Pagina 1 van 2

V70N T5 vermogensuitdraai

Geplaatst: 09.04.2011 - 15:06
door oddball
Vandaag wezen rollen bij JD Engineering:
Rica geeft op: 310pk bij 5800tpm en 430Nm bij 2900tpm.
Op de bank: 320pk bij ong. 5500tpm en 430Nm vanaf 3500.


Afbeelding

Geplaatst: 09.04.2011 - 15:11
door chrisje
mooie cijfers

Geplaatst: 09.04.2011 - 18:22
door derre
ja zeker mooi maar je hebt wel een andere downpipe dat scheelt ook natuurlijk , ik neem aan dat die rica waardes voor een auto zonder downpipe zijn

Geplaatst: 09.04.2011 - 18:24
door oddball
Klopt, de Rica waardes zijn voor een standaard auto.

Geplaatst: 09.04.2011 - 18:59
door Philken
maakt een andere downpipe dan zoveel verschil?

Geplaatst: 09.04.2011 - 19:12
door oddball
Icm sportkat zeker wel, minder tegendruk.

Geplaatst: 09.04.2011 - 20:05
door 945i
En gaat hij ook hard?
Hoe hard?
Hoe snel van 0-100?
80-120 in hoeveel seconden? (in 3 en in 4)

Kan je deze test even doen? en dan een aantal keer in tegengestelde richting, om invloed van wind uit te sluiten. BVD.

Geplaatst: 09.04.2011 - 20:35
door JeroenSpock
Waarom loopt de lijn in de grafiek aan het eind terug naar links?

Geplaatst: 09.04.2011 - 21:22
door oddball
Er is nog geregistreerd terwijl de voet van het gas was.

Geplaatst: 10.04.2011 - 22:35
door JeroenSpock
Ooh oke, omdat je het gas los laat is binnen 100 toeren al het vermogen weg.

Geplaatst: 11.04.2011 - 06:56
door blastaway
mooie waardes. JD kwam ik altijd met mijn VW's. Jammer dat hij geen Volvo tuned.

Geplaatst: 11.04.2011 - 09:44
door oddball
Idd jammer dat hij Volvo niet doet, Jeroen heeft ECHT verstand van zaken.
Ze waren wel te spreken over het verloop van de grafiek van de RICA-chip.
Bij veel door RICA gechipte VAG producten laten een heel ander beeld zien op de bank bij JD.

Geplaatst: 11.04.2011 - 21:14
door Msuidgeest
Ik zie iets geks: is het koppelverloop bij "standaard" niet te vergelijken met een tafelberg? Het is nu een bult geworden die pas spannend wordt vanaf 3000 toeren.

Geplaatst: 11.04.2011 - 21:26
door wtr_s60
Msuidgeest schreef:Ik zie iets geks: is het koppelverloop bij "standaard" niet te vergelijken met een tafelberg? Het is nu een bult geworden die pas spannend wordt vanaf 3000 toeren.
Wat dacht je dan, dat een turbobenzine zijn maximum koppel al vanaf 2000 toeren verkrijgt of zo ? het koppel schopt er hier volledig in aan 3000 toeren en blijft dan ook een heel eind gaan, zo moet dat, dit is een mooie koppel- en vermogenscurve voor een turbobenzine.

Geplaatst: 11.04.2011 - 21:31
door 945i
Dat heet een ouderwets turbogat, tegenwoordig zijn er turbobenzine auto's die gewoon vanaf 1200 toeren 400nm koppel hebben en dat heeel lang volhouden. ;)

Geplaatst: 11.04.2011 - 22:34
door wtr_s60
945i schreef:Dat heet een ouderwets turbogat, tegenwoordig zijn er turbobenzine auto's die gewoon vanaf 1200 toeren 400nm koppel hebben en dat heeel lang volhouden. ;)
Met 2 turbo's, ja. Oftewel een LPT (Low Pressure Turbo) maar die levert dan niet veel eindvermogen.

Geplaatst: 11.04.2011 - 22:38
door 945i
Mwoa, 306 pk.
Afbeelding

Dat rijdt fijn hoor.. ;)

Geplaatst: 11.04.2011 - 23:59
door oddball
Creatief met Microsoft Paint?

Geplaatst: 12.04.2011 - 00:06
door 945i

Geplaatst: 12.04.2011 - 00:11
door oddball
En in de praktijk ziet het er ongeveer zo uit:
(2007 335i)

Afbeelding

Ook een "turbogat" voor 2200 tpm.