hallo,
Na een paar jaar een VW golf variant te hebben gereden en uit een "VW gezin" te komen wil ik graag overstappen naar een Volvo V70. Budget is met inruil +/- 8500.
Ik ben ik op zoek naar V70 met trekhaak, dakrails,bagagenet (hond), multifunctioneel stuur (radio) en spoiler. Bouwjaren 2001 - 2004.
Als ik zo rond kijk vindt ik grofweg 2 types:
Type 1, 200.000 - 240.000km en binnen budget meestal met (bijna) alle opties. < 9.000
Type 2, 150.000 - 175.000 km met (bijna) alle opties maar > 9.500
Edit: ik rij +/- 12.000 a 15.000 km in het jaar. Daarnaast ben ik opzoek naar een benzine. 2.4 (140 of 170pk) of 2.4T
Hoewel ik over het algemeen alleen goede verhalen hoor over de V70 en de betrouwbaarheid van de blokken zit ik te dubben of ik voor de V70 moet gaan met hogere km stand of door moet sparen voor een V70 met dezelfde opties maar met lagere km stand.
Hoor graag jullie advies.
V70 nu aanschaffen met 200.000+ km of doorsparen voor < k
- Philken
- 5th Gear member
- Berichten: 2328
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
- Locatie: Leeuwergem(B)
een auto met veel km kan beter zijn dan eentje met weinig km
best kijken of je een historie erbij hebt(onderhoud, extra facturen van zaken buiten gewoon onderhoud) om zo te kijken wat prijs/kwaliteit het beste is
als je schrik hebt van hoge km standen: er is hier een topicje over waar iedereen zijn km stand opgeeft
best kijken of je een historie erbij hebt(onderhoud, extra facturen van zaken buiten gewoon onderhoud) om zo te kijken wat prijs/kwaliteit het beste is
als je schrik hebt van hoge km standen: er is hier een topicje over waar iedereen zijn km stand opgeeft
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad
you've been beaten by a bRick
you've been beaten by a bRick
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
Daarnaast is de vraag of je zelf veel km's rijdt wel relevant. Rijdt je veel, ben je beter af met een lagere startpositie lijkt me?
Realiseer je dat bij jouw Type 2 je mogelijk begint met het vervangen van de distributie (bij 160.000 km voor de meeste gevallen).
Je schrijft trouwens niet of je een diesel of een benzineuitvoering zoekt?
Bedenk daarnaast de waarde van elk van de genoemde opties en overweeg ook de auto's die een gewenste optie nog niet hebben. Kan je er immers achteraf opschroeven. Wel deel van je calculatie laten zijn natuurlijk.
Succes met zoeken, moet kunnen voor dat geld lijkt me?
Marc
Realiseer je dat bij jouw Type 2 je mogelijk begint met het vervangen van de distributie (bij 160.000 km voor de meeste gevallen).
Je schrijft trouwens niet of je een diesel of een benzineuitvoering zoekt?
Bedenk daarnaast de waarde van elk van de genoemde opties en overweeg ook de auto's die een gewenste optie nog niet hebben. Kan je er immers achteraf opschroeven. Wel deel van je calculatie laten zijn natuurlijk.
Succes met zoeken, moet kunnen voor dat geld lijkt me?
Marc
- jonghj
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 12.04.2011 - 00:43
- Locatie: Dronten
Even zwaar generaliserend:
Er kan een hoop mis zijn, maar ik let extra op de automaat bak. (iets te maken met een ezel en een steen.
)
Automaat bakken zijn vanaf 200.000 / 300.000 kandidaat voor revisie. kosten: 2500, daarna kun je zelf 200.000+ erbij rijden. dus wel duur, maar investering over het algemeen wel waard.
Kijk vooral goed en met aandacht voor detail naar de staat van de auto. en de boekjes. (Alles stempels erbij? extra facturen wel of niet erbij/ schoon/ ezelsoren).
Sluit het plaatwerk en de bumpers overal goed aan?
Staat van de rubbers? zijn ze uitgedroogd of netjes vernieuwd?
Verder let ik bijvoorbeeld op de aanwezigheid van wat kleine minpuntjes als
krassen / vuiligheid op stoelen/dashboard interieur of buitenkant.
ongerepareerde zaken (ruitenwisser achter, gebroken mistlamp glas)
veel stoepeczeem op de velgen
ongewassen auto.
trekhaak zonder dop.
gescheurde pookhoesjes.
Frisse schone motorruimte of niet.
flessen olie in of rond de auto
olie lekkage onder da auto.
Het zijn allemaal aanwijzingen van een eigenaar die het liefst de garage voorbij rijdt.
Bij de proefrit veel aandacht besteden aan trekkracht en geluiden van de motor en bak. De bak moet soepel schakelen met milde slip.
Om dit goed te testen moet de auto warm zijn. Pak dan een stukje door de stad. Als de warme automaat onrustig van 2 naar 3 en terug schakelt, of onzeker heen en weer pingelt tussen versnellingen kijk ik verder.
Gebruik je neus. een D5 is aan auto die niet ruikt, behalve naar verbrande diesel bij de uitlaat.
Garantie dat er niets fout gaat is er niet, maar een nette, frisse auto zonder achterstallig onderhoud (waar dus ook in de kleine details niets of erg weinig aan mankeert) is over het algemeen ook echt met zorg en aandacht behandeld, en dat is wat je zoekt in een gebruikte volvo.
Als je er zo een vind, heb je in feite bij elke kilometerstand een goede aankoop.
Er kan een hoop mis zijn, maar ik let extra op de automaat bak. (iets te maken met een ezel en een steen.

Automaat bakken zijn vanaf 200.000 / 300.000 kandidaat voor revisie. kosten: 2500, daarna kun je zelf 200.000+ erbij rijden. dus wel duur, maar investering over het algemeen wel waard.
Kijk vooral goed en met aandacht voor detail naar de staat van de auto. en de boekjes. (Alles stempels erbij? extra facturen wel of niet erbij/ schoon/ ezelsoren).
Sluit het plaatwerk en de bumpers overal goed aan?
Staat van de rubbers? zijn ze uitgedroogd of netjes vernieuwd?
Verder let ik bijvoorbeeld op de aanwezigheid van wat kleine minpuntjes als
krassen / vuiligheid op stoelen/dashboard interieur of buitenkant.
ongerepareerde zaken (ruitenwisser achter, gebroken mistlamp glas)
veel stoepeczeem op de velgen
ongewassen auto.
trekhaak zonder dop.
gescheurde pookhoesjes.
Frisse schone motorruimte of niet.
flessen olie in of rond de auto

olie lekkage onder da auto.
Het zijn allemaal aanwijzingen van een eigenaar die het liefst de garage voorbij rijdt.
Bij de proefrit veel aandacht besteden aan trekkracht en geluiden van de motor en bak. De bak moet soepel schakelen met milde slip.
Om dit goed te testen moet de auto warm zijn. Pak dan een stukje door de stad. Als de warme automaat onrustig van 2 naar 3 en terug schakelt, of onzeker heen en weer pingelt tussen versnellingen kijk ik verder.
Gebruik je neus. een D5 is aan auto die niet ruikt, behalve naar verbrande diesel bij de uitlaat.
Garantie dat er niets fout gaat is er niet, maar een nette, frisse auto zonder achterstallig onderhoud (waar dus ook in de kleine details niets of erg weinig aan mankeert) is over het algemeen ook echt met zorg en aandacht behandeld, en dat is wat je zoekt in een gebruikte volvo.
Als je er zo een vind, heb je in feite bij elke kilometerstand een goede aankoop.
v70 D5 Geartronic AWD


Zwaar? Is denk ik over de top.jonghj schreef:Even zwaar generaliserend:
Er kan een hoop mis zijn, maar ik let extra op de automaat bak. (iets te maken met een ezel en een steen.)
Automaat bakken zijn vanaf 200.000 / 300.000 kandidaat voor revisie. kosten: 2500, daarna kun je zelf 200.000+ erbij rijden. dus wel duur, maar investering over het algemeen wel waard.
Bij die km-standen zijn er ook problemen met een dualmass vliegwiel en dat komt vaker voor als een automaat die het begeeft.
Hoe er mee is gereden en een goede aankoopkeuring doet "wonderen".
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
Hoe er mee is gereden,is meestal moeilijk te achterhalen,maar idd.AlexV70 schreef:Zwaar? Is denk ik over de top.jonghj schreef:Even zwaar generaliserend:
Er kan een hoop mis zijn, maar ik let extra op de automaat bak. (iets te maken met een ezel en een steen.)
Automaat bakken zijn vanaf 200.000 / 300.000 kandidaat voor revisie. kosten: 2500, daarna kun je zelf 200.000+ erbij rijden. dus wel duur, maar investering over het algemeen wel waard.![]()
Bij die km-standen zijn er ook problemen met een dualmass vliegwiel en dat komt vaker voor als een automaat die het begeeft.
Hoe er mee is gereden en een goede aankoopkeuring doet "wonderen".
wel belangrijk.
Een aankoopkeuring is leuk,maar geen garantie op jaren problemloos
rijden.
ik zeg altijd: "rijden"-"voelen"-"ruiken",en zelfs dan moet je een beetje
geluk hebben.
Er gaan verhalen rond op het forum van dealer onderhouden auto,s
die problemen ad.lopende band hebben,zie soms maar moeilijk op te lossen waren,of helemaal niet...
het omgekeerde kan natuurlijk ook,waar ik maar mee wil zeggen:koop een auto waar je een goed gevoel bij hebt.
Als dat dan toevallig een Volvo is met een wat hogere km-stand,zou
ik hem daar niet allen voor laten staan.
geen glans zonder wrijving
- _Theo_
- 2nd Gear member
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 14.02.2011 - 16:45
Gefeliciteerd! Foto's! 

Volvo V70 D5 MY07, 185PK, Sport Edition, 208dkm
Volvo V70, TDI, 1997 (automaat), Mazda 6, CDI stationwagon / Opel Antara, 2.0 TDI / BMW 535i, Automaat /VW Golf VR6, type III / VW Golf GTI 16V, type II / VW Golf 1.6 / VW Golf 1.0
Volvo V70, TDI, 1997 (automaat), Mazda 6, CDI stationwagon / Opel Antara, 2.0 TDI / BMW 535i, Automaat /VW Golf VR6, type III / VW Golf GTI 16V, type II / VW Golf 1.6 / VW Golf 1.0
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 21.04.2011 - 10:16
Voor de liefhebbers info en foto's staan (nog) hier:
http://voorraad.wheelerdelta.nl/sbb3d97 ... id=3207777
http://voorraad.wheelerdelta.nl/sbb3d97 ... id=3207777
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Gefeliciteerd met je aankoop!
Laat gelijk bij de grote beurt controleren of de ETM modificatie is doorgevoerd of niet. Is een van de allereerste V70N's, mijn oude classic had als kenteken 44-FG-RV. Deze is van begin April 2000 denk ik?
Laat gelijk bij de grote beurt controleren of de ETM modificatie is doorgevoerd of niet. Is een van de allereerste V70N's, mijn oude classic had als kenteken 44-FG-RV. Deze is van begin April 2000 denk ik?
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 16.02.2011 - 12:08
@neef: mooie bak, gefeliciteerd!
- hogie
- 3rd Gear member
- Berichten: 345
- Lid geworden op: 10.07.2005 - 14:59
- Locatie: Brabant
Strakke bak, veel veilige en plezierige km's toegewenst.
Volvo XC40 Inscription MY 2021
Mercedes C180 (MY2015]
Volvo V70 2.5T Automaat 2007 (MY2008)
Volvo S80 2.5T Automaat Summum Graphite 2006 (MY2006)
Citroen C4 Grand Picasso
Volkswagen touran
V70 2.4D GT edition II 2005 (MY2006 )
Volkswagen passat 2006
V70 2.4T. 2001
Audi A4 Avant
Toyota Verso 2001
Volvo 850 20 GLT
Volvo v40
Audi 80
Mitsubishi Lancer
Nissan Sunny coupe
Austin metro
Mercedes C180 (MY2015]
Volvo V70 2.5T Automaat 2007 (MY2008)
Volvo S80 2.5T Automaat Summum Graphite 2006 (MY2006)
Citroen C4 Grand Picasso
Volkswagen touran
V70 2.4D GT edition II 2005 (MY2006 )
Volkswagen passat 2006
V70 2.4T. 2001
Audi A4 Avant
Toyota Verso 2001
Volvo 850 20 GLT
Volvo v40
Audi 80
Mitsubishi Lancer
Nissan Sunny coupe
Austin metro
- Rutger
- 4th Gear member
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 10.01.2010 - 13:12
- Locatie: Het mooie Limburg
- Contacteer:
Mooi hoor, maar idd foto's hier....
Volvo V50 |Business Pack| S&S | 2010
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
|Volvo C30 NL & Be op Facebook |
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Opvallend...., ik heb vroeger ook een V70 2.4T, 2000, 195.000km met kenteken ..-FT-VP gehad! Maar wel in 'scarab green'....
Prima wagen, hopelijk heb je er nog veel plezier aan.
Prima wagen, hopelijk heb je er nog veel plezier aan.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 21.04.2011 - 10:16
Je zou haast denken dat ze hem overgespoten hebben
. Zal destijds wel door Volvo achterelkaar op kenteken zijn gezet. Waar heb jij hem destijd gekocht? Kan in het boekje kijken, wellicht dezelfde dealer...
Zodra ik de auto thuis heb zal ik foto's plaatsen.
T.z.t zal ik er andere velgen eronder zetten (voorjaar 2012). Kan ik winter 2011 de winterbanden van de 16" stalen velgen (van mijn ex-Golf) overzetten op de velgen die nu onder de V70 zitten. Dan de zomerbanden over op nieuwe velgen.
Wat kost een kofferbakspoiler eigenlijk en is er veel verschil met een originele volvo of een imitatie?

Zodra ik de auto thuis heb zal ik foto's plaatsen.
T.z.t zal ik er andere velgen eronder zetten (voorjaar 2012). Kan ik winter 2011 de winterbanden van de 16" stalen velgen (van mijn ex-Golf) overzetten op de velgen die nu onder de V70 zitten. Dan de zomerbanden over op nieuwe velgen.
Wat kost een kofferbakspoiler eigenlijk en is er veel verschil met een originele volvo of een imitatie?
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Voor de kofferbakspoiler kun je kijken onder de inkoopacties op dit forum. Daar is de achterspoiler recent nog voorbij gekomen.
Men zegt dat imitatie niet mooi zo passen en gammeler is.
Daarnaast hebben niet alle imitaties het derderemlicht in de spoiler.
Welke velgen worden het?
Men zegt dat imitatie niet mooi zo passen en gammeler is.
Daarnaast hebben niet alle imitaties het derderemlicht in de spoiler.
Welke velgen worden het?
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk