Pagina 1 van 2

ECC auto-stand blijft blazen

Geplaatst: 24.02.2006 - 09:26
door Canard
Als ik de ECC op de auto-stand zet, blijft deze op de maximale stand blazen.

Hoe lang duurt 't bij jullie ongeveer voordat deze automatisch terugschakelt naar een lagere stand?

Geplaatst: 24.02.2006 - 11:15
door volvov70r
Bij mij blijft ie blazen tot de gewenste temperatuur bijna bereikt is. Maar dat lijkt me logisch. Maximaal blazen doet ie bij mij eigenlijk alleen in de zomer, in de winter warmt de motor langzaam op, en dan gaat ie nog niet voluit, tegen de tijd dat de motor warm is en hij evt. maximaal zou kunnen gaan is het binnen ook al bijna warm genoeg.

Geplaatst: 24.02.2006 - 11:38
door v40pokemon
Bij mijn ECC blijft-ie maximaal blazen zodra de watertemp. boven de 40*C is. Naarmate het interieur op temp komt, schakelt de blower naar een lagere stand (totdat-ie op temp is; dan blijft ie op stand 1 blazen...)

Geplaatst: 24.02.2006 - 20:55
door marissen
De mijne hoor je bijna niet blazen. Bij een koude start warmt de auto gelijkmatig (maar toch snel) op. Alleen als ik de ECC op standje ''voorruit'' zet gaat ie volop blazen, in de AUTO stand gaat het rustig en gelijkmatig.
In de zomer, met airco aan, idemdito. Hoewel er bij een erg warme auto in het begin wel ff een beetje snelheid in zit, maar dat zakt al snel weg in een rustige blaasstand.

Geplaatst: 25.02.2006 - 20:06
door Elvic
Wie van jullie heeft er ervaring met het sleutelen aan airco's?
Ben bezig om van een "normale handmatige airco" een ECC te maken.
Heb al een ECC kachelunit voor in dashboard, en een ander kachelhuis/bak gekocht voor de aansluiting van het slangetje wat achter uit de kachelunit komt. Die moet temp van kachelhuis krijgen om temp in auto te regelen.
Wat moet ik nog meer doen/aanschaffen om boel volledig werkend te krijgen.
Het betreft een V40 1.9D 115pk bj 2001

Elvic.

Geplaatst: 26.02.2006 - 11:30
door Robert
Elvic schreef: Ben bezig om van een "normale handmatige airco" een ECC te maken.
Elvic.
Vergeet het maar,

Wat denk je van alle sensoren die er in de auto zitten die je nodig hebt incl zonsensor en luchtinlaat temp. e.d.

Geplaatst: 26.02.2006 - 11:35
door Robert
Kijk anders ook even hier na:

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... hlight=ecc

Gr

Robert

Geplaatst: 26.02.2006 - 12:51
door v40pokemon
Het lijkt mij dat het enige aanpassingen in de kabelboom zal vergen

Geplaatst: 27.02.2006 - 20:36
door Elvic
Ik heb de kachel unit al geplaatst, en alles werkt.
de kabelboom is al aangepast volgens mij, alle pinnetjes zijn bezet.
de motoren voor de ventlatie roosters zaten er al in, dus die doen het ook.
en wat die sensoren betreft: er zit er een in kachelunit zelf, voelt temp in auto neem ik aan, en volgens mij zit er een rechtsvoor op dashboard in luidsprekertje. heb wel ander kachelonderkant gekocht ivm aansluiting slang van kachelunit, die moet tempgegevens krijgen van kachelhuis. snappen jullie het nog ;-)))
Waar zouden er nog meer sensoren moeten zitten dan????

h.g Elvic.

Geplaatst: 27.02.2006 - 20:43
door IkeV70
Alles werkt? Ik heb me altijd laten wijsmaken dat het redelijk onmogelijk is om achteraf ECC in te bouwen.
Ik mis nog de zonsensor in je verhaal, zit volgens mij normaal bovenop je dashboard vlak onder je raam.

Geplaatst: 27.02.2006 - 20:46
door marissen
zit volgens mij normaal bovenop je dashboard vlak onder je raam.
Yep, in de luidspreker zoals Elvic al zei... Zijn jullie het mooi met elkaar eens :D

Geplaatst: 27.02.2006 - 20:48
door Elvic
Klopt, die bedoelde ik ook met"rechtvoor op dashboard in luidspreker" daar knippert ook zo'n rood ledje in bij afsluiten van de auto.

Geplaatst: 27.02.2006 - 20:51
door IkeV70
Ach, nu lees ik het ook.
Nou, complimenten voor deze succesvolle installatie.

Geplaatst: 27.02.2006 - 20:52
door Elvic
Volgens mij zit alle electronica voor aansturing stelmotoren etc etc in kachelunit zelf. en die heb ik dus al, als ik ventilatie knop verdraai hoor en voel ik de lucht uit de desbetreffende roosters komen. als ik aan temp knop draai wordt kachel ook warm of koud, ik heb alleen het idee dat de exacte temperatuur pas wordt bereikt na aansluiting van slang van kachelunit in auto naar kachelhuis onderin dashboard. maar misschien zie ik wat over het hoofd hoor, dan hoor ik dat graag van jullie.

Elvic.

Geplaatst: 12.03.2006 - 23:48
door 2403l
Terug naar de 1e vraag:
Als je ventilator blijft blazen dan is je kachelweerstand kapot.

Geplaatst: 14.03.2006 - 17:14
door v40pokemon
die slang moet er inderdaad aanzitten. Als alle motoren werken na aanraking van de betreffende knoppen (dus warm/koud klep beweegt en richting van luchtstraal ook) dan zou in principe de ECC moeten werken.bij een v40 zitten er geen sensoren in het plafond zoals bijv. wel bij de 700-900 en 800 serie

Geplaatst: 14.03.2006 - 17:22
door Ramon&Ramon
Temperatuursensor defect
even uit laten lezen en je weet het zeker!

Geplaatst: 14.03.2006 - 17:24
door Ramon&Ramon
is de regeleenheid van de klep en temp bedienig van een AC hetzelfde als van een EEC?
ik dacht zelf van niet namelijk.

Geplaatst: 14.03.2006 - 17:48
door Elvic
Kunt u mij ook vertellen waar die kachelweerstand zit??

Geplaatst: 14.03.2006 - 18:07
door Ramon&Ramon
die zit rechts in het kachelhuis,met die grote stekker er op