Beste Allemaal,
Ik ben in het bezit van een XC90 D5 geartronic uit 2003, 195.000 gelopen. Ik rij er nu 1.5 jaar mee en heb de volgende dingen gehad:
2 x fussee kogel
2 x stabilisator stang
3 x injector
2 x wiellager
En nu is de rechteraandrijfas aan vervanging toe daar mijn auto begint te schudden als je de motor belast. Ik rij ongeveer 25.000 km per jaar.
Denken jullie dat het leed nu geleden is? Of moet ik met nog meer zaken rekening houden buiten het reguliere onderhoud? Al met al nogal veel in het afgelopen jaar en ondanks het feit dat de auto in onderhoud is bij een Volvo specialist begint het toch pijn te doen in de portemonaie. Graag jullie advies? Doorgaan met deze auto of toch inruilen?
Groeten Joost
Advies gevraagd?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 28.09.2009 - 12:37
Vroeger
Volvo V70 D5 summum geartronic 2008
Volvo XC90 D5 Elite geartronic 2003
Volvo V70 D5 Edition II geartronic 2004
BMW 520d High excutive aut 2013
BMW 120i High excutive aut 2008
Volvo V70 D4 Dynamic Edition 2015
Nu
Volvo XC90 D4 polestar Anniversary Edition 2018
Mini Clubman Cooper Salt business 2016
Volvo V70 D5 summum geartronic 2008
Volvo XC90 D5 Elite geartronic 2003
Volvo V70 D5 Edition II geartronic 2004
BMW 520d High excutive aut 2013
BMW 120i High excutive aut 2008
Volvo V70 D4 Dynamic Edition 2015
Nu
Volvo XC90 D4 polestar Anniversary Edition 2018
Mini Clubman Cooper Salt business 2016
-
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 20:56
Dat hangt natuurlijk ook af van de inruilwaarde. Zou er niet veel van verwachten. Heb zelf vorige week navraag gedaan - €20000 voor een XC90 D5 summum, bj 2007, 140000km, rse, gps, tel etc) - enkel geldig bij aankoop van een nieuwe XC90. Schrok daar toch even van.Hettijo schreef:Beste Allemaal,
Ik ben in het bezit van een XC90 D5 geartronic uit 2003, 195.000 gelopen. Ik rij er nu 1.5 jaar mee en heb de volgende dingen gehad:
2 x fussee kogel
2 x stabilisator stang
3 x injector
2 x wiellager
En nu is de rechteraandrijfas aan vervanging toe daar mijn auto begint te schudden als je de motor belast. Ik rij ongeveer 25.000 km per jaar.
Denken jullie dat het leed nu geleden is? Of moet ik met nog meer zaken rekening houden buiten het reguliere onderhoud? Al met al nogal veel in het afgelopen jaar en ondanks het feit dat de auto in onderhoud is bij een Volvo specialist begint het toch pijn te doen in de portemonaie. Graag jullie advies? Doorgaan met deze auto of toch inruilen?
Groeten Joost
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 28.09.2009 - 12:37
Ik kan hem inruilen op een BMW 525d touring uit 2005 170.000 gelopen high executive en automaat. Bijbetalen van ongeveer 2500 - 3000 euro dus dat valt mee. Mijn afschrijving is dan beperkt. Ik heb natuurlijk wel alle kosten gehad zoals beschreven.
Vroeger
Volvo V70 D5 summum geartronic 2008
Volvo XC90 D5 Elite geartronic 2003
Volvo V70 D5 Edition II geartronic 2004
BMW 520d High excutive aut 2013
BMW 120i High excutive aut 2008
Volvo V70 D4 Dynamic Edition 2015
Nu
Volvo XC90 D4 polestar Anniversary Edition 2018
Mini Clubman Cooper Salt business 2016
Volvo V70 D5 summum geartronic 2008
Volvo XC90 D5 Elite geartronic 2003
Volvo V70 D5 Edition II geartronic 2004
BMW 520d High excutive aut 2013
BMW 120i High excutive aut 2008
Volvo V70 D4 Dynamic Edition 2015
Nu
Volvo XC90 D4 polestar Anniversary Edition 2018
Mini Clubman Cooper Salt business 2016
- Rob Bakker
- 5th Gear member
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 28.11.2006 - 10:14
klinkt niet gek,
Maar heb je ook de onderhoudsgeschiedenis van de BMW? En garantie?
Het is ook een heel andere auto, de zit en rijbeleving verschilt totaal.
Het is ook wat je gevoeld aangeeft denk ik. Hoeveel plezier heb je nog in de XC90..
Maar heb je ook de onderhoudsgeschiedenis van de BMW? En garantie?
Het is ook een heel andere auto, de zit en rijbeleving verschilt totaal.
Het is ook wat je gevoeld aangeeft denk ik. Hoeveel plezier heb je nog in de XC90..
S60 2.4 AUT 

S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)


S80 T6 Geartronic (verkocht 190k km)
V40 1.9 D 102 pk, dynamic exclusive, MY2001, op 237.700 km herboren als pool...
V40 Europa Comfort line okt. 1999 (MY2000) 1.8 op LPI (Vialle / G3) (no more....)
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10662
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Zoals Rob hierboven aangeeft. De BMW ken je niet, de Volvo wel. Je weet wat je er aan gedaan hebt en wat allemaal vervangen is. Gebruikelijk onderhoud blijf je altijd houden ook bij de BMW.
Geluk kun je niet bij een auto kopen.... Dat is dus een gok. Enne de BMW is geen straf als ik jouw omschrijving lees. Maar ook daar kun je op leeglopen, niet alleen qua onderhoud maar ook qua afschrijving.
Geluk kun je niet bij een auto kopen.... Dat is dus een gok. Enne de BMW is geen straf als ik jouw omschrijving lees. Maar ook daar kun je op leeglopen, niet alleen qua onderhoud maar ook qua afschrijving.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 28.09.2009 - 12:37
Motorisch gezien alleen de injectoren. Het betreft met name zaken die te maken hebben met het onderstel.
Maar ik zal er nog eens een nachtje over slapen voordat ik mijn XC90 inruil. Op de verschillende BMW forum's staan ook wel wat problemen vermeld. Ik heb de hoop dat als ik nu de aandrijfas vervang dat de auto dan technisch goed in orde is.
Maar ik zal er nog eens een nachtje over slapen voordat ik mijn XC90 inruil. Op de verschillende BMW forum's staan ook wel wat problemen vermeld. Ik heb de hoop dat als ik nu de aandrijfas vervang dat de auto dan technisch goed in orde is.
Vroeger
Volvo V70 D5 summum geartronic 2008
Volvo XC90 D5 Elite geartronic 2003
Volvo V70 D5 Edition II geartronic 2004
BMW 520d High excutive aut 2013
BMW 120i High excutive aut 2008
Volvo V70 D4 Dynamic Edition 2015
Nu
Volvo XC90 D4 polestar Anniversary Edition 2018
Mini Clubman Cooper Salt business 2016
Volvo V70 D5 summum geartronic 2008
Volvo XC90 D5 Elite geartronic 2003
Volvo V70 D5 Edition II geartronic 2004
BMW 520d High excutive aut 2013
BMW 120i High excutive aut 2008
Volvo V70 D4 Dynamic Edition 2015
Nu
Volvo XC90 D4 polestar Anniversary Edition 2018
Mini Clubman Cooper Salt business 2016
- bjacobs
- 2nd Gear member
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 08.08.2010 - 21:32
- Locatie: Melick
Hallo Joost,
Een XC90/XC70 uit 2003 en 2004 heeft vaak problemen met een versleten mof die de tussenbak met de cardanas verbindt. Het uithardingproces is mogelijk niet goed gegaan waardoor de inwendige vertanding zwak is en snel afslijt. De achterwielaandrijving werkt dan niet meer. Je merkt dit door de auto op de brug te zetten, in de vrij te zetten en tracht met de hand de cardanas rond te draaien. De eventuele reparatiekosten zijn ongeveer 750 euro bij de dealer. Tevens is een bekend euvel de speling van de steekassen wat zich uit in een licht getik bij lage snelheid. Het verlijmen van de steekassen verhelpt het euvel.
Een XC90/XC70 uit 2003 en 2004 heeft vaak problemen met een versleten mof die de tussenbak met de cardanas verbindt. Het uithardingproces is mogelijk niet goed gegaan waardoor de inwendige vertanding zwak is en snel afslijt. De achterwielaandrijving werkt dan niet meer. Je merkt dit door de auto op de brug te zetten, in de vrij te zetten en tracht met de hand de cardanas rond te draaien. De eventuele reparatiekosten zijn ongeveer 750 euro bij de dealer. Tevens is een bekend euvel de speling van de steekassen wat zich uit in een licht getik bij lage snelheid. Het verlijmen van de steekassen verhelpt het euvel.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 28.09.2009 - 12:37
Afgelopen weekend met de bimmer proefgevaren, inderdaad een compleet andere auto.Tevens is afgelopen week mijn rechteraandrijfas vervangen van de XC90. Lijkt wel of ik een compleet andere auto heb. Veel minder vibraties in de auto en ook rustiger in het rijden. Ik heb besloten mijn XC nog even te houden, het is toch een heel praktische auto en de voordelen van de bimmer zijn beperkt! Bedankt voor jullie tips en adviezen.
Groeten Joost
P.'S. Nu nog de lak aanpakken om die helemaal top te krijgen misschien toch eens langs bij Steve van Pro detailing.
Groeten Joost
P.'S. Nu nog de lak aanpakken om die helemaal top te krijgen misschien toch eens langs bij Steve van Pro detailing.
Vroeger
Volvo V70 D5 summum geartronic 2008
Volvo XC90 D5 Elite geartronic 2003
Volvo V70 D5 Edition II geartronic 2004
BMW 520d High excutive aut 2013
BMW 120i High excutive aut 2008
Volvo V70 D4 Dynamic Edition 2015
Nu
Volvo XC90 D4 polestar Anniversary Edition 2018
Mini Clubman Cooper Salt business 2016
Volvo V70 D5 summum geartronic 2008
Volvo XC90 D5 Elite geartronic 2003
Volvo V70 D5 Edition II geartronic 2004
BMW 520d High excutive aut 2013
BMW 120i High excutive aut 2008
Volvo V70 D4 Dynamic Edition 2015
Nu
Volvo XC90 D4 polestar Anniversary Edition 2018
Mini Clubman Cooper Salt business 2016
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 06.05.2010 - 16:02
Ik lees dat je je beslissing al genomen hebt, maar ik had bijna dezelfde overweging. Xc70 uit 2001, en binnen een jaar ruim 2300,- aan onderhoud gehad (distributieriemen ed, dynamo, automaatsensoren, accu). Maar als ik naar mijn vorige auto's kijk, had ik dat eigenlijk altijd in het begin... Mijn twijfel is dan ook dat er geen enkele garantie is dat je bij andere auto geen problemen tegenkomt. Plus weer de aanschaf van winterbanden, etc.
Ik houd het lekker bij de volvo!
Ik houd het lekker bij de volvo!