Rem probleem bij koude start

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Cookiesmonster
2nd Gear member

Hai,

Ik heb een S60 2.5T SUMMUM uit 2005.
Wanneer ik de auto 's morgens start met een koude motor dan kan ik bijna niet remmen. Volgens mijn dealer doe ik het te snel maar nu ik weer bijna op mijn voorganger ben gebotst ga ik er toch aan twijfelen.

Wat ik doe.
Ik start de auto, trap op mijn rem, zet de automaat in D of R en laat mijn rem los. Dit alles achter elkaar door dus vrij snel. Als ik dan wil remmen omdat ik maar bv 10cm kan opschuiven is mijn rem keihard en moet ik echt loeihard trappen om maar iets te remmen.

Omdat je dit niet bent gewent schrik je, je het #$(% en trek je met een ruk aan je handrem. Niet prettig dus.
Volgens mijn dealer is de terugslagklep, vacuümpomp en empedaalstand sensor al vervangen.

Ik vind dit in ieder geval niet prettig en verwacht dit ook niet van Volvo.

Komt iemand dit bekend voor?

Groet,

Thomas
Volvo V40 D2, Business Pack Pro, R-Design Plus Pack, Scandinavian Pack
945i
8th Gear member

En de dealer kon je niet vertellen wat het dan wel is?/
Lijkt er op dat de rembekrachtiger niet meedoet...
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
HansEindhovenV70
4th Gear member

Rembekrachtiger vervangen, is iets van 275 euro.
Cookiesmonster
2nd Gear member

Ik waardeer jullie snelle reacties enorm.
Het is wel zo dat het probleem zich alleen voordoet met een koude motor. In alle andere situaties remt de auto prima.
EVV
5th Gear member

Er zit een reservoir in je rembekrachtiger die de druk vast houdt. Als deze druk langzaam weglekt kan het zijn dat hij bij koude motor "leeg" is en dus niet bekrachtigt. Bij warme motor is er nog iets aanwezig en heb je het probleem niet. Als je bij koude motor het rempedaal intrapt is het dan ook hard? En zakt het gelijk weg als de motor aanslaat?
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
toppertje
6th Gear member

waarom zijn er door de dealer verschillende onderdelen vervangen,terwijl
zij zeggen dat je te snel de rem gebruikt,maw.er is eigenlijk niets ad hand?
geen glans zonder wrijving
Cookiesmonster
2nd Gear member

EVV schreef:Er zit een reservoir in je rembekrachtiger die de druk vast houdt. Als deze druk langzaam weglekt kan het zijn dat hij bij koude motor "leeg" is en dus niet bekrachtigt. Bij warme motor is er nog iets aanwezig en heb je het probleem niet. Als je bij koude motor het rempedaal intrapt is het dan ook hard? En zakt het gelijk weg als de motor aanslaat?
Het rempedaal zakt inderdaad weg. Dat is goed toch?
Is het dan nog steeds de bekrachtiger?
Cookiesmonster
2nd Gear member

toppertje schreef:waarom zijn er door de dealer verschillende onderdelen vervangen,terwijl
Er is wel degelijk iets aan de hand want dit gedrag lijkt me niet normaal.
De onderdelen zijn vervangen omdat er toch tijdens het uitlezen al problemen naar voren zijn gekomen. Absoluut niets anders dan medewerking dus.
toppertje
6th Gear member

Cookiesmonster schreef:
toppertje schreef:waarom zijn er door de dealer verschillende onderdelen vervangen,terwijl
Er is wel degelijk iets aan de hand want dit gedrag lijkt me niet normaal.
De onderdelen zijn vervangen omdat er toch tijdens het uitlezen al problemen naar voren zijn gekomen. Absoluut niets anders dan medewerking dus.
dan moet jou dealer niet zeggen,ik citeer:"volgens mijn dealer doe ik het te snel"
dit komt over als of het dus niet aan de auto ligt,maar ad bestuurder.
ik ben het ook met jou eens dat dit niet zo hoort,en er iets ad hand is.
geen glans zonder wrijving
dieselpower
4th Gear member

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=15519

Beetje zoeken maar ik help je op weg.

Ik herken het probleem, heb het ook gehad. ben er ..tig keer voor bij mijn volvo-dealer geweest maar die kregen het niet gemaakt/gevonden. De auto heeft buiten deze karaktertrek verder nooit remproblemen gekend en op een gegeven moment heb ik er niet meer om gezeurd en heb het geaccepteerd. Ik heb de auto afgelopen december ingeruild ( na ong 130000 km met dit "karakter"trekje te hebben gereden) op een V70 bij die dealer en deze werkt weer naar behoren.

Suc6

edit: het schijnt alleen bij diesels te gebeuren dat je het vacuum kunt verliezen op deze manier.

edit edit: ik zie dat je benzine rijdt, ......oeps voor mn diagnose/ervaringen
V70 2006 Edition II 140PK 5-speed
EVV
5th Gear member

dieselpower schreef:http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=15519

Beetje zoeken maar ik help je op weg.

Ik herken het probleem, heb het ook gehad. ben er ..tig keer voor bij mijn volvo-dealer geweest maar die kregen het niet gemaakt/gevonden. De auto heeft buiten deze karaktertrek verder nooit remproblemen gekend en op een gegeven moment heb ik er niet meer om gezeurd en heb het geaccepteerd. Ik heb de auto afgelopen december ingeruild ( na ong 130000 km met dit "karakter"trekje te hebben gereden) op een V70 bij die dealer en deze werkt weer naar behoren.

Suc6

edit: het schijnt alleen bij diesels te gebeuren dat je het vacuum kunt verliezen op deze manier.

edit edit: ik zie dat je benzine rijdt, ......oeps voor mn diagnose/ervaringen
Waar ik me wel over verbaas is dat ze de vacuümpomp vervangen hebben...Dat lijkt me typisch iets voor een diesel, bij benzine motoren gebruiken ze normaal het motorvacuüm.
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
EVV
5th Gear member

Cookiesmonster schreef:
EVV schreef:Er zit een reservoir in je rembekrachtiger die de druk vast houdt. Als deze druk langzaam weglekt kan het zijn dat hij bij koude motor "leeg" is en dus niet bekrachtigt. Bij warme motor is er nog iets aanwezig en heb je het probleem niet. Als je bij koude motor het rempedaal intrapt is het dan ook hard? En zakt het gelijk weg als de motor aanslaat?
Dat is inderdaad wel goed, hoewel het wegzakken niet overdreven ver moet gaan. Is je pedaal smorgens helemaal hard of weinig verschil tussen voor en na het starten?
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Ramon&Ramon
7th Gear member

rembekrachtiger lekkage,is een bekend probleem en dat weet de dealer ook wel!
Cookiesmonster
2nd Gear member

EVV schreef:
Cookiesmonster schreef:
Dat is inderdaad wel goed, hoewel het wegzakken niet overdreven ver moet gaan. Is je pedaal smorgens helemaal hard of weinig verschil tussen voor en na het starten?
Het pedaal is 's morgens niet keihard.
Cookiesmonster
2nd Gear member

De auto gaat 24 Mei naar de dealer toe. Hij wil er zelf een paar dagen mee rijden om het zelf te ervaren. Ik hoop dat hij hetzelfde ervaart want dit is iets wat ik niet had verwacht van Volvo.
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”