Airbag lamp brandt als gordel vast zit

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
Jinx
Starter

Ik heb een S40 uit 2000/2001, 1.9 diesel

Ik had al een tijdje dat soms het airbag lampje brandde onderweg.
Bij remmen of gasgeven ging het uit of aan.

Tegenwoordig brandt het lampje continue als de gordel vast zit. Maar als ik de gordel los maak, gaat het lampje weer uit.
Gaat de gordel weer vast, dan duurt het soms tot de eerste bocht naar rechts, dat het lampje weer aan gaat en soms gaat hij ook meteen aan. Onderweg schudden met het ding waar je de gordel insteekt, heeft geen effect op het airbaglampje.

Het lijkt op een los contact en een kennis die voor Mercedes werkt, vertelde dat het nog wel eens voorkomt dat er een stekker niet helemaal goed zit bij de gordelspanner.

Is dit een bekend probleem, en zo ja, is het makkelijk zelf te herstellen?

In de Vadis heb ik nog niets nuttigs kunnen vinden en codes uitlezen is me nog niet gelukt.

P.s. Mijn autokennis zit vooral bij Jeeps ( zonder airbags en kreukelzones ), maar ik had al begrepen dat het handig kan zijn om de accu los te halen, voordat er in de buurt van airbags gewerkt wordt en eventuele rode knopjes bij gordelspanners moeten ingedrukt worden om de airbags op safe te zetten.
Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead ( Terry Pratchett )
Thijs
7th Gear member

De stekker van je voorstoelen zou wel eens los kunnen zitten. Dat heb ik wel vaker gehoord. Succes.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Thamar
4th Gear member
Contacteer:

Of een draadje half door onder de zetel.

Heb eht gehad met mn clio, was draadje voor de gordelvoorspanner dat op de één of andere manier een knip gekregen had. Weer gesoldeerd en problem solved.
Jinx
Starter

Onder de stoel heb ik nog geen losse stekkers gevonden.
Wel een blokje zonder stekkers, maar dat is volgens mij bedoeld voor een optie als stoelverwarming, ofzo.
Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead ( Terry Pratchett )
Ramon&Ramon
7th Gear member

als je de stekkers doorsoldeert is het probleem waarschijnlijk opgelost
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”