Geluid met wegrijden na loslaten handrem
Geplaatst: 04.04.2011 - 10:29
Ik wil graag het volgende voorleggen.
Omdat het pad voor mijn huis ietwat schuin afloopt, laat ik de S60 altijd even stationair draaien met de handrem erop, waarna ik dan bijvoorbeeld even alle ramen schoonwis. IK zet de auto altijd in de 1ste versnelling bij parkeren.
Vanmorgen met het wegrijden bemerkte ik, dat de auto niet wegrolde nadat ik de handrem had losgehaald. Hij bleef dus gewoon op zijn plek staan. En toen ik eenmaal wilde wegrijden bleef de auto ook even 'steken', maar liet snel los onder begeleiding van een kleine 'kloink'. Zo'n zelfde geluid alsof de wielen vastzitten met ijs.
Na een snelweg rit van zo'n 20 km heb ik bij aankomst even de achterwielen op temperatuur gecontroleerd. De velgen waren gewoon koud. Er heeft dus niets aangelopen. Althans niet op de achterwielen.
De auto heeft gisteren, zondag, de hele dag stilgestaan. Ook heb ik de velgen even schoongemaakt met een emmertje sop en nagespoeld met een emmertje schoon water per wiel. Kan het roest geweest zijn?
Is het verstandig de dealer de zaak even te laten controleren?
Omdat het pad voor mijn huis ietwat schuin afloopt, laat ik de S60 altijd even stationair draaien met de handrem erop, waarna ik dan bijvoorbeeld even alle ramen schoonwis. IK zet de auto altijd in de 1ste versnelling bij parkeren.
Vanmorgen met het wegrijden bemerkte ik, dat de auto niet wegrolde nadat ik de handrem had losgehaald. Hij bleef dus gewoon op zijn plek staan. En toen ik eenmaal wilde wegrijden bleef de auto ook even 'steken', maar liet snel los onder begeleiding van een kleine 'kloink'. Zo'n zelfde geluid alsof de wielen vastzitten met ijs.
Na een snelweg rit van zo'n 20 km heb ik bij aankomst even de achterwielen op temperatuur gecontroleerd. De velgen waren gewoon koud. Er heeft dus niets aangelopen. Althans niet op de achterwielen.
De auto heeft gisteren, zondag, de hele dag stilgestaan. Ook heb ik de velgen even schoongemaakt met een emmertje sop en nagespoeld met een emmertje schoon water per wiel. Kan het roest geweest zijn?
Is het verstandig de dealer de zaak even te laten controleren?