ECC auto-stand blijft blazen

Geproduceerd bij NedCar in Born
Gebruikersavatar
Canard
3rd Gear member
Berichten: 428
Lid geworden op: 18.12.2005 - 23:10
Locatie: Tilburg

Als ik de ECC op de auto-stand zet, blijft deze op de maximale stand blazen.

Hoe lang duurt 't bij jullie ongeveer voordat deze automatisch terugschakelt naar een lagere stand?
V40 1.8 Europa | phase II | 01-2001 | Peacock Green metallic
Gebruikersavatar
volvov70r
3rd Gear member
Berichten: 421
Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
Locatie: Tussen Leiden en Haarlem

Bij mij blijft ie blazen tot de gewenste temperatuur bijna bereikt is. Maar dat lijkt me logisch. Maximaal blazen doet ie bij mij eigenlijk alleen in de zomer, in de winter warmt de motor langzaam op, en dan gaat ie nog niet voluit, tegen de tijd dat de motor warm is en hij evt. maximaal zou kunnen gaan is het binnen ook al bijna warm genoeg.
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu Afbeelding
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden Afbeelding
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden Afbeelding
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
Gebruikersavatar
v40pokemon
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
Locatie: Eindhoven

Bij mijn ECC blijft-ie maximaal blazen zodra de watertemp. boven de 40*C is. Naarmate het interieur op temp komt, schakelt de blower naar een lagere stand (totdat-ie op temp is; dan blijft ie op stand 1 blazen...)
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
Gebruikersavatar
marissen
3rd Gear member
Berichten: 355
Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
Locatie: Bergentheim

De mijne hoor je bijna niet blazen. Bij een koude start warmt de auto gelijkmatig (maar toch snel) op. Alleen als ik de ECC op standje ''voorruit'' zet gaat ie volop blazen, in de AUTO stand gaat het rustig en gelijkmatig.
In de zomer, met airco aan, idemdito. Hoewel er bij een erg warme auto in het begin wel ff een beetje snelheid in zit, maar dat zakt al snel weg in een rustige blaasstand.
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
Elvic
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 23.02.2006 - 19:47
Locatie: Gelderland

Wie van jullie heeft er ervaring met het sleutelen aan airco's?
Ben bezig om van een "normale handmatige airco" een ECC te maken.
Heb al een ECC kachelunit voor in dashboard, en een ander kachelhuis/bak gekocht voor de aansluiting van het slangetje wat achter uit de kachelunit komt. Die moet temp van kachelhuis krijgen om temp in auto te regelen.
Wat moet ik nog meer doen/aanschaffen om boel volledig werkend te krijgen.
Het betreft een V40 1.9D 115pk bj 2001

Elvic.
Gebruikersavatar
Robert
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 13.09.2004 - 19:53
Locatie: Oosterhout

Elvic schreef: Ben bezig om van een "normale handmatige airco" een ECC te maken.
Elvic.
Vergeet het maar,

Wat denk je van alle sensoren die er in de auto zitten die je nodig hebt incl zonsensor en luchtinlaat temp. e.d.
---------------------------------------Hier langs afknippen--------------------------------

V40 1.9 T4 200pk 1997
S60 2.4 170pk 2003
V50 2.4 170pk 2006
Gebruikersavatar
Robert
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 13.09.2004 - 19:53
Locatie: Oosterhout

Kijk anders ook even hier na:

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... hlight=ecc

Gr

Robert
---------------------------------------Hier langs afknippen--------------------------------

V40 1.9 T4 200pk 1997
S60 2.4 170pk 2003
V50 2.4 170pk 2006
Gebruikersavatar
v40pokemon
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
Locatie: Eindhoven

Het lijkt mij dat het enige aanpassingen in de kabelboom zal vergen
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
Elvic
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 23.02.2006 - 19:47
Locatie: Gelderland

Ik heb de kachel unit al geplaatst, en alles werkt.
de kabelboom is al aangepast volgens mij, alle pinnetjes zijn bezet.
de motoren voor de ventlatie roosters zaten er al in, dus die doen het ook.
en wat die sensoren betreft: er zit er een in kachelunit zelf, voelt temp in auto neem ik aan, en volgens mij zit er een rechtsvoor op dashboard in luidsprekertje. heb wel ander kachelonderkant gekocht ivm aansluiting slang van kachelunit, die moet tempgegevens krijgen van kachelhuis. snappen jullie het nog ;-)))
Waar zouden er nog meer sensoren moeten zitten dan????

h.g Elvic.
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Alles werkt? Ik heb me altijd laten wijsmaken dat het redelijk onmogelijk is om achteraf ECC in te bouwen.
Ik mis nog de zonsensor in je verhaal, zit volgens mij normaal bovenop je dashboard vlak onder je raam.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Gebruikersavatar
marissen
3rd Gear member
Berichten: 355
Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
Locatie: Bergentheim

zit volgens mij normaal bovenop je dashboard vlak onder je raam.
Yep, in de luidspreker zoals Elvic al zei... Zijn jullie het mooi met elkaar eens :D
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
Elvic
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 23.02.2006 - 19:47
Locatie: Gelderland

Klopt, die bedoelde ik ook met"rechtvoor op dashboard in luidspreker" daar knippert ook zo'n rood ledje in bij afsluiten van de auto.
Gebruikersavatar
IkeV70
5th Gear member
Berichten: 2136
Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
Locatie: Heerhugowaard

Ach, nu lees ik het ook.
Nou, complimenten voor deze succesvolle installatie.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Elvic
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 23.02.2006 - 19:47
Locatie: Gelderland

Volgens mij zit alle electronica voor aansturing stelmotoren etc etc in kachelunit zelf. en die heb ik dus al, als ik ventilatie knop verdraai hoor en voel ik de lucht uit de desbetreffende roosters komen. als ik aan temp knop draai wordt kachel ook warm of koud, ik heb alleen het idee dat de exacte temperatuur pas wordt bereikt na aansluiting van slang van kachelunit in auto naar kachelhuis onderin dashboard. maar misschien zie ik wat over het hoofd hoor, dan hoor ik dat graag van jullie.

Elvic.
2403l
1st Gear member
Berichten: 49
Lid geworden op: 12.03.2006 - 23:31

Terug naar de 1e vraag:
Als je ventilator blijft blazen dan is je kachelweerstand kapot.
Gebruikersavatar
v40pokemon
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
Locatie: Eindhoven

die slang moet er inderdaad aanzitten. Als alle motoren werken na aanraking van de betreffende knoppen (dus warm/koud klep beweegt en richting van luchtstraal ook) dan zou in principe de ECC moeten werken.bij een v40 zitten er geen sensoren in het plafond zoals bijv. wel bij de 700-900 en 800 serie
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Temperatuursensor defect
even uit laten lezen en je weet het zeker!
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

is de regeleenheid van de klep en temp bedienig van een AC hetzelfde als van een EEC?
ik dacht zelf van niet namelijk.
Elvic
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 23.02.2006 - 19:47
Locatie: Gelderland

Kunt u mij ook vertellen waar die kachelweerstand zit??
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

die zit rechts in het kachelhuis,met die grote stekker er op
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”