Tankdop beetje vacuüm gezogen
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 17.02.2009 - 12:59
lijkt me dat het ontluchtings ventiel dan verstopt zit of buiten werking is, elke tank heeft een ontluchtings punt om onderdruk te voorkomen.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 29.06.2009 - 21:50
- Locatie: Zuid Holland
Ha, dat herken ik. Tank is aardig vacuum gezogen als er getankt dient te worden. Onze tank is zelfs helemaal naar binnen getrokken.
Tankmeter werkt niet meer dan 1.5mm. Brandstofpomp gedemonteerd en elek.draadje van tankvlotter vastgesoldeerd. Tankmeter werkt weer,....maar niet 100%. Meter werkt tot iets meer dan 2/3 en nokt ermee terwijl er wel doorgereden wordt.
reden: naar binnen gezogen tank, hierdoor geen juiste waarde voor brandstofhieveelheid.
Er zijn wel al wat topic hoor, gebruik de zoekfunctie maar eens.
Tankmeter werkt niet meer dan 1.5mm. Brandstofpomp gedemonteerd en elek.draadje van tankvlotter vastgesoldeerd. Tankmeter werkt weer,....maar niet 100%. Meter werkt tot iets meer dan 2/3 en nokt ermee terwijl er wel doorgereden wordt.
reden: naar binnen gezogen tank, hierdoor geen juiste waarde voor brandstofhieveelheid.
Er zijn wel al wat topic hoor, gebruik de zoekfunctie maar eens.

In bezit :
Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.
Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )
Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.
Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )
Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Evap klep stuk,in de tank heerst altijd een licht vacuum om benzine stank en lekkage tegen te gaan,een en ander wordt geregeld door de evapklep en het koolstoffilter onder de motorkap,heeft niets te maken met je tankdop,daar hoort geen gaatje of iets dergelijks in te zitten.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 08.05.2006 - 18:25
- Locatie: Maastricht
Met toenemende belangstelling lees ik uw berichten.
In de sneeuwrijke winter 2009/2010 kwam ik met een plotseling hoestende en proestende motor in duitsland tot stilstand. Auto moeten laten afslepen naar dichtsbijzijnde volvo dealer. Deze vertelde me dat op het moment dat het koolstof filter verzadigd was en er benzine afgezogen zou moeten worden, er storing in het motormanagement was die de motor tot hoesten brachten. Na diverse reparatie pogingen zag de dealer geen andere mogelijkheid meer als de motor management unit te vervangen. Om op dat moment toch nog naar nederland te kunnen komen en niet in de toen grote sneeuw chaos te blijven steken heeft hij toen de evap afgekoppeld. Volgens de dealer kon je daar zonder problemen mee verder rijden.
Eigenlijk bijna een jaar zonder problemen gereden.
Nu geruime tijd later valt op dat de auto meestal snel aanspringt, maar af en toe nogal moeizaam aanspringt. (Daarbij moest ik denken aan Ramon´s tip dat dan de kleppen gecontroleerd/gesteld moeten worden)
Onlangs sprong hij helemaal niet meer aan en heb ik de wegenwacht moeten vragen. Er kwam nauwelijks benzine bij de motor aan. Benzine bijgevuld, opvallend veel zuiggeluiden bij het openen van de tank, en hopla weer gelijk aanslaan.
Naar de dealer gegaan, benzine pomp ok, geen foutmeldingen, niets kunnen vinden.
De laatste tijd heb ik xx keer na het starten de dankdop los gedraaid om te kijken of hij vacuum gezogen was. Het blijkt dat iedere keer als hij moeizaam aanslaat, de tankdop daar flink zuig geluiden laat horen bij het losdraaien. Vandaar mijn belangstelling voor deze berichten
(Of schoon ik niet weet of dit een rol speelt, is ook bij deze auto is de tankmeter/vlotter al eens gesoldeerd)
Het lijkt mij, als leek, dat Ramon´s bericht dat evap klep stuk kapot is, hier ook van toepassing is. Of duidt mijn bovenstaande omschrijving op een andere oorzaak?
Heeft een van U een tip wat daar verstandig is om te doen?
wel of niet evap vervangen, wel of niet motorsturing vervangen
of wat zou ik de garage kunnen vragen om nog eens te controleren
Bij voorbaat mijn hartelijke dank voor uw info
(De auto is een v40 bifuel met rond 330000km)
In de sneeuwrijke winter 2009/2010 kwam ik met een plotseling hoestende en proestende motor in duitsland tot stilstand. Auto moeten laten afslepen naar dichtsbijzijnde volvo dealer. Deze vertelde me dat op het moment dat het koolstof filter verzadigd was en er benzine afgezogen zou moeten worden, er storing in het motormanagement was die de motor tot hoesten brachten. Na diverse reparatie pogingen zag de dealer geen andere mogelijkheid meer als de motor management unit te vervangen. Om op dat moment toch nog naar nederland te kunnen komen en niet in de toen grote sneeuw chaos te blijven steken heeft hij toen de evap afgekoppeld. Volgens de dealer kon je daar zonder problemen mee verder rijden.
Eigenlijk bijna een jaar zonder problemen gereden.
Nu geruime tijd later valt op dat de auto meestal snel aanspringt, maar af en toe nogal moeizaam aanspringt. (Daarbij moest ik denken aan Ramon´s tip dat dan de kleppen gecontroleerd/gesteld moeten worden)
Onlangs sprong hij helemaal niet meer aan en heb ik de wegenwacht moeten vragen. Er kwam nauwelijks benzine bij de motor aan. Benzine bijgevuld, opvallend veel zuiggeluiden bij het openen van de tank, en hopla weer gelijk aanslaan.
Naar de dealer gegaan, benzine pomp ok, geen foutmeldingen, niets kunnen vinden.
De laatste tijd heb ik xx keer na het starten de dankdop los gedraaid om te kijken of hij vacuum gezogen was. Het blijkt dat iedere keer als hij moeizaam aanslaat, de tankdop daar flink zuig geluiden laat horen bij het losdraaien. Vandaar mijn belangstelling voor deze berichten
(Of schoon ik niet weet of dit een rol speelt, is ook bij deze auto is de tankmeter/vlotter al eens gesoldeerd)
Het lijkt mij, als leek, dat Ramon´s bericht dat evap klep stuk kapot is, hier ook van toepassing is. Of duidt mijn bovenstaande omschrijving op een andere oorzaak?
Heeft een van U een tip wat daar verstandig is om te doen?
wel of niet evap vervangen, wel of niet motorsturing vervangen
of wat zou ik de garage kunnen vragen om nog eens te controleren
Bij voorbaat mijn hartelijke dank voor uw info
(De auto is een v40 bifuel met rond 330000km)