Rica geeft op: 310pk bij 5800tpm en 430Nm bij 2900tpm.
Op de bank: 320pk bij ong. 5500tpm en 430Nm vanaf 3500.


Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MIIWat dacht je dan, dat een turbobenzine zijn maximum koppel al vanaf 2000 toeren verkrijgt of zo ? het koppel schopt er hier volledig in aan 3000 toeren en blijft dan ook een heel eind gaan, zo moet dat, dit is een mooie koppel- en vermogenscurve voor een turbobenzine.Msuidgeest schreef:Ik zie iets geks: is het koppelverloop bij "standaard" niet te vergelijken met een tafelberg? Het is nu een bult geworden die pas spannend wordt vanaf 3000 toeren.
Met 2 turbo's, ja. Oftewel een LPT (Low Pressure Turbo) maar die levert dan niet veel eindvermogen.945i schreef:Dat heet een ouderwets turbogat, tegenwoordig zijn er turbobenzine auto's die gewoon vanaf 1200 toeren 400nm koppel hebben en dat heeel lang volhouden.
