V70N T5 vermogensuitdraai

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Gebruikersavatar
oddball
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
Locatie: GT bocht

Vandaag wezen rollen bij JD Engineering:
Rica geeft op: 310pk bij 5800tpm en 430Nm bij 2900tpm.
Op de bank: 320pk bij ong. 5500tpm en 430Nm vanaf 3500.


Afbeelding
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
Gebruikersavatar
chrisje
3rd Gear member
Berichten: 417
Lid geworden op: 12.05.2008 - 12:35
Locatie: Tilburg

mooie cijfers
Gebruikersavatar
derre
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 10.11.2010 - 16:07

ja zeker mooi maar je hebt wel een andere downpipe dat scheelt ook natuurlijk , ik neem aan dat die rica waardes voor een auto zonder downpipe zijn
Gebruikersavatar
oddball
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
Locatie: GT bocht

Klopt, de Rica waardes zijn voor een standaard auto.
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2363
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

maakt een andere downpipe dan zoveel verschil?
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
oddball
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
Locatie: GT bocht

Icm sportkat zeker wel, minder tegendruk.
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

En gaat hij ook hard?
Hoe hard?
Hoe snel van 0-100?
80-120 in hoeveel seconden? (in 3 en in 4)

Kan je deze test even doen? en dan een aantal keer in tegengestelde richting, om invloed van wind uit te sluiten. BVD.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9511
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam

Waarom loopt de lijn in de grafiek aan het eind terug naar links?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
oddball
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
Locatie: GT bocht

Er is nog geregistreerd terwijl de voet van het gas was.
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9511
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam

Ooh oke, omdat je het gas los laat is binnen 100 toeren al het vermogen weg.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Gebruikersavatar
blastaway
5th Gear member
Berichten: 2348
Lid geworden op: 31.05.2007 - 08:06
Locatie: Maastricht

mooie waardes. JD kwam ik altijd met mijn VW's. Jammer dat hij geen Volvo tuned.
Volvo 940 2.3i Polar 2-1994 , t-5r cream yellow, c70 en v60 t4 2020
Volvo s60 2.4 5-2005
V70 edition II 2.4; 9-2004
V70 Sport 11-2006 2.0T HEICO
VW Passat 2005 R36 uitbouw
V70n 2000 2.5D
Gebruikersavatar
oddball
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
Locatie: GT bocht

Idd jammer dat hij Volvo niet doet, Jeroen heeft ECHT verstand van zaken.
Ze waren wel te spreken over het verloop van de grafiek van de RICA-chip.
Bij veel door RICA gechipte VAG producten laten een heel ander beeld zien op de bank bij JD.
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 22105
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Ik zie iets geks: is het koppelverloop bij "standaard" niet te vergelijken met een tafelberg? Het is nu een bult geworden die pas spannend wordt vanaf 3000 toeren.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

Msuidgeest schreef:Ik zie iets geks: is het koppelverloop bij "standaard" niet te vergelijken met een tafelberg? Het is nu een bult geworden die pas spannend wordt vanaf 3000 toeren.
Wat dacht je dan, dat een turbobenzine zijn maximum koppel al vanaf 2000 toeren verkrijgt of zo ? het koppel schopt er hier volledig in aan 3000 toeren en blijft dan ook een heel eind gaan, zo moet dat, dit is een mooie koppel- en vermogenscurve voor een turbobenzine.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Dat heet een ouderwets turbogat, tegenwoordig zijn er turbobenzine auto's die gewoon vanaf 1200 toeren 400nm koppel hebben en dat heeel lang volhouden. ;)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

945i schreef:Dat heet een ouderwets turbogat, tegenwoordig zijn er turbobenzine auto's die gewoon vanaf 1200 toeren 400nm koppel hebben en dat heeel lang volhouden. ;)
Met 2 turbo's, ja. Oftewel een LPT (Low Pressure Turbo) maar die levert dan niet veel eindvermogen.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Mwoa, 306 pk.
Afbeelding

Dat rijdt fijn hoor.. ;)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
oddball
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
Locatie: GT bocht

Creatief met Microsoft Paint?
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
oddball
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 17.09.2010 - 16:36
Locatie: GT bocht

En in de praktijk ziet het er ongeveer zo uit:
(2007 335i)

Afbeelding

Ook een "turbogat" voor 2200 tpm.
2000 V70n T5, sunblinds, chassit nivomat brackets, 18"; IPD vector, Michelin Pilot Sport 3, S60 phase 2 xenon, S60 grille, IPD TCV, IPD Strut Bar Mount Conversion, IPD Heavy Duty Compressor Bypass Valve, IPD HD ignition coils, DO88 turbo inlet, BSR/Apexi optiflow, BSR 3" downpipe + sportcat, Ferrita 2,5" catback, ACtronics ETM, Lesjöfors springs, RICA stage 2, >320pk >>440Nm.
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”