Goede morgen,
Sinds een paar dagen ben ik trotse eigenaar van een nieuwe V50 (voordeel van leasing/firmawagen)
De vorige V50 wordt nog een ander verhaal.
Het is een 1.6 drive.
Wat me het meeste opvalt is het lawaai. Waar je bij het vorige model nog de motor hoort, is deze véél stiller.
Hebben ze hier meer isolatie tussen binnen en motorcompartiment voorzien?
Aan de afdekplaat op de motor zelf kan het niet liggen. Die is dunner dan bij de vorige.
Ik ben benieuwd
mvg
Lex
Stilte in nieuwe V50
- teigetje240
- 2nd Gear member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 06.07.2007 - 18:04
- Locatie: Asse
- Contacteer:
- TrickyZ
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 02.03.2011 - 15:22
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Heb je niet toevallig een D2 Drive?
Mijn eerste eigen Volvo(tje): C30 D2 R-Edition (MY2011). Gereden: 360, 440, 460, 480, 850, 940, S40, V40, S60, V60, XC60, C70, V70, XC90, maar gelukkig of jammer genoeg (afhankelijk van model) allemaal van een ander...
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
- Stinky
- 6th Gear member
- Berichten: 3176
- Lid geworden op: 24.01.2008 - 18:41
- Locatie: Terheijden
- Contacteer:
volvgens mij heeft'ie een mooie 240?
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Auto is inderdaad heel sti, wat je dan weer wel hoort met een volle tank.... klonk klonk als je zachter rijdt dan 10km/u en remt.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- teigetje240
- 2nd Gear member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 06.07.2007 - 18:04
- Locatie: Asse
- Contacteer:
@Stinky; een 240 had ik, die wordt 'gerestaureerd'
@TrickyZ & Paul: het is idd een drive 1.6. mj 2011
Hij is behoorlijk stil, zeker in vgl met de oudere, gewone 1.6. en ik vraag me af waar het verschil ligt. Betere isolatie aan de vuurwand?
Wat me nog opviel: de wagen heet zeer luidruchtige schokdempers. Dwz op gewone baan, lichte oneffenheden hoor je niets. Wordt de straat slechter of rij je over kasseien, dan lijkt het dat je een heus gebonk hoort. Je zou haast heel voorzichtig gaan rijden.
Heeft nog iemand dit of lijkt het gewoon zo omdat de wagen stiller is?
@TrickyZ & Paul: het is idd een drive 1.6. mj 2011
Hij is behoorlijk stil, zeker in vgl met de oudere, gewone 1.6. en ik vraag me af waar het verschil ligt. Betere isolatie aan de vuurwand?
Wat me nog opviel: de wagen heet zeer luidruchtige schokdempers. Dwz op gewone baan, lichte oneffenheden hoor je niets. Wordt de straat slechter of rij je over kasseien, dan lijkt het dat je een heus gebonk hoort. Je zou haast heel voorzichtig gaan rijden.
Heeft nog iemand dit of lijkt het gewoon zo omdat de wagen stiller is?
- TrickyZ
- 2nd Gear member
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 02.03.2011 - 15:22
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Het kan zijn dat de motor zelf stiller is, of het schutbord beter geisoleerd is. Je hoort natuurlijk meer andere geluiden als je je motor nauwelijks hoort. Heb je nu ook bredere banden of een sportonderstel? Dat staat meestal ook garant voor meer geluid.
Mijn eerste eigen Volvo(tje): C30 D2 R-Edition (MY2011). Gereden: 360, 440, 460, 480, 850, 940, S40, V40, S60, V60, XC60, C70, V70, XC90, maar gelukkig of jammer genoeg (afhankelijk van model) allemaal van een ander...
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
- rona222
- 2nd Gear member
- Berichten: 192
- Lid geworden op: 26.06.2007 - 09:02
- Locatie: Antwerpen
Heb er eentje van (v50 1,6 drive start/stop) 2010 en vond dat deze ook een pak stiller was dan die van 2006 (v50 1,6). Misschien heeft het met ouderdom te maken?
XC60 D4 181 PK (Black Sapphire metallic) R-Design
V60 D3 136 PK (Bright Silver metallic) MY 2014
V60 1.6D Start & Stop (saville grey) momentum, motion, MY2012
V50 1.6D Start & Stop | black sapphire metallic | Business Pack | MY10
V60 D3 136 PK (Bright Silver metallic) MY 2014
V60 1.6D Start & Stop (saville grey) momentum, motion, MY2012
V50 1.6D Start & Stop | black sapphire metallic | Business Pack | MY10
- teigetje240
- 2nd Gear member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 06.07.2007 - 18:04
- Locatie: Asse
- Contacteer:
het zou zo zijn:
de 1.6 van de vorige generatie zijn 16V
de huidige zijn 8V
Deze nieuwe culasse is totaal ander dan de vorige (incl. de injectoren) en daar zou het grote verschil vandaan komen.
Extra isolatie hebben ze niet kunnen plaatsen omdat
a) de binnenbekleding moest aangepast worden
b) de kabels en buizen in de motorruimte ander moeten worden vastgemaakt.
Lijkt me sterk dat het enkel daarmee te maken heeft
de 1.6 van de vorige generatie zijn 16V
de huidige zijn 8V
Deze nieuwe culasse is totaal ander dan de vorige (incl. de injectoren) en daar zou het grote verschil vandaan komen.
Extra isolatie hebben ze niet kunnen plaatsen omdat
a) de binnenbekleding moest aangepast worden
b) de kabels en buizen in de motorruimte ander moeten worden vastgemaakt.
Lijkt me sterk dat het enkel daarmee te maken heeft