Pagina 1 van 1

Rem probleem bij koude start

Geplaatst: 09.05.2011 - 08:10
door Cookiesmonster
Hai,

Ik heb een S60 2.5T SUMMUM uit 2005.
Wanneer ik de auto 's morgens start met een koude motor dan kan ik bijna niet remmen. Volgens mijn dealer doe ik het te snel maar nu ik weer bijna op mijn voorganger ben gebotst ga ik er toch aan twijfelen.

Wat ik doe.
Ik start de auto, trap op mijn rem, zet de automaat in D of R en laat mijn rem los. Dit alles achter elkaar door dus vrij snel. Als ik dan wil remmen omdat ik maar bv 10cm kan opschuiven is mijn rem keihard en moet ik echt loeihard trappen om maar iets te remmen.

Omdat je dit niet bent gewent schrik je, je het #$(% en trek je met een ruk aan je handrem. Niet prettig dus.
Volgens mijn dealer is de terugslagklep, vacuümpomp en empedaalstand sensor al vervangen.

Ik vind dit in ieder geval niet prettig en verwacht dit ook niet van Volvo.

Komt iemand dit bekend voor?

Groet,

Thomas

Geplaatst: 09.05.2011 - 09:08
door 945i
En de dealer kon je niet vertellen wat het dan wel is?/
Lijkt er op dat de rembekrachtiger niet meedoet...

Geplaatst: 09.05.2011 - 09:10
door HansEindhovenV70
Rembekrachtiger vervangen, is iets van 275 euro.

Geplaatst: 09.05.2011 - 09:25
door Cookiesmonster
Ik waardeer jullie snelle reacties enorm.
Het is wel zo dat het probleem zich alleen voordoet met een koude motor. In alle andere situaties remt de auto prima.

Geplaatst: 09.05.2011 - 09:54
door EVV
Er zit een reservoir in je rembekrachtiger die de druk vast houdt. Als deze druk langzaam weglekt kan het zijn dat hij bij koude motor "leeg" is en dus niet bekrachtigt. Bij warme motor is er nog iets aanwezig en heb je het probleem niet. Als je bij koude motor het rempedaal intrapt is het dan ook hard? En zakt het gelijk weg als de motor aanslaat?

Geplaatst: 09.05.2011 - 10:09
door toppertje
waarom zijn er door de dealer verschillende onderdelen vervangen,terwijl
zij zeggen dat je te snel de rem gebruikt,maw.er is eigenlijk niets ad hand?

Geplaatst: 09.05.2011 - 10:20
door Cookiesmonster
EVV schreef:Er zit een reservoir in je rembekrachtiger die de druk vast houdt. Als deze druk langzaam weglekt kan het zijn dat hij bij koude motor "leeg" is en dus niet bekrachtigt. Bij warme motor is er nog iets aanwezig en heb je het probleem niet. Als je bij koude motor het rempedaal intrapt is het dan ook hard? En zakt het gelijk weg als de motor aanslaat?
Het rempedaal zakt inderdaad weg. Dat is goed toch?
Is het dan nog steeds de bekrachtiger?

Geplaatst: 09.05.2011 - 10:21
door Cookiesmonster
toppertje schreef:waarom zijn er door de dealer verschillende onderdelen vervangen,terwijl
zij zeggen dat je te snel de rem gebruikt,maw.er is eigenlijk niets ad hand?
Er is wel degelijk iets aan de hand want dit gedrag lijkt me niet normaal.
De onderdelen zijn vervangen omdat er toch tijdens het uitlezen al problemen naar voren zijn gekomen. Absoluut niets anders dan medewerking dus.

Geplaatst: 09.05.2011 - 10:57
door toppertje
Cookiesmonster schreef:
toppertje schreef:waarom zijn er door de dealer verschillende onderdelen vervangen,terwijl
zij zeggen dat je te snel de rem gebruikt,maw.er is eigenlijk niets ad hand?
Er is wel degelijk iets aan de hand want dit gedrag lijkt me niet normaal.
De onderdelen zijn vervangen omdat er toch tijdens het uitlezen al problemen naar voren zijn gekomen. Absoluut niets anders dan medewerking dus.
dan moet jou dealer niet zeggen,ik citeer:"volgens mijn dealer doe ik het te snel"
dit komt over als of het dus niet aan de auto ligt,maar ad bestuurder.
ik ben het ook met jou eens dat dit niet zo hoort,en er iets ad hand is.

Geplaatst: 09.05.2011 - 12:47
door dieselpower
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=15519

Beetje zoeken maar ik help je op weg.

Ik herken het probleem, heb het ook gehad. ben er ..tig keer voor bij mijn volvo-dealer geweest maar die kregen het niet gemaakt/gevonden. De auto heeft buiten deze karaktertrek verder nooit remproblemen gekend en op een gegeven moment heb ik er niet meer om gezeurd en heb het geaccepteerd. Ik heb de auto afgelopen december ingeruild ( na ong 130000 km met dit "karakter"trekje te hebben gereden) op een V70 bij die dealer en deze werkt weer naar behoren.

Suc6

edit: het schijnt alleen bij diesels te gebeuren dat je het vacuum kunt verliezen op deze manier.

edit edit: ik zie dat je benzine rijdt, ......oeps voor mn diagnose/ervaringen

Geplaatst: 09.05.2011 - 13:00
door EVV
dieselpower schreef:http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=15519

Beetje zoeken maar ik help je op weg.

Ik herken het probleem, heb het ook gehad. ben er ..tig keer voor bij mijn volvo-dealer geweest maar die kregen het niet gemaakt/gevonden. De auto heeft buiten deze karaktertrek verder nooit remproblemen gekend en op een gegeven moment heb ik er niet meer om gezeurd en heb het geaccepteerd. Ik heb de auto afgelopen december ingeruild ( na ong 130000 km met dit "karakter"trekje te hebben gereden) op een V70 bij die dealer en deze werkt weer naar behoren.

Suc6

edit: het schijnt alleen bij diesels te gebeuren dat je het vacuum kunt verliezen op deze manier.

edit edit: ik zie dat je benzine rijdt, ......oeps voor mn diagnose/ervaringen
Waar ik me wel over verbaas is dat ze de vacuümpomp vervangen hebben...Dat lijkt me typisch iets voor een diesel, bij benzine motoren gebruiken ze normaal het motorvacuüm.

Geplaatst: 09.05.2011 - 13:08
door EVV
Cookiesmonster schreef:
EVV schreef:Er zit een reservoir in je rembekrachtiger die de druk vast houdt. Als deze druk langzaam weglekt kan het zijn dat hij bij koude motor "leeg" is en dus niet bekrachtigt. Bij warme motor is er nog iets aanwezig en heb je het probleem niet. Als je bij koude motor het rempedaal intrapt is het dan ook hard? En zakt het gelijk weg als de motor aanslaat?
Het rempedaal zakt inderdaad weg. Dat is goed toch?
Is het dan nog steeds de bekrachtiger?
Dat is inderdaad wel goed, hoewel het wegzakken niet overdreven ver moet gaan. Is je pedaal smorgens helemaal hard of weinig verschil tussen voor en na het starten?

Geplaatst: 09.05.2011 - 13:41
door Ramon&Ramon
rembekrachtiger lekkage,is een bekend probleem en dat weet de dealer ook wel!

Geplaatst: 12.05.2011 - 17:21
door Cookiesmonster
EVV schreef:
Cookiesmonster schreef:
EVV schreef:Er zit een reservoir in je rembekrachtiger die de druk vast houdt. Als deze druk langzaam weglekt kan het zijn dat hij bij koude motor "leeg" is en dus niet bekrachtigt. Bij warme motor is er nog iets aanwezig en heb je het probleem niet. Als je bij koude motor het rempedaal intrapt is het dan ook hard? En zakt het gelijk weg als de motor aanslaat?
Het rempedaal zakt inderdaad weg. Dat is goed toch?
Is het dan nog steeds de bekrachtiger?
Dat is inderdaad wel goed, hoewel het wegzakken niet overdreven ver moet gaan. Is je pedaal smorgens helemaal hard of weinig verschil tussen voor en na het starten?
Het pedaal is 's morgens niet keihard.

Geplaatst: 12.05.2011 - 17:22
door Cookiesmonster
De auto gaat 24 Mei naar de dealer toe. Hij wil er zelf een paar dagen mee rijden om het zelf te ervaren. Ik hoop dat hij hetzelfde ervaart want dit is iets wat ik niet had verwacht van Volvo.