Beste forumleden.
Mijn vrouw heeft een C70 cabrio bj 2000, waarvan de kap niet meer goed werkt.
Enige tijd geleden begon het dat de kap niet dicht ging. Eerst even gekeken met onze eigen garagist waar al onze 3 volvo´s perfect in ondrhoud zijn. Op zijn computer was niets van de kap te vinden. Vervolgens toch maar naar de dealer gegaan waar hij gekocht was.
In eerste instantie kregen we te horen dat we tijdens het openen en sluiten ook de rempedaal volledig ingedrukt moeten houden (was nooit gezegd en hebben we voorheen nooit gedaan). Kap daarna nog 1 keer open en dicht gehad. Vervolgens gaat tijdens het rijden het signaal dat de kap niet geheel gesloten is (hadden we in de garantie periode ook al eens gehad en was de computer gereset). Kap een keer open en dicht gemaakt probleem opgelost. Vervolgens even gebeld met de dealer was (geen probleem) maar toch een afspraak gemaakt om hem even aan de computer te hangen. In de tussentijd nog een keer tijdens het rijden signaal kap niet goedgesloten. Dus stoppen, kap open, en dan gaat de afdek cover niet meer dicht. Naar de garage gegaan--> sensoren kapot.
Sensoren vervangen maar 3 uur later komt de monteur vertellen dat het probleem niet was opgelost. Na 5 uur zoeken nog niet gevonden.
De dag erna computer van andere C70 er aan gehangen. Zelfde probleem. In de tussentijd zijn we 20 uur verder (in totaal ca 30 uur) en de kap werkt nog altijd niet.
Nu heb ik niet heel veel autokennis, echter ik kan mij voorstellen dat tussen de sensoren, de computer en motor van de kap niet zo heel veel meer zit dan wat draden. Misschien een relais tussen computer en motor. Maar misschien ben ik mis. Corrigeer mij dus aub.
Ik kan mij ook voorstellen dat in een wagen van ca 11 jaar oud een draadje kapot gaat, maar in dat geval leg je toch even een paar noodkabeltjes tussen sensoren en computer en weet je of je een bedradingsprobleem hebt. Of ben ik hier ook mis?
Ik weet dat het moeilijk is om zonder een en ander te zien het probleem op te lossen, maar is er een (of meerdere) mensen op dit forum die ons in deze kunnen adviseren, want ik ben bang dat wij dadelijk een redelijke rekening gaan lrijgen voor waarschijnlijk iets heel kleins.
Alvast bedankt voor jullie informatie en adviezen.
Wim
C70 cabrio kap werkt niet goed
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Mods break
Topic verplaatst naar het juiste board.
Je kunt ook eens kijken op www.volvo850forum.nl
Daar rijden meer cabrio's van jouw modeljaar.
Topic verplaatst naar het juiste board.
Je kunt ook eens kijken op www.volvo850forum.nl
Daar rijden meer cabrio's van jouw modeljaar.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70