Opmaak van een S60 motorruimte

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Meeus
2nd Gear member

Wel ik heb nu al een tijdje een S60 op LPG, heel tevreden van.
Vandaag ging ik eens onder de motorkap kuisen en vond toch wel een aantal rare dingen terug.. iemand dat me kan helpen om deze te identificeren?

No 1: één of ander buske dat enorm smerig is.. wat is dat
Afbeelding

No2: één of andere flexibele metalen buis dat van achterkant de motor vertrekt en uitkomt vooraan aan de grill zoals op de onderste foto
Afbeelding

Afbeelding

Wat moet ik me hierbij voorstellen bij al deze buizen.. iemand een idee of eventueel de tijd om me dat eens uit te leggen :p
Ben ook aan het zien om een cursus te volgen om zelf wat meer te begrijpen van deze zweedse machine :lol:
De S40 was kinderkoek maar deze is toch een paar andere mouwen..
SnoWhite & O.Yaj aKa ";The Juice Is Moose";
Afbeelding
euerw
5th Gear member

die eerste lijkt me een buske olie voor de kleppen te smeren lijkt me( had begrepen dat het tegenwoorddig van toepassing is), tis niet iets wat vanuit Zweden daar neer is gezet, 2e?
3e , bedoel je dat plastic ding wat boven de radiator uitkomt?? das je aanzuigstuk voor je inlaat en loopt naar de luchtfilter
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Meeus
2nd Gear member

Wel dan ga ik toch dat buske eens moeten bijvullen want tis leeg..
Eens bellen maandag wat erin moet.
De derde foto is raar dat er zo een flexibel inzit snappie...
Afbeelding
M@rcel
6th Gear member

De pijp achter het blok is de inlaatluchtvoorverwarming. Deze loopt naar een klep die, afhankelijk van de buitentemperatuur en motortemperatuur, kiest voor verwarmde lucht (middelste foto) of koele lucht (onderste foto).

Dat flesje is een Flashlube fles. Met Flashlube olie bijvullen en even op de website kijken om het systeem opnieuw af te stellen. Het verbruik moet zo'n milliliter per liter LPG zijn.
http://www.flashlube.com/nl/producten/v ... r-kit.html

Is voorjaarsschoonmaak onder de motorkap een ideetje? :)
Meeus
2nd Gear member

My god dan moet ik dat busje altijd in het oog houden ofzo aangezien dat een milliliter per liter lpg verbruikt ...?
Die verwarmde of koele lucht voor wat is dat dan, komt dat rechtstreeks in het blok terecht ofzo...?

En dat afstellen ga ik eens laten doen door een garagist in heusden zolder die alleen volvo's en lpg installaties doet.
Evenals die schoonmaak want het is nogal een andere opstelling als bij die S40 van 97..
Afbeelding
M@rcel
6th Gear member

Die lucht gaat je luchtfilter in en dan naar je blok.
Meeus
2nd Gear member

Oef dacht dat er net ongefilterde lucht recht men blok inging.... pffieeuw...
Die flashlube ga ik toch ergens moeten vinden want het is op..

De 60 is niet degelijk onderhouden geweest door de vorige eigenaar, dat is een feit..
Afbeelding
Meeus
2nd Gear member

Het busje heb ik inderdaad kunnen herkennen als dat flashlube systeem, ga hiervoor eens horen of dat dit echt vereist is.
Die andere buizen sta ik van te kijken dat het zo is.. nergens iets vastgezet, niet echt volvo style om het zo te noemen.

Kan iemand die ook een S60 heeft, buiten thijs want das een compleet andere opbouw (srry thijs), een foto van die buis achterin doorsturen of een link pm'en ...? Het gaat over de 2de foto.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”