740 GLD 1986 vertraagt na 1km en valt dan stil

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
De Wout
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 29.01.2011 - 11:09
Locatie: Lier

Onze 740 heeft eerst een tijdje moeilijk gestart. Nu start hij soms direct of na wat doorstarten, maar na een km ofzo begint hij in te houden en valt dan stil. Ik het de brandstoffilter vervangen maar het probleem blijft.
Iemand een idee?
Vr.gr, Wout

740 GLD 1986 +/- 400 000 km
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Kan hij wel ademhalen?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
mightyspawn
5th Gear member
Berichten: 2150
Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45

Bij mijn auto was laatst het EGR pijpje van uitlaatbocht doorgerot. Is een dun pijpje van ca 12mm dik die naar de andere kant richting inlaatspruitstuk loopt. Inspecteer die eens. Niet dat dat het euvel is, maar daardoor viel mijn auto laatst stil en was niet meer aan te krijgen.

Maar misschien heeft jou auto dat niet eens, heeft die als er allemaal gekleurde slangetjes onder de motorkap zitten.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)

Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
De Wout
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 29.01.2011 - 11:09
Locatie: Lier

Het schijnt ergens in de injectiepomp te zitten, als we de wartel van een injecteur lossen komt er geen mazout uit.

Mvg, Wout
Gebruikersavatar
volvo 960R
3rd Gear member
Berichten: 499
Lid geworden op: 28.04.2007 - 20:11
Locatie: Poortugaal

Ik heb het zelfde probleem gehad met mijn 1ste 740.
Met koude motor direct aanslaan, 3 a 3 minuten lekker rijden, maar dan viel hij uit en kreeg je hem ook niet meer 123 aan de praat.

Volvo garage heeft de carburateur schoongemaakt, afgesteld, filters vervangen maar niets heeft geholpen.

Omdat ik een auto nodig had, heb ik hem met moeite kunnen verkopen.
Met toeval aan de eigenaar waarvan ik hem had gekocht.
( die had er spijt van dat ie hem had verkocht ).

Na een paar daagjes belden hij mij op dat het de brandstofpomp was die in je tank zit de boosdoener was.
Die had hij vervangen en er was niets meer aan de hand.

Dus dat zou eventueel ook iets kunnen zijn.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Meestal zit het probleem in de electrische brandstofafsluiter op de brandstofpomp..
De Wout
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 29.01.2011 - 11:09
Locatie: Lier

Het zat ergens in de injectiepomp. Deze is vervangen door een occasie en we rijden weeral.
Bedankt voor jullie antwoorden
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”