Aircopomp lek, revisie mogelijk?

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
360Degreez
5th Gear member

Hey Volvisten,

Gisteren na een lange zoektocht eindelijk de oorzaak gevonden van mijn niet-werkende airco. Het systeem was bij een druktest lek-dicht maar ik heb daarna slechts twee dagen van een werkende airco mogen genieten. De vloeistof was van 530Gr. terug gelopen naar slechts 100Gr.

Een pakking van de aircopomp lijkt lek, er is veel contrastvloeistof bij de naad aanwezig en wanneer het systeem onder druk staat (met behulp van een fles op 5 bar) kunnen we bij het spuiten met zeepsop minuscule belletjes zien.

De plek waar het lek zit is met geel aangegeven.
Afbeelding

Het betreft een Sanden SD7V16 pomp met als onderdeelnummer 2159102524

Nu is een nieuwe aircopomp aardig aan de prijs, dus ik vroeg me af of een pakking van de pomp eenvoudig vervangen kan worden of dat er bij een aircopomp nog addertjes onder het gras zitten met betrekking tot het demonteren van de pomp zelf.

Ik heb enkel een pakkingset kunnen vinden op een spaanse site bestaande uit een set pakkingen en ringen.

Afbeelding

Is dit (met de hulp van een garagehouder) zelf te herstellen of kan ik de pomp niet zomaar demonteren..
Ramon&Ramon
7th Gear member

Die Sanden pompen gaan snel lekken,dat is een bekend euvel,bij Peugeot is het dagelijks werk het vervangen van die pompen..
Als je goed gaat zoeken op internet,bieden ze pompen aan voor 225 euro nieuw!
Bartk
2nd Gear member

Ik zou zeggen, proberen gaat mee. Reken op de kost van een nieuwe compressor, en probeer eens eerst met die pakking set. Kan zoveel niet kosten lijkt mij.
Dit kan mss ook wel helpen:
http://www.worldaire.com/pdf/sanden_com ... _parts.pdf
Vrouwtje: V50 DrivE Start/Stop, MY12, R-design, Xenon, regensensor, gelamineerd glas, BLIS,park sensoren achter & voor, LED daglichten, zwart leder, kinderzitjes achter, RTI, kinderbeveiliging, alarm
Zelf: Citroen C5 Tourer, Firmawagen (anders koop je geen fransman ;-) )

Resto project: '95 480 GT Turbo
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”