Pagina 1 van 2
V70 nu aanschaffen met 200.000+ km of doorsparen voor < k
Geplaatst: 21.04.2011 - 22:23
door Neef
hallo,
Na een paar jaar een VW golf variant te hebben gereden en uit een "VW gezin" te komen wil ik graag overstappen naar een Volvo V70. Budget is met inruil +/- 8500.
Ik ben ik op zoek naar V70 met trekhaak, dakrails,bagagenet (hond), multifunctioneel stuur (radio) en spoiler. Bouwjaren 2001 - 2004.
Als ik zo rond kijk vindt ik grofweg 2 types:
Type 1, 200.000 - 240.000km en binnen budget meestal met (bijna) alle opties. < 9.000
Type 2, 150.000 - 175.000 km met (bijna) alle opties maar > 9.500
Edit: ik rij +/- 12.000 a 15.000 km in het jaar. Daarnaast ben ik opzoek naar een benzine. 2.4 (140 of 170pk) of 2.4T
Hoewel ik over het algemeen alleen goede verhalen hoor over de V70 en de betrouwbaarheid van de blokken zit ik te dubben of ik voor de V70 moet gaan met hogere km stand of door moet sparen voor een V70 met dezelfde opties maar met lagere km stand.
Hoor graag jullie advies.
Geplaatst: 21.04.2011 - 22:27
door Philken
een auto met veel km kan beter zijn dan eentje met weinig km
best kijken of je een historie erbij hebt(onderhoud, extra facturen van zaken buiten gewoon onderhoud) om zo te kijken wat prijs/kwaliteit het beste is
als je schrik hebt van hoge km standen: er is hier een topicje over waar iedereen zijn km stand opgeeft
Geplaatst: 21.04.2011 - 22:42
door MN-NL
Daarnaast is de vraag of je zelf veel km's rijdt wel relevant. Rijdt je veel, ben je beter af met een lagere startpositie lijkt me?
Realiseer je dat bij jouw Type 2 je mogelijk begint met het vervangen van de distributie (bij 160.000 km voor de meeste gevallen).
Je schrijft trouwens niet of je een diesel of een benzineuitvoering zoekt?
Bedenk daarnaast de waarde van elk van de genoemde opties en overweeg ook de auto's die een gewenste optie nog niet hebben. Kan je er immers achteraf opschroeven. Wel deel van je calculatie laten zijn natuurlijk.
Succes met zoeken, moet kunnen voor dat geld lijkt me?
Marc
Geplaatst: 21.04.2011 - 23:26
door jonghj
Even zwaar generaliserend:
Er kan een hoop mis zijn, maar ik let extra op de automaat bak. (iets te maken met een ezel en een steen.

)
Automaat bakken zijn vanaf 200.000 / 300.000 kandidaat voor revisie. kosten: 2500, daarna kun je zelf 200.000+ erbij rijden. dus wel duur, maar investering over het algemeen wel waard.
Kijk vooral goed en met aandacht voor detail naar de staat van de auto. en de boekjes. (Alles stempels erbij? extra facturen wel of niet erbij/ schoon/ ezelsoren).
Sluit het plaatwerk en de bumpers overal goed aan?
Staat van de rubbers? zijn ze uitgedroogd of netjes vernieuwd?
Verder let ik bijvoorbeeld op de aanwezigheid van wat kleine minpuntjes als
krassen / vuiligheid op stoelen/dashboard interieur of buitenkant.
ongerepareerde zaken (ruitenwisser achter, gebroken mistlamp glas)
veel stoepeczeem op de velgen
ongewassen auto.
trekhaak zonder dop.
gescheurde pookhoesjes.
Frisse schone motorruimte of niet.
flessen olie in of rond de auto

olie lekkage onder da auto.
Het zijn allemaal aanwijzingen van een eigenaar die het liefst de garage voorbij rijdt.
Bij de proefrit veel aandacht besteden aan trekkracht en geluiden van de motor en bak. De bak moet soepel schakelen met milde slip.
Om dit goed te testen moet de auto warm zijn. Pak dan een stukje door de stad. Als de warme automaat onrustig van 2 naar 3 en terug schakelt, of onzeker heen en weer pingelt tussen versnellingen kijk ik verder.
Gebruik je neus. een D5 is aan auto die niet ruikt, behalve naar verbrande diesel bij de uitlaat.
Garantie dat er niets fout gaat is er niet, maar een nette, frisse auto zonder achterstallig onderhoud (waar dus ook in de kleine details niets of erg weinig aan mankeert) is over het algemeen ook echt met zorg en aandacht behandeld, en dat is wat je zoekt in een gebruikte volvo.
Als je er zo een vind, heb je in feite bij elke kilometerstand een goede aankoop.
Geplaatst: 21.04.2011 - 23:51
door Gast
jonghj schreef:Even zwaar generaliserend:
Er kan een hoop mis zijn, maar ik let extra op de automaat bak. (iets te maken met een ezel en een steen.

)
Automaat bakken zijn vanaf 200.000 / 300.000 kandidaat voor revisie. kosten: 2500, daarna kun je zelf 200.000+ erbij rijden. dus wel duur, maar investering over het algemeen wel waard.
Zwaar? Is denk ik over de top.
Bij die km-standen zijn er ook problemen met een dualmass vliegwiel en dat komt vaker voor als een automaat die het begeeft.
Hoe er mee is gereden en een goede aankoopkeuring doet "wonderen".
Geplaatst: 22.04.2011 - 07:03
door toppertje
AlexV70 schreef:jonghj schreef:Even zwaar generaliserend:
Er kan een hoop mis zijn, maar ik let extra op de automaat bak. (iets te maken met een ezel en een steen.

)
Automaat bakken zijn vanaf 200.000 / 300.000 kandidaat voor revisie. kosten: 2500, daarna kun je zelf 200.000+ erbij rijden. dus wel duur, maar investering over het algemeen wel waard.
Zwaar? Is denk ik over de top.
Bij die km-standen zijn er ook problemen met een dualmass vliegwiel en dat komt vaker voor als een automaat die het begeeft.
Hoe er mee is gereden en een goede aankoopkeuring doet "wonderen".
Hoe er mee is gereden,is meestal moeilijk te achterhalen,maar idd.
wel belangrijk.
Een aankoopkeuring is leuk,maar geen garantie op jaren problemloos
rijden.
ik zeg altijd: "rijden"-"voelen"-"ruiken",en zelfs dan moet je een beetje
geluk hebben.
Er gaan verhalen rond op het forum van dealer onderhouden auto,s
die problemen ad.lopende band hebben,zie soms maar moeilijk op te lossen waren,of helemaal niet...
het omgekeerde kan natuurlijk ook,waar ik maar mee wil zeggen:koop een auto waar je een goed gevoel bij hebt.
Als dat dan toevallig een Volvo is met een wat hogere km-stand,zou
ik hem daar niet allen voor laten staan.
Geplaatst: 25.04.2011 - 21:46
door Neef
bedankt voor de tips.
korte update, ik heb vandaag een V70 2.4T comfort line automaat gekocht bij een volvo dealer met 193.000 km op de teller incl grote beurt.
Geplaatst: 25.04.2011 - 21:50
door _Theo_
Gefeliciteerd! Foto's!

Geplaatst: 25.04.2011 - 22:01
door toppertje
goeie keus
Geplaatst: 26.04.2011 - 08:50
door Neef
Geplaatst: 26.04.2011 - 09:54
door Quota
Gefeliciteerd met je aankoop!
Laat gelijk bij de grote beurt controleren of de ETM modificatie is doorgevoerd of niet. Is een van de allereerste V70N's, mijn oude classic had als kenteken 44-FG-RV. Deze is van begin April 2000 denk ik?
Geplaatst: 26.04.2011 - 16:30
door BarendKaas
@neef: mooie bak, gefeliciteerd!
Geplaatst: 26.04.2011 - 16:40
door Chiel
gefeliciteerd met je aanwinst, ziet er goed uit.
Geplaatst: 26.04.2011 - 17:11
door JosW
Mooie bak, en je kunt er ook mee telefoneren zag ik :

. Proficiat met deze aankoop, ziet er degelijk uit.
Geplaatst: 26.04.2011 - 17:23
door hogie
Strakke bak, veel veilige en plezierige km's toegewenst.
Geplaatst: 26.04.2011 - 23:32
door Gast
Ga je veel plezier van hebben. Straks je eigen foto's hier?

Geplaatst: 27.04.2011 - 08:39
door Rutger
Mooi hoor, maar idd foto's hier....
Geplaatst: 27.04.2011 - 11:05
door Rob2u
Opvallend...., ik heb vroeger ook een V70 2.4T, 2000, 195.000km met kenteken ..-FT-VP gehad! Maar wel in 'scarab green'....
Prima wagen, hopelijk heb je er nog veel plezier aan.
Geplaatst: 27.04.2011 - 16:33
door Neef
Je zou haast denken dat ze hem overgespoten hebben

. Zal destijds wel door Volvo achterelkaar op kenteken zijn gezet. Waar heb jij hem destijd gekocht? Kan in het boekje kijken, wellicht dezelfde dealer...
Zodra ik de auto thuis heb zal ik foto's plaatsen.
T.z.t zal ik er andere velgen eronder zetten (voorjaar 2012). Kan ik winter 2011 de winterbanden van de 16" stalen velgen (van mijn ex-Golf) overzetten op de velgen die nu onder de V70 zitten. Dan de zomerbanden over op nieuwe velgen.
Wat kost een kofferbakspoiler eigenlijk en is er veel verschil met een originele volvo of een imitatie?
Geplaatst: 27.04.2011 - 21:41
door Bakboord1
Voor de kofferbakspoiler kun je kijken onder de inkoopacties op dit forum. Daar is de achterspoiler recent nog voorbij gekomen.
Men zegt dat imitatie niet mooi zo passen en gammeler is.
Daarnaast hebben niet alle imitaties het derderemlicht in de spoiler.
Welke velgen worden het?