Stoelverwarming

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
cgraaf
2nd Gear member

Hallo,

Zojuist las ik toevallig in het forum voor de 440/460/480 dat in geval van stoelen met lederen of halflederen bekleding standaard stoelverwarmingselementen zijn ingebouwd, maar niet zijn aangesloten (behalve als het als optie is geinstalleerd natuurlijk, maar dan zijn er ook schakelaars aanwezig voor de bediening). Ik wist niet wat ik las maar goed.
Mijn vraag is nu natuurlijk: is zoiets ook het geval bij de S40 met halflederen bekleding? In dat geval wil ik wel ergens een paar knopjes gaan ritselen...

We hebben het over een S40 europa uit september 1999

Grtz,
CG
marissen
3rd Gear member

Ik kan je alleen zeggen dat naar mijn beste weten de stoelverwarming voor de S/V40 een optie was en standaard in het Nordic pakket zat.
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Dat lijkt mij ook niet te kloppen, 75% had die stof leer bekleding en stoelverwarming kostte toch iets van ƒ 800,-- extra.
Volvo for life
marissen
3rd Gear member

Wat klopt er niet? Dat het al standaard zit ingebouwd in de stoel, maar nog niet is geactiveerd?? Dat lijkt mij nl. ook sterk.
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
rolph
2nd Gear member

Weet je zeker dat dat verhaal klopt bij de 440?? Daar kan ik het me nog indenken aangezien de meeste stoelen stoffen bekleding hadden en geen stoelverwarming. En dat door standarisatie van de leren bekleding daar winst mee te behalen zou zijn. Maar... mijn vraagteken daar is dan: waarof heeft Volvo niet gewoon stoelverwarming standaard gemaakt bij leer in de 400 serie?!

Er zijn meer abacadabra verhaaltjes over stoelverwarming omdat er draadjes onder de stoel lopen. Maar het gordellampje haalt zijn signaal ook ergens vandaan en tegenwoordig is het helemaal kassa met airbags en gordelspanners..
kremers
2nd Gear member

zit het er niet in even bij www.autostyle.nl kijken hier krijg je de matten die op 12v worden aangesloten voor 99,- de 2
Afbeelding
Volmar
3rd Gear member

De stoelverwarming is niet geactiveerd, omdat ie er ook niet inzit.
Bij de 440 kan het wel, net als bij de V/S 40, maar de elementen zitten
niet in de stoelen, net als de schakelaars bij de versnellingspook.

Ik heb een Europa uitvoering met half leer en daar zit het niet op,
wel liggen alle kabels er, dus plaatsen van elementen en schakelaars
zou voldoende moeten zijn.
Als je een auto hebt met handgeregelde verwarming, kan het zijn dat
die bekabeling voor de stoelverwarming er niet in zit.
It's only kinky the first time
StevenVW
2nd Gear member

Bij mijn andere auto (een Opel Vectra) is het ook zo dat de bedrading al ligt, dus gewoon verwarmingsmatten en knoppen installeren is genoeg. Wel leuk om te weten is dat vele vectra-eigenaars bij afbraak-bedrijven langsgaan op zoek naar volvo's (voornamelijk 440, 460, ...) omdat die meestal die verwarmingsmatten hebben. Die stoppen ze dan in hun Vectra-stoelen.

Dus het zou wel eens kunnen dat die bij die oudere modellen standaard erin zaten.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”