Ik wil graag het volgende voorleggen.
Omdat het pad voor mijn huis ietwat schuin afloopt, laat ik de S60 altijd even stationair draaien met de handrem erop, waarna ik dan bijvoorbeeld even alle ramen schoonwis. IK zet de auto altijd in de 1ste versnelling bij parkeren.
Vanmorgen met het wegrijden bemerkte ik, dat de auto niet wegrolde nadat ik de handrem had losgehaald. Hij bleef dus gewoon op zijn plek staan. En toen ik eenmaal wilde wegrijden bleef de auto ook even 'steken', maar liet snel los onder begeleiding van een kleine 'kloink'. Zo'n zelfde geluid alsof de wielen vastzitten met ijs.
Na een snelweg rit van zo'n 20 km heb ik bij aankomst even de achterwielen op temperatuur gecontroleerd. De velgen waren gewoon koud. Er heeft dus niets aangelopen. Althans niet op de achterwielen.
De auto heeft gisteren, zondag, de hele dag stilgestaan. Ook heb ik de velgen even schoongemaakt met een emmertje sop en nagespoeld met een emmertje schoon water per wiel. Kan het roest geweest zijn?
Is het verstandig de dealer de zaak even te laten controleren?
Geluid met wegrijden na loslaten handrem
-
- 2nd Gear member
Je bent niet de enige met dit "probleem".
Blijkt een soort van conceptfout te zijn wat bevestiging van de remschoenen in de remtrommels betreft.
Item is op het forum reeds meedere malen aan bod geweest trouwens.
Nobody is perfect hé!
Blijkt een soort van conceptfout te zijn wat bevestiging van de remschoenen in de remtrommels betreft.
Item is op het forum reeds meedere malen aan bod geweest trouwens.
Nobody is perfect hé!
VOLVO S60 TOP LINE PLUS (2008) 200 pk en 375 nm dankzij SHIFTECH
-
- 8th Gear member
Is heel normaal, de schoentjes kleven wat op het blanke metaal van de trommel.
Weleens gezien hoe snel schijven een roest zweempje krijgen als ze nat zijn geweest?
Weleens gezien hoe snel schijven een roest zweempje krijgen als ze nat zijn geweest?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- RicoK
- 3rd Gear member
Eind van deze ochtend had ik voor de zekerheid toch maar even mijn dealer gebeld en mijn verhaal gedaan.
Óf ik heb mijn verhaal erg duidelijk verteld óf hij kan het inderdaad van een afstand beoordelen, maar ik hoefde mij niet ongerust te maken. Het zou inderdaad met roestvorming te maken hebben. Als het zich nogmaals voordoet dan zou ik moest ik langs komen.
@945i. Zo'n roestzweem ken ik. Een Seatdealer heeft eens de term 'vliegroest' gebezigd.
Óf ik heb mijn verhaal erg duidelijk verteld óf hij kan het inderdaad van een afstand beoordelen, maar ik hoefde mij niet ongerust te maken. Het zou inderdaad met roestvorming te maken hebben. Als het zich nogmaals voordoet dan zou ik moest ik langs komen.
@945i. Zo'n roestzweem ken ik. Een Seatdealer heeft eens de term 'vliegroest' gebezigd.
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 02-2001 - Ash Gold Metallic - HU-603 - GROM-audio - 16"; Mimas zomer en 16"; Mimas winter
Ook een kans dat je handremvoering heeft losgelaten. Is hier ook genoeg over geschreven.
Kans op (grote) schade als hierdoor je achterwiel in 1X blokkeert.
De opmerking van de dealer bevreemd mij een beetje, zeker omdat je dit nog niet eerder hebt gehad.
Kans op (grote) schade als hierdoor je achterwiel in 1X blokkeert.
De opmerking van de dealer bevreemd mij een beetje, zeker omdat je dit nog niet eerder hebt gehad.
- Morgenstond
- 5th Gear member
Ik zou zeker je handremvoeringen laten nakijken/vervangen. Het kost handenvol geld om de schade te herstellen als je wiel blokkeert tijdens het rijden.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)