Pagina 1 van 2
Draagarm vervangen
Geplaatst: 29.04.2011 - 21:20
door JosW
mijn V70 behoeft een nieuwe draagarm (rechts-voor). Vroeger deed ik dat zelf maar beschik niet meer over een brug. Offerte gevraagd bij een garage. Deze rekenen 2 werkuren! Omdat ik daar vroeger maximaal een uurtje voor nodig had lijkt mij dat veel. Wat vinden jullie?
Geplaatst: 29.04.2011 - 21:57
door _Theo_
Kan je niet ergens in de buurt een hefbrug huren voor een dagdeel voor de helft van dat geld?
Geplaatst: 29.04.2011 - 22:40
door elianmars
Een brug is niet nodig, maar weet wel dat de draagarmen van de N een ramp zijn om te vervangen.
En als je dan ook nog een aandrijfas in tweeën trekt, ben je nog veel langer dan twee uurtjes bezig..... ](*,)
Geplaatst: 29.04.2011 - 22:46
door toppertje
@elianmars,
waarom is het vervangen een ramp?
de bevestiging is relatief simpel en makkelijk,heb ze meerdere malen
vervangen.
een brug is dan ook niet nodig,en aan 1 uurtje heb je genoeg.
Geplaatst: 29.04.2011 - 22:49
door 945i
Eigenlijk heb jij voor niets een brug nodig..

Geplaatst: 29.04.2011 - 22:49
door elianmars
toppertje schreef:@elianmars,
waarom is het vervangen een ramp?
de bevestiging is relatief simpel en makkelijk,heb ze meerdere malen
vervangen.
een brug is dan ook niet nodig,en aan 1 uurtje heb je genoeg.
Ik heb het nu bij drie N's gedaan en heb telkens lopen klooien om de achterkant uit het subframe te krijgen en weer terug te plaatsen.
Ik heb het gedaan volgens de methode die in Vadis wordt weergegeven, maar misschien dat het ook anders kan/moet?
Geplaatst: 29.04.2011 - 22:53
door toppertje
elianmars schreef:toppertje schreef:@elianmars,
waarom is het vervangen een ramp?
de bevestiging is relatief simpel en makkelijk,heb ze meerdere malen
vervangen.
een brug is dan ook niet nodig,en aan 1 uurtje heb je genoeg.
Ik heb het nu bij drie N's gedaan en heb telkens lopen klooien om de achterkant uit het subframe te krijgen en weer terug te plaatsen.
Ik heb het gedaan volgens de methode die in Vadis wordt weergegeven, maar misschien dat het ook anders kan/moet?
als je de 2 voorste bouten los hebt,en de fussee-kogel los hebt
zet ik een kleine koevoet tussen de draagarm thv.de achterste bout
en dan "schuif" je hem er zo uit.
wel maak ik altijd de schokbreker los vh fussee-stuk,om meer beweging te
krijgen.
Geplaatst: 30.04.2011 - 10:18
door toppertje
945i schreef:Eigenlijk heb jij voor niets een brug nodig..

mwoah,soms is een brug wel handig hoor!
Geplaatst: 30.04.2011 - 14:43
door Maus-met-Volvo
....om aan de andere kant van het water te komen bijvorbeeld....
Geplaatst: 30.04.2011 - 14:55
door M@rcel
Een brug? What's next? Assteunen?
watjes...

Geplaatst: 30.04.2011 - 15:40
door Thijs
LOL!!
Geplaatst: 30.04.2011 - 16:03
door sbv
elianmars schreef:toppertje schreef:@elianmars,
waarom is het vervangen een ramp?
de bevestiging is relatief simpel en makkelijk,heb ze meerdere malen
vervangen.
een brug is dan ook niet nodig,en aan 1 uurtje heb je genoeg.
Ik heb het nu bij drie N's gedaan en heb telkens lopen klooien om de achterkant uit het subframe te krijgen en weer terug te plaatsen.
Ik heb het gedaan volgens de methode die in Vadis wordt weergegeven, maar misschien dat het ook anders kan/moet?
Ik sluit me hierbij aan. Samen met Marcel hebben we er nu een paar gedaan.
Een XC70 heb ik op een brug gedaan en dat viel nog wel mee eigenlijk.
Grootste probleem is achterste bevestiging van draagarm weer netjes in subframe te krijgen en ook om fuseekogel netjes erin te krijgen
Geplaatst: 01.05.2011 - 22:56
door JosW
M@rcel schreef:Een brug? What's next? Assteunen?
watjes...

Wat is er mis met een brug? Moest als ambulance-verpleegkundige een keer naar een vent die onder een auto lag waarvan de krik weggeschoten was. Hardstikke dood en een onherkenbaar uiterlijk.
Geplaatst: 02.05.2011 - 08:49
door Oceanracer
Tip: zet er weer een originele draagarm tussen en geen imitatie. Die rubbers zijn namelijk in no-time weer vergaan.
Geplaatst: 02.05.2011 - 08:49
door Rippie V70
weer on topic,
Ik zou wel links en rechts tegelijk vervangen, anders krijgt je auto een raar stuur gedrag.
Door verschillen in de rubbers gaat je auto zelf sturen door gasgeven en remmen. Heb ik ervaring mee.
Geplaatst: 02.05.2011 - 14:16
door M@rcel
JosW schreef:Wat is er mis met een brug? Moest als ambulance-verpleegkundige een keer naar een vent die onder een auto lag waarvan de krik weggeschoten was. Hardstikke dood en een onherkenbaar uiterlijk.
Het was natuurlijk humoristisch/cynisch/sarcastisch bedoeld. Blijkbaar was dat niet duidelijk genoeg...
Geplaatst: 02.05.2011 - 16:33
door JosW
Inderdaad.
Geplaatst: 02.05.2011 - 18:54
door Rippie V70
Tja,....
domme mensen genoeg zullen we maar zeggen, en sterke schroevedraaiers.
Maar on topic. Er zijn meer mensen die hun draagarmen van nieuwe bussen hebben voorzien (Powerflex)
http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=18101
Let wel op dat je de homokineet niet uit elkaar trekt want dan ben je gaar.
Geplaatst: 02.05.2011 - 19:27
door JosW
Door mezelf verwijderd.
Geplaatst: 02.05.2011 - 19:33
door Rippie V70
Nee, met dom doel ik op de schroeve(n)draaieractie op de foto!! Niet op personen. Ook niet op cynische en sarcastische....
Screwdriver kan kan natuurlijk ook :roll:
Maar goed weer on topic. ga je het nu zelf doen, en aan beide zijden tegelijk? pas echt op met je homokineet!
Je zou het anders aan EdRaket kunnen vragen. Die heeft het zelf bij zijn oude S60 gedaan. een powerflex busje kost een eurootje of 30