Hallo , ik heb net mijn s40 uit 96 ingeruild voor een s60 van 2002 , een 2.4d met 130 pk.
Nu heb ik hetvolgende probleem. Mijn wagen remt zeer goed onder normale omstandigheden maar als ik heel hard in de remmen ga , zit ik met mijn pedaal helemaal eind ( ik voel precies een aanslag) . De wagen remt dan hard maar niet keihard , er slipt geen wiel , niets , ik heb het gevoel dat dit niet zijn volle remkracht is , mijn s40 remde een stuk harder.
Abs werkt wel perfect op een slechte ondergrond , heb ik getest op een baan met keitjes erop. Hij lekt geen remvloeistof , remmen heb ik al eens ontlucht zonder effect , als ik de pedaal oppomp met stille motor en indruk bij het starten zakt ie mooi weg dus rembekrachtiger is volgens mij ook goed ?
Als ik stilsta en heel hard op het pedaal druk raak ik ook die "aanslag" laten we het maar noemen.
Iemand bekent met dit probleem of is het gewoon zo ?
mvg jeffrey
Rembekrachtiging valt weg tijdens hard remmen.
- Thijs
- 7th Gear member
Er zit lucht in je remsysteem. Ontluchten is hiervoor het devies!
Controleer ook je remvloeistof niveau! Ondanks dat er een alarmering op te laag niveau zit kan deze bv klem zitten.
Maar ik zet in op lucht in het systeem. (Of wellicht remblokken op??)
Controleer ook je remvloeistof niveau! Ondanks dat er een alarmering op te laag niveau zit kan deze bv klem zitten.
Maar ik zet in op lucht in het systeem. (Of wellicht remblokken op??)
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 1st Gear member
Hallo , remblokken zijn zo goed als nieuw , ontluchten is al eens gebeurd maar 1 wiel nog niet ( nippel brak af in de remklauw) ...
Heb de indruk dat het wel al beter is en de pedaal zakt voor alle duidelijkheid niet weg als ik normaal op het rempedaal druk.
alvast bedankt
Heb de indruk dat het wel al beter is en de pedaal zakt voor alle duidelijkheid niet weg als ik normaal op het rempedaal druk.
alvast bedankt
- Thijs
- 7th Gear member
Toch zet ik in op lucht, juist in die klauw waar de nippel is afgebroken. Lekkage neem je zelf al weg door de bewering dat het pedaal niet wegzakt.
-
- 7th Gear member
En ontluchten met de voetrem kan niet bij een ABS systeem,dat moet je echt met een apparaat doen voor een goed resultaat..
- abbabak1
- 4th Gear member
En als je pompend remt ? Zakt die dan ook door tot de aanslag ? Bij oudere modellen kan dat duiden op interne lekkage van de hoofdremcilinder. Bij lucht in de leiding zou je elke keer hetzelfde gevoel op je pedaal moeten hebben...
En ik weet niets van ABS
@Ramon&Ramon: Je doelt hier waarschijnlijk op een werkplaats apparaat en geen vacuumpompje voor de doehetzelvert ?
En ik weet niets van ABS

@Ramon&Ramon: Je doelt hier waarschijnlijk op een werkplaats apparaat en geen vacuumpompje voor de doehetzelvert ?
soon: Scheafler Bio Hybrid
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
KTM Macina Sport 9
Smart cabrio 451 ed, 2012 battery owned
V60 d6, 2015, summum, glasdak, trekhaak
BMW F800GS te koop
https://photos.app.goo.gl/KWgEiAxusqSjd3zG9
- Thijs
- 7th Gear member
Kan en wil je hier meer over vertellen? Ik heb mijn remsysteem van verse remolie voorzien met een drukvaatje op het reservoir, en ook gewoon pompend. Dat lijkt allemaal goed te zijn.Ramon&Ramon schreef:En ontluchten met de voetrem kan niet bij een ABS systeem,dat moet je echt met een apparaat doen voor een goed resultaat..
-
- 1st Gear member
Nu heb ik gemerkt bij hard in de remmen gaan dat de bekrachtiging precies wegvalt , mijn pedaal zakt niet verder weg , het is gewoon dat ik harder moet duwen ... . Eerst dacht ik dat ik op de plank zat maar is dus niet zo , ik voel men pedaal gewoon harder ... ik kan dan wel nog heel hard doordrukken om harder te remmen.
Nu is de rembekrachtiger nog wel goed want laat ik hem een dag staan en dan instappen , is de pedaal nog niet hard. De pedaal oppompen , induwen en starten zakt ie weg dus ook normaal.
Zou dit de terugslagklep kunnen zijn die weigert ? Bij normaal remmen geen problemen .
Nu is de rembekrachtiger nog wel goed want laat ik hem een dag staan en dan instappen , is de pedaal nog niet hard. De pedaal oppompen , induwen en starten zakt ie weg dus ook normaal.
Zou dit de terugslagklep kunnen zijn die weigert ? Bij normaal remmen geen problemen .
- Iroll
- 6th Gear member
Of het is de rembekrachtiger die lek is en vacuumverliest of idd de terugslagklep die vacuumverliest. Je remmen blijven gewoon werken in beide gevallen alleen zal je flink harder moeten trappen. De terugslagklep zit in de slang die van het inlaatspruitstuk naar de bekrachtiger loopt, is simpel en goedkoop te vervangen. Daar zou ik eerst maar eens aan beginnen als ik jou was. Als er lucht in het systeem zou zitten dan zou het rempedaal sponzig aanvoelen en na een paar keer pompen hard.
- Thijs
- 7th Gear member
Waarohooom dahaaan??? (waarom dan?)Thijs schreef:Kan en wil je hier meer over vertellen? Ik heb mijn remsysteem van verse remolie voorzien met een drukvaatje op het reservoir, en ook gewoon pompend. Dat lijkt allemaal goed te zijn.Ramon&Ramon schreef:En ontluchten met de voetrem kan niet bij een ABS systeem,dat moet je echt met een apparaat doen voor een goed resultaat..