Pagina 1 van 2

immitatie schijven

Geplaatst: 22.04.2011 - 16:13
door derre
Vandaag mjn voorste remschijven vervangen, ze waren al krom na 10.000 km !!! het waren immitatie schijven ate.
Heb er nu originele volvo remschijven en blokken onder gezet hopelijk blijft dit wat langer goed :roll:
Wie heeft er ook slechte ervaringen met immitatie spul

Geplaatst: 22.04.2011 - 16:56
door Iroll
Ate is al een heel oud merk en prima spul. Ze zijn zelfs leverancier van Volvo voor oa remklauwen, schijven, hoofdremcilinders, rembekrachtiging. Kromtrekken gebeurt met remschijven als je na hard remmen, voor bijv. een stoplicht, je voet op de rem houdt. De schijven zijn dan bloedheet en kunnen dan niet regelmatig afkoelen doordat de hitte niet wegkan onder de remblokken. Het resultaat is dan kromtrekken van de schijven. Dat heeft niets met de leeftijd v.d. schijven of aantal km's te maken. Iets om in het vervolg rekening mee te houden, na hard remmen nooit het rempedaal ingetrapt houden.

Geplaatst: 22.04.2011 - 21:46
door Philken
Iroll schreef:Ate is al een heel oud merk en prima spul. Ze zijn zelfs leverancier van Volvo voor oa remklauwen, schijven, hoofdremcilinders, rembekrachtiging. Kromtrekken gebeurt met remschijven als je na hard remmen, voor bijv. een stoplicht, je voet op de rem houdt. De schijven zijn dan bloedheet en kunnen dan niet regelmatig afkoelen doordat de hitte niet wegkan onder de remblokken. Het resultaat is dan kromtrekken van de schijven. Dat heeft niets met de leeftijd v.d. schijven of aantal km's te maken. Iets om in het vervolg rekening mee te houden, na hard remmen nooit het rempedaal ingetrapt houden.
volledig mee eens, je mag zelfs de grootste pizza's onder je auto steken als je je voet op de rem houd na afremmen, trekken ze gegarandeerd krom

tip: als je moet stoppen na een ritje doorsjeezen: probeer ook een beetje(1 metertje) voor en achteruit te rijden terwijl je stilstaat , dan word de warmte nog meer gelijkmatiger afgevoerd...

Geplaatst: 22.04.2011 - 21:55
door Msuidgeest
Aanvulling op Philken: bij automaat even in de vrij of de P-stand. Dan hoef je ook geen rem ingedrukt te houden.

Geplaatst: 23.04.2011 - 08:31
door derre
Alle bovegenoemde tips wist ik idd al en is nooit aan de orde geweeest , ook op hoge snelheid remmen ging niet echt goed ( fading)

Geplaatst: 23.04.2011 - 09:55
door 945i
Ligt niet aan de schijven iig. Ate is goed spul.

Geplaatst: 23.04.2011 - 11:24
door Philken
945i schreef:Ligt niet aan de schijven iig. Ate is goed spul.
IDD, heb ik ook onder 't racerken zitten

ik denk dat je andere remblokjes zult moeten kiezen

Geplaatst: 23.04.2011 - 13:12
door Iroll
Lijkt me ook dat het faden aan de remblokken heeft gelegen, die zullen ws verglaasd zijn. Een paar sportblokken,eventueel icm kevlar/rvs remslangen doet wonderen.
Ik neem aan dat je ook de blokken hebt vervangen? Het is geen goed idee om alleen de schijven te vervangen, blokken en schijven slijten nl op elkaar in.

Geplaatst: 23.04.2011 - 13:15
door derre
Ja heb er originele volvo schijven met volvo remblokjes op gezet

Geplaatst: 25.04.2011 - 20:28
door peter d
Ook als de remschijven warm/heet zijn en je rijdt door een plas water of regen kunnen ze krom trekken. tip van flip ;-))

Geplaatst: 25.04.2011 - 20:48
door Msuidgeest
Raar dat je dat zo schrijft Peter. Maus Gatsonides liet in de Mila Italia op een aantal bochten mensen klaarstaan om water te gooien tegen zijn remmen om die af te koelen. Zo had hij weer controle over de remmerij en kon hij door racen.

Zie ook hier bij Wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Maus_Gatsonides

Geplaatst: 25.04.2011 - 23:02
door Iroll
Msuidgeest schreef:Raar dat je dat zo schrijft Peter. Maus Gatsonides liet in de Mila Italia op een aantal bochten mensen klaarstaan om water te gooien tegen zijn remmen om die af te koelen. Zo had hij weer controle over de remmerij en kon hij door racen.

Zie ook hier bij Wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Maus_Gatsonides
Dat zijn toendertijd trommelremmen geweest. De schijven waren nog lang geen gemeen goed. In '52 reed pas de 1e racewagen ermee in de 24u van Le Mans. De Jaguar C type won dan ook prompt.

Geplaatst: 26.04.2011 - 09:42
door The Rubberburner
Mijn schijven achter zijn bij aankoop van de auto vervangen, 10.000 km later ook al krom! Terwijl ik er niks geks mee heb gedaan. Vind het toch vreemd...

Geplaatst: 26.04.2011 - 10:05
door Iroll
Is idd wel raar als beide schijven krom waren, maar dat lijkt me sterk. Weet je toevallig of dat originele schijven waren? De klauw is nog wel goed gangbaar? Als de blokken blijven hangen kan de schijf oververhit raken, kan ook een oorzaak zijn.

Geplaatst: 26.04.2011 - 10:32
door The Rubberburner
Ik weet niet of men originele schijven heeft gebruikt, maar kan me zo voorstellen van niet. Ik heb nooit gemerkt dat de klauw bleef hangen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit niet zo is. De auto rolde wel altijd normaal en ik heb de remmen ook niet geroken.

Geplaatst: 26.04.2011 - 10:48
door Ben
De remmen van mijn 245 piepen soms.
Volgens mijn monteur komt dat vaak voor bij imitatie.
Origineel Volvo zou er geen last van hebben.
Mijn auto werd niet door een Volvogarage onderhouden tot ik 'm kocht, dus zou best kunnen dat er imitatie is gemonteerd.

Geplaatst: 26.04.2011 - 11:55
door Meeus
Valeo is toch het huismerk van volvo...?

Die vind je in BE bij iedere handelaar van auto onderdelen.

Geplaatst: 26.04.2011 - 12:04
door Iroll
Ik kan me voorstellen dat een onbekend imitatie merk problemen geeft, maar merken als Valeo, Ate, Brembo, Girling geeft echt geen probleem.
Valeo en Ate zijn de huisleveranciers van Volvo. Girling is ook door Volvo gebruikt, weet niet of dat nog ook geldt voor de modernere Volvo's.

Geplaatst: 26.04.2011 - 13:53
door 945i
En dan nog piepen de blokken, niet de schijven.

Geplaatst: 26.04.2011 - 14:06
door derre
daarom moet je de randjes van de remblokken ook insmeren met kopervet , dan piept er helemaal niks .

Inmiddels de remschijven en remblokken ingeremt en het remt beter als die ate troep . Zelfs na meerdere keren hard remmen vanaf hoge snelheden