immitatie schijven

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gebruikersavatar
derre
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 10.11.2010 - 16:07

Vandaag mjn voorste remschijven vervangen, ze waren al krom na 10.000 km !!! het waren immitatie schijven ate.
Heb er nu originele volvo remschijven en blokken onder gezet hopelijk blijft dit wat langer goed :roll:
Wie heeft er ook slechte ervaringen met immitatie spul
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Ate is al een heel oud merk en prima spul. Ze zijn zelfs leverancier van Volvo voor oa remklauwen, schijven, hoofdremcilinders, rembekrachtiging. Kromtrekken gebeurt met remschijven als je na hard remmen, voor bijv. een stoplicht, je voet op de rem houdt. De schijven zijn dan bloedheet en kunnen dan niet regelmatig afkoelen doordat de hitte niet wegkan onder de remblokken. Het resultaat is dan kromtrekken van de schijven. Dat heeft niets met de leeftijd v.d. schijven of aantal km's te maken. Iets om in het vervolg rekening mee te houden, na hard remmen nooit het rempedaal ingetrapt houden.
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2326
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

Iroll schreef:Ate is al een heel oud merk en prima spul. Ze zijn zelfs leverancier van Volvo voor oa remklauwen, schijven, hoofdremcilinders, rembekrachtiging. Kromtrekken gebeurt met remschijven als je na hard remmen, voor bijv. een stoplicht, je voet op de rem houdt. De schijven zijn dan bloedheet en kunnen dan niet regelmatig afkoelen doordat de hitte niet wegkan onder de remblokken. Het resultaat is dan kromtrekken van de schijven. Dat heeft niets met de leeftijd v.d. schijven of aantal km's te maken. Iets om in het vervolg rekening mee te houden, na hard remmen nooit het rempedaal ingetrapt houden.
volledig mee eens, je mag zelfs de grootste pizza's onder je auto steken als je je voet op de rem houd na afremmen, trekken ze gegarandeerd krom

tip: als je moet stoppen na een ritje doorsjeezen: probeer ook een beetje(1 metertje) voor en achteruit te rijden terwijl je stilstaat , dan word de warmte nog meer gelijkmatiger afgevoerd...
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21532
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Aanvulling op Philken: bij automaat even in de vrij of de P-stand. Dan hoef je ook geen rem ingedrukt te houden.
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
derre
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 10.11.2010 - 16:07

Alle bovegenoemde tips wist ik idd al en is nooit aan de orde geweeest , ook op hoge snelheid remmen ging niet echt goed ( fading)
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Ligt niet aan de schijven iig. Ate is goed spul.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Philken
5th Gear member
Berichten: 2326
Lid geworden op: 10.05.2005 - 17:02
Locatie: Leeuwergem(B)

945i schreef:Ligt niet aan de schijven iig. Ate is goed spul.
IDD, heb ik ook onder 't racerken zitten

ik denk dat je andere remblokjes zult moeten kiezen
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Lijkt me ook dat het faden aan de remblokken heeft gelegen, die zullen ws verglaasd zijn. Een paar sportblokken,eventueel icm kevlar/rvs remslangen doet wonderen.
Ik neem aan dat je ook de blokken hebt vervangen? Het is geen goed idee om alleen de schijven te vervangen, blokken en schijven slijten nl op elkaar in.
Gebruikersavatar
derre
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 10.11.2010 - 16:07

Ja heb er originele volvo schijven met volvo remblokjes op gezet
peter d
3rd Gear member
Berichten: 287
Lid geworden op: 29.06.2009 - 21:50
Locatie: Zuid Holland

Ook als de remschijven warm/heet zijn en je rijdt door een plas water of regen kunnen ze krom trekken. tip van flip ;-))
In bezit :

Volvo S60 2.4 aut. drivers edition II, high performance audio + rti, 18"dezent tx, xenon, imola sportleder.

Suzuki Swift Shogun 17"piano black spaak wheels, pianolak dakspoiler, pianolak a-stylen, sierstuk. ( auto vrouw )

Niet meer in bezit :
Volvo S60 2.4 BSR intro edition, high performance audio, tethys 17"+ Heico Volution X 17".
Volvo V40 1.8 Phase II Dynamic+Spoiler-line. 2002 climate controle, cruise-controle, org.bassbox, HU-655 audio, blokgrille, xenon, roofrail, summer 17"; Bellini multiespaak wheels, Winter: 15' Orbit . ( auto vrouw )
Gebruikersavatar
Msuidgeest
Geartronic member
Berichten: 21532
Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
Locatie: Flevoland
Contacteer:

Raar dat je dat zo schrijft Peter. Maus Gatsonides liet in de Mila Italia op een aantal bochten mensen klaarstaan om water te gooien tegen zijn remmen om die af te koelen. Zo had hij weer controle over de remmerij en kon hij door racen.

Zie ook hier bij Wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Maus_Gatsonides
Mark


Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.

[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Msuidgeest schreef:Raar dat je dat zo schrijft Peter. Maus Gatsonides liet in de Mila Italia op een aantal bochten mensen klaarstaan om water te gooien tegen zijn remmen om die af te koelen. Zo had hij weer controle over de remmerij en kon hij door racen.

Zie ook hier bij Wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Maus_Gatsonides
Dat zijn toendertijd trommelremmen geweest. De schijven waren nog lang geen gemeen goed. In '52 reed pas de 1e racewagen ermee in de 24u van Le Mans. De Jaguar C type won dan ook prompt.
Gebruikersavatar
The Rubberburner
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 21.11.2010 - 14:22

Mijn schijven achter zijn bij aankoop van de auto vervangen, 10.000 km later ook al krom! Terwijl ik er niks geks mee heb gedaan. Vind het toch vreemd...
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Is idd wel raar als beide schijven krom waren, maar dat lijkt me sterk. Weet je toevallig of dat originele schijven waren? De klauw is nog wel goed gangbaar? Als de blokken blijven hangen kan de schijf oververhit raken, kan ook een oorzaak zijn.
Gebruikersavatar
The Rubberburner
1st Gear member
Berichten: 46
Lid geworden op: 21.11.2010 - 14:22

Ik weet niet of men originele schijven heeft gebruikt, maar kan me zo voorstellen van niet. Ik heb nooit gemerkt dat de klauw bleef hangen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit niet zo is. De auto rolde wel altijd normaal en ik heb de remmen ook niet geroken.
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41118
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

De remmen van mijn 245 piepen soms.
Volgens mijn monteur komt dat vaak voor bij imitatie.
Origineel Volvo zou er geen last van hebben.
Mijn auto werd niet door een Volvogarage onderhouden tot ik 'm kocht, dus zou best kunnen dat er imitatie is gemonteerd.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
Meeus
2nd Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: 16.06.2010 - 19:57

Valeo is toch het huismerk van volvo...?

Die vind je in BE bij iedere handelaar van auto onderdelen.
SnoWhite & O.Yaj aKa ";The Juice Is Moose";
Afbeelding
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Ik kan me voorstellen dat een onbekend imitatie merk problemen geeft, maar merken als Valeo, Ate, Brembo, Girling geeft echt geen probleem.
Valeo en Ate zijn de huisleveranciers van Volvo. Girling is ook door Volvo gebruikt, weet niet of dat nog ook geldt voor de modernere Volvo's.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

En dan nog piepen de blokken, niet de schijven.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
derre
3rd Gear member
Berichten: 351
Lid geworden op: 10.11.2010 - 16:07

daarom moet je de randjes van de remblokken ook insmeren met kopervet , dan piept er helemaal niks .

Inmiddels de remschijven en remblokken ingeremt en het remt beter als die ate troep . Zelfs na meerdere keren hard remmen vanaf hoge snelheden
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”