Een goede middag volvo liefhebbers.
Sinds een aantal jaar in het bezit van een fijne S40. Maar sinds een tijd beginnen zich wat problemen te vertonen.
*speling op het stuur, op de snelweg zit er makkelijk 1cm loos gedeelte in, stuur staat met recht rijden niet recht. Er is geen ongeluk mee gebeurd, de garage waar de auto al 7jaar in onderhoud is kon niets vinden, rubbers en dergelijke na gekeken. Nou las ik iets over Fusee-kogels? kan dat?
*over een hobbelweg, een gebonk. Dit lijkt van achter te komen.
Ook hier heeft mijn garage niets weten te vinden...
*en als laatste... Bij de aankoop van mijn Vollie heb ik 2 sleutels gekregen. Maar geen AB voor de CV Kan ik achterhalen of er een AB bij hoort, want weet dat niet zeker. En bijde sleutels zijn kapot, alsin het rubber omhulsel is vergaan waardoor de ijzeren sleutel los zit. Kan ik dit (laten) repareren?
Want bij navraag voor een nieuwe sleutel, vond ik 150euro per sleutel wat veel...
Alvast bedankt,
M.V.G.
Frans
Wat probleempjes bij mijn S40 1.8 benzine 1997
-
- 5th Gear member
*Fusee-kogel kan optie zijn, maar had garage toch moet kunnen constateren.
* Gebonk van achteren kan remblokken zijn die loszitten (mits een 1.8 schijven heeft!)
* Zou in het menu van de auto te achterhalen zijn hoeveel sleutels er afgegeven zijn bij de auto.
Op MP komen wel eens sleutels langs, misschien is dat financieel een optie?
(Ik haal volgens mij even twee verschillende modellen door elkaar, volgens mij heb jij het classic model ipv het huidige).
* Gebonk van achteren kan remblokken zijn die loszitten (mits een 1.8 schijven heeft!)
* Zou in het menu van de auto te achterhalen zijn hoeveel sleutels er afgegeven zijn bij de auto.
Op MP komen wel eens sleutels langs, misschien is dat financieel een optie?
(Ik haal volgens mij even twee verschillende modellen door elkaar, volgens mij heb jij het classic model ipv het huidige).
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
-
- Starter
Dank voor de Reactie Asta,
Zou eht nog iets anders kunnen zijn dan de Fusee-kogel, aangezien de garage het niet heet gevonden.
Dat menu waar je het over hebt, uitlezen bij de garage bedoel je?
Ik geloof wel dat er maar 2 sleutels bijhoren, had al zoiets gelezen. Gaat er mij om dat ik de huidige sleutel kan repareren. het is een 1997 model, dus de AB zou met een los kastje moeten zijn, maar dat heb ik er niet bij gekregen. Heb er wel een kastje bij gekregen, maar dat is van een alarm systeem van een totaal andere wagen...die verstrooide garage meneer toch....
Die werkt dus niet.
Zou eht nog iets anders kunnen zijn dan de Fusee-kogel, aangezien de garage het niet heet gevonden.
Dat menu waar je het over hebt, uitlezen bij de garage bedoel je?
Ik geloof wel dat er maar 2 sleutels bijhoren, had al zoiets gelezen. Gaat er mij om dat ik de huidige sleutel kan repareren. het is een 1997 model, dus de AB zou met een los kastje moeten zijn, maar dat heb ik er niet bij gekregen. Heb er wel een kastje bij gekregen, maar dat is van een alarm systeem van een totaal andere wagen...die verstrooide garage meneer toch....

- YannickC
- 2nd Gear member
Gisteren heb ik mijn stuur vervangen door een lederen stuur in mijn v40. Wat mij opviel is dat als het stuur er gewoon los op zat (over die tandjes) dat er ook heel wat speling op het stuur zit. Pas na aandraaien van de grote moer was dit opgelost. Misschien is die moer bij jouw gewoon losjes na al die tijd ? 

- YannickC
- 2nd Gear member
Gewoon 2 schroeven (torks) aan de achterkant van het stuur losmaken.Frans-s40 schreef:@ yannickC Zou het zo iets stoms zijn jah:P gaan we eens bekijken... Dank voor de tip... Toch best link, dat gezwabber over de weg soms
Dan komt de airbag los en kan je zo bij die grote moer

-
- 5th Gear member
Heb bij mijn oude S40 dit probleem ook gehad.
Nieuw kogels, nieuwe stuurkogels, zelfs een andere stuurkolom geplaatst. Geen baat.
Nieuw kogels, nieuwe stuurkogels, zelfs een andere stuurkolom geplaatst. Geen baat.