Ik ben mijn K-jet zat en ik wil wel is weten of ik mijn B21 K-jet om kan bouwen naar een carb versie. Wat moet ik allemaal doen om het geheel goed werkend te krijgen op benzine en gas. Er zijn verschillende carb versie's op de 245 geleverd denk ik, welke kan ik het beste gebruiken en welke is het meest betrouwbaar.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik heb het gehad met mijn K-jet.
van B21 K-jet naar B21 carburateur
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
De injectorgaten in de kop moet je afdoppen door er bijv. de juiste maat vriesdoppen in te lijmen met loctite. Verder moet je uiteraard een spruitstuk met een goede (gereviseerde) carb op de kop tikken en de linkage daarvoor naar het gaspedaal. Ik denk dat een SU carb. het minste onderhoud geeft, maar 100% zeker ben ik daar niet van. Eventueel zal je ook een choke moeten monteren als je een carb. kiest met een mechanische choke. Ook zal de benzinedruk verlaagt moeten worden met of een drukregelaar of een mechanische pomp monteren en de retourleiding naar de benzinetank afsluiten. En de lpg installatie zal je om moeten bouwen naar een carb.versie.
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Oke, ik moet je wel ff vermelden dat ik op het volvolvo forum ook een B230K heb zien staan die pas in mei vrij komt dus kan ik nog ff sparen. Alleen waar die K voor staat weet ik niet, als er maar geen electronica en andere storingsgevoelige zaken op zitten.minitinus schreef:ja dit is een 2 ltr motor wel van een later jaar