zwarte koplampen

Geproduceerd bij NedCar in Born
rottierood
2nd Gear member

Ik heb toch de stoute schoenen aangetrokken en de koplampen gaan voorzien van de zwarte inleg.
Eerst durfde ik het niet aan,omdat ik op forums las,dat de bumper er af gehaald moest worden.
Maar uiteindelijk heb ik toch dop 10 en ringsleutel 10 in de hand genomen en begonnen met het demonteren van de koplampen.
Viel best mee,alleen aan de linkerkant was het even friemelen,aangezien we airco hebben.Daar zit een stuk stuk leiding.
Maargoed,de koplampen eruit gehaald,uit elkaar gehaald en in de primer gespoten.
Afbeelding
Ik had rode primer en dat was gelijk even een probeersel om te kijken of de kleur van de auto ook mooi stond,ipv zwart.
Afbeelding
Afbeelding
Nee,niet echt dus.Ze worden gewoon zwart.
Zogezegd,zo gedaan.
En het staat zonder auto al helemaal mooi en strak.
Afbeelding
Afbeelding

De knipperlichten hebben zo'n witte rand zitten.Nou vindt ik dat niet zo mooi staat,dus de rand ook maar zwart gespoten.
In de toekomst zullen er misschien wel donkere knippers in komen,maar die moeten wel even wachten.
Afbeelding

Een foto van het geheel maak ik vanmiddag.Aangezien ik mijn vrouw weg moest brengen naar het werk,ben ik al vroeg bezig.
Gisteren had ik de koplampen al verwijderd en die heb je 's morgens om 05.15 uur wel nodig.En zij rijdt de meeste kilometers in de Volvo,dus ik moest haar even wegbrengen met de Kadett(!)
Afbeelding

tot vanmiddag met verse foto's van de Volvo V40.
groetjes Marcel.
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Wat alleraardigst van je vrouw.......dat jij met verf mag spuiten in de woonkamer. Die van mij zou ontploffen maar goed. Aardig projectje, succes met de inbouw.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
rottierood
2nd Gear member

V70/2.4D/2003 schreef:Wat alleraardigst van je vrouw.......dat jij met verf mag spuiten in de woonkamer. Die van mij zou ontploffen maar goed. Aardig projectje, succes met de inbouw.

hahahaha,nee hoor,ik heb op zolder een perfecte plek om te spuiten.Daar spoot ik al mijn RC vrachtwagens ook!(die er niet meer zijn)

Ben erg benieuwd hoe de koplampen gaan staan bij ons monster.
groetjes Marcel.
YannickC
2nd Gear member

Ik heb hier ook al zitten over denken om dit met mijn v40 te doen. Ik heb inmiddels al 1 koplamp open moeten doen om te kuisen dus ondertussen ben ik niet bang van het sleutelwerk. Maar ik ben vooral bang dat bv de verf na enige tijd bladert ofzo.

En ga je dan ook de pinkers vervangen?
Want hier twijfel ik ook over, of ik dan bijna verplicht ben andere pinkers te steken die erbij passen...

BTW nu je toch bezig bent. Ik had zo van binnen op het glas precies een "film" erop liggen die ik er niet afkreeg. Heb jij deze ook? en weet jij het glas 100% proper te krijgen ?

Ben benieuwt naar het resultaat!
rottierood
2nd Gear member

Klopt helemaal.Ik had ook zo'n kleverig laagje erin zitten.Is bijna niet te verwijderen.
Ik heb het met wasbenzine geprobeerd,maar ook dat lukte niet echt.
Ik heb het zo goed mogelijk schoongemaakt,maar het 'filmlaagje'zit er nog op.
Raar goedje..........

Het afbladeren van de verf.De toekomst zal het uitwijzen.In princiepe zijn de koplampen er zo af,nu ik weet hoe het allemaal zit gemonteerd.Ik hoop dat het blijft zitten.

En de pinkers vervangen............tja,ben het nu bijna wel verplicht.
Eerst maar even andere dingen doen die ik in m'n hoofd heb zitten.
Ze steken nu wel erg af tegen de donkere koplampen.
Ik hou je op de hoogte.
groetjes Marcel.
koen.s
4th Gear member

ga er al goed uitzien, kan ik het misschien wel bij mn zus der v40 doen.
YannickC
2nd Gear member

rottierood schreef:Klopt helemaal.Ik had ook zo'n kleverig laagje erin zitten.Is bijna niet te verwijderen.
Ik heb het met wasbenzine geprobeerd,maar ook dat lukte niet echt.
Ik heb het zo goed mogelijk schoongemaakt,maar het 'filmlaagje'zit er nog op.
Raar goedje..........
Toch iets heel raar die film, ik vraag mij echt af wat het is en hoe het proper te krijgen is. Toen ik die koplamp eraf haalde om de spiegel te kuisen gebruikte ik glazenwasser om het glas te kuisen. Toen pas na het kuisen zag ik die film en toen kreeg ik even een kleine attack omdat ik dacht dat de glazenwasser iets verkeerd had gedaan.
(ik beelde mij al een opvallend vuilere koplamp in!)
Maar na het plaatsen waren ze eigelijk mooi symmetrisch mijn koplampen, omdat bij nadere controle de andere het ook had.
En toen was ik even heel opgelucht :D
edwinopzolder
1st Gear member

Ik zou dat filmlaagje nog maar niet verwijderen want volgens mij zit dat er met een reden op! Ik geloof dat het bedoeld is om het beslaan tegen te gaan. Beter maar ff googelen!
V40 1.9 D 1999
YannickC
2nd Gear member

edwinopzolder schreef:Ik zou dat filmlaagje nog maar niet verwijderen want volgens mij zit dat er met een reden op! Ik geloof dat het bedoeld is om het beslaan tegen te gaan. Beter maar ff googelen!
Ik dacht eerder aan halogeengas of iets dergelijks, het is echt vrij gecentreerd en ook niet mooi verdeeld. Dus lijkt mij straf dat dat van fabriek uit is. Ik zal anders wel eens een fototje tonen met wat ik bedoel...
laheije
4th Gear member

Zitten laten denk ik en niet aankomen, het zit op ieder glas en het zit er niet voor niets maar heeft een doel.
Ik weet niet welk doel. Ik heb nieuwe glazen gekocht en daar zit het spul ook op.
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
Laura123
Starter

Ik ben wel benieuwd naar het resultaat.
jpwg001
6th Gear member

+1
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
rottierood
2nd Gear member

Eindelijk zijn er foto's van het geheel.
Wel moet ik nog donkere knipperlichten aaschaffen,want nu vloekt het best wel.
Ben zeer tevreden met resultaat.
Afbeelding
Afbeelding

Binnenkort komt er een spoiler op de achterklep.Moet ik alleen nog spuiten en monteren.Ook hiervan zullen er foto's van gemaakt worden.

gr Marcel.
YannickC
2nd Gear member

nice!
Laura123
Starter

Hey wat netjes zeg,, idd andere knipperlichtjes erop
appiedriver
1st Gear member

Zeker netjes ,niet van echt te onderscheiden! :salute:
it,s nice to be important but it,s more important to be nice
rottierood
2nd Gear member

Zitten er verschillen in knipperlichten tussen Fase 1 en Fase 2?Of zijn deze wel hetzelfde van vorm?
gr Marcel.
Laura123
Starter

Waarom spuit je de knipperlichten niet? Gaat dat niet, of ivm apk?
YannickC
2nd Gear member

Laura123 schreef:Waarom spuit je de knipperlichten niet? Gaat dat niet, of ivm apk?
Omdat deze niet open kunnen ;-)

En ja volgens mij passen die pinkers van een fase 2 gewoon hoor...
Bart Giesen
5th Gear member

YannickC schreef:
Laura123 schreef:Waarom spuit je de knipperlichten niet? Gaat dat niet, of ivm apk?
Omdat deze niet open kunnen ;-)

En ja volgens mij passen die pinkers van een fase 2 gewoon hoor...
Absoluut niet.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”