Op autoweek zat ik eens naar prestaties en verbruik te kijken van de 1.8 handgeschakelde V40 tot bouwjaar 2000 ofzo. Nu viel mij het verschil in vermogen op. Nu zag ik een versie staan met 125 pk (92kW). Volgens mij de meest krachtige, maar ook minst verbruikende 1.8
Hoe kan ik deze versie herkennen in een advertentie?
Edit: zijn dat de GDI motoren? Of zijn alle 1.8 motoren GDI?
Motoren
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 09.06.2006 - 23:12
- Locatie: Rijswijk
Jarl - Volvo.....het is gewoon een TIC van me!!
Volkswagen Golf II 1.3 1991
Opel Combo 1.7D 1997
Toyota Corolla Station 1.6 16V 1995
Daihatsu Cuore 0.8 1992
Volvo 340 GL automaat 1987
Toyota Starlet P8 1.3 12V 1992
Volvo 940 GL 2.0 1992
Renault Clio 1.2 1999
Peugeot 205 1.9D 1991
Daihatsu Cuore 1.0 sti 2000
Volvo 740 TIC 1990
Daihatsu Cuore 1.0 xti 1999
Volkswagen Golf II 1.3 1991
Opel Combo 1.7D 1997
Toyota Corolla Station 1.6 16V 1995
Daihatsu Cuore 0.8 1992
Volvo 340 GL automaat 1987
Toyota Starlet P8 1.3 12V 1992
Volvo 940 GL 2.0 1992
Renault Clio 1.2 1999
Peugeot 205 1.9D 1991
Daihatsu Cuore 1.0 sti 2000
Volvo 740 TIC 1990
Daihatsu Cuore 1.0 xti 1999
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
De 125 pk is inderdaad een GDI. Volgens mij is dat de B4184SM. Met een andere motorcode is die er ook nog in een 122 pk-uitvoering.
Niet alle 1.8'ers zijn GDI's. De eerste motoren in de S40 bijvoorbeeld, de B4184S, zijn origineel Volvo. Die hebben 115 pk.
Niet alle 1.8'ers zijn GDI's. De eerste motoren in de S40 bijvoorbeeld, de B4184S, zijn origineel Volvo. Die hebben 115 pk.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
bijna goed, de Mitsubishi 1.8i GDI had uitsluitend 125pk en was geen groot succes, de versnellingsbak die eraan zat was super! de Volvo 1.8 had in aanvang 115pk en als RN motor 122pk, de bak daarvan was hakeriger
Volvo for life
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 451
- Lid geworden op: 09.06.2006 - 23:12
- Locatie: Rijswijk
Dus beter iets minder vermogen en hoger gebruik?? Oftewel...ajb geen GDI nemen? 

Jarl - Volvo.....het is gewoon een TIC van me!!
Volkswagen Golf II 1.3 1991
Opel Combo 1.7D 1997
Toyota Corolla Station 1.6 16V 1995
Daihatsu Cuore 0.8 1992
Volvo 340 GL automaat 1987
Toyota Starlet P8 1.3 12V 1992
Volvo 940 GL 2.0 1992
Renault Clio 1.2 1999
Peugeot 205 1.9D 1991
Daihatsu Cuore 1.0 sti 2000
Volvo 740 TIC 1990
Daihatsu Cuore 1.0 xti 1999
Volkswagen Golf II 1.3 1991
Opel Combo 1.7D 1997
Toyota Corolla Station 1.6 16V 1995
Daihatsu Cuore 0.8 1992
Volvo 340 GL automaat 1987
Toyota Starlet P8 1.3 12V 1992
Volvo 940 GL 2.0 1992
Renault Clio 1.2 1999
Peugeot 205 1.9D 1991
Daihatsu Cuore 1.0 sti 2000
Volvo 740 TIC 1990
Daihatsu Cuore 1.0 xti 1999
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Er zijn voldoende mensen die er heel tevreden over waren, heeft men op goedkopere benzine gereden zijn ze inwendig erg vaak sterk vervuild.
Op premium benzine hebben ze veel minder problemen
Op premium benzine hebben ze veel minder problemen
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
met de juiste zorg is er niets mis mee
Volvo for life
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
de GDI heeft een wat minder soepele loopcultuur dan de1.8 volvo motor.
en het "zuiniger" mag je met een korrel zout nemen.
heb zelf een V40 1.8 gereden(115pk),en is opzich niets mis mee,alleen
een beetje op toeren houden om de snelheid erin te houden.
om de GDI in een adv. te herkennen is wat moeilijker,sommige garages(niet Volvo),en partikulieren weten niet eens vh bestaan ven de (mitsubischi)GDI
motor in de Volvo.
het best check je het via het kenteken bij bv. RDW.
en het "zuiniger" mag je met een korrel zout nemen.
heb zelf een V40 1.8 gereden(115pk),en is opzich niets mis mee,alleen
een beetje op toeren houden om de snelheid erin te houden.
om de GDI in een adv. te herkennen is wat moeilijker,sommige garages(niet Volvo),en partikulieren weten niet eens vh bestaan ven de (mitsubischi)GDI
motor in de Volvo.
het best check je het via het kenteken bij bv. RDW.
geen glans zonder wrijving
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
en wel op het vermogen!
Volvo for life
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Er zit wel degelijk verschil in de Volvo motoren en de GDI motoren,het onderhoud is namelijk een stuk duurder bij een GDI motor,het vervangen van de distributieriem is bijv al erg duur.
verder zijn er een aantal problemen die voorkomen bij een GDI die bij de normale Volvo motoren niet voorkomen.
Ik ga ze niet allemaal opnoemen!
verder zijn er een aantal problemen die voorkomen bij een GDI die bij de normale Volvo motoren niet voorkomen.
Ik ga ze niet allemaal opnoemen!
- laheije
- 4th Gear member
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
- Locatie: Schimmert gemeente Nuth
bart simpson schreef:Er zijn voldoende mensen die er heel tevreden over waren, heeft men op goedkopere benzine gereden zijn ze inwendig erg vaak sterk vervuild.
Op premium benzine hebben ze veel minder problemen
Ik heb zo een gdi motor en ook ik heb het idee dat hij vuil is van binnen, en ik trek deze conclusie omdat de motor erg schokkerig loopt zowel bij stilstaand voertuig en ook bij gebruik van de cc omdat dan het toerental erg schommelt'
Verder loopt en trekt hij heel goed.
Maar mijn vraag is hoe krijg ik dit kreng van binnen schoon dan?
Gr. Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
v power gaat die vervuiling tegen, ik weet niet of het bestaande vervuiling ook oplost
Volvo for life
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
945i schreef:Heeft er iemand gezegd dat er geen verschil tussen Volvo motoren en de GDI is dan?
Jawel,ik dus,het zijn simpelweg shit motoren!
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Denk daar toch iets genuanceerder over, kijk maar eens hoeveel Mitsubishi's er rondrijden met diezelfde GDI en flinke kilometerstanden halen.
Waarschijnlijk weten ze bij Mitsubishi beter hoe zo'n motor onderhouden dient te worden.
maar mijn persoonlijke ervaring is zoals gezegd alleen met de 2.4 variant, die is prima. (bij juist onderhoud)
Waarschijnlijk weten ze bij Mitsubishi beter hoe zo'n motor onderhouden dient te worden.
maar mijn persoonlijke ervaring is zoals gezegd alleen met de 2.4 variant, die is prima. (bij juist onderhoud)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- laheije
- 4th Gear member
- Berichten: 814
- Lid geworden op: 15.04.2006 - 15:39
- Locatie: Schimmert gemeente Nuth
Och dat kan ik niet zo zeggen hij trekt goed en met de caravan er achter heb ik ook geen problemen. Ik ga in de bergen de mb`s en bmw`s (niet allemaal natuurtlijk want er zijn er ook bij met meer vermogen) voorbij maar ik weet niet hoe die rijden maar ik schakel op tijd terug zodat de motor wel wat toeren maakt want dat vind ik niet zo erg dan dat hij net op het randje zit zeg maar.Zoals gezegd hij loopt ongelmatig maar dat is alleen maar hinderlijk bij stationair lopen, en met de crouse control aan merk je dat hij wat schommelt maar dat is verder geen probleem wel het stationair lopen vind ik storend.Ramon&Ramon schreef:945i schreef:Heeft er iemand gezegd dat er geen verschil tussen Volvo motoren en de GDI is dan?
Jawel,ik dus,het zijn simpelweg shit motoren!
Huub
Wie schrijffouten vindt mag ze houden