschijven hé die hebben dat niet graag!!)Boeltje terug monteren en het zou moeten weg zijn(als het daaraan ligt natuurlijk!)
Succes.
Kan je makkelijk zelf oplossen:Wiel er af en dan zie je in het midden van de wielnaaf een bout zitten,die haal je er af en dan zie je tandjes van de cardan-as,nu kan je aan de achterkant deze cardan iets naar achter trekken waardoor de tanden zichtbaar worden,die spuit je dan in met vloeibaar vet(in spuitbus) en je doet dit ook aan de voorkant(goed inspuiten maar opgelet voor de remschijven hé die hebben dat niet graag!!)Boeltje terug monteren en het zou moeten weg zijn(als het daaraan ligt natuurlijk!)
Succes.
V70 T5 2001 sportonderstel,BSR PPC tuning,321pk/460Nm,3";DP+race cat,open K&N filter BSR,boostcontroller,+3°nokkenas.