Hallo, Nadat ik reeds links en rechtsvoor de veerpootlagers etc. heb laten vervangen wegens kraken/piepen van de auto bij op- en afrijden van verkeersdrempels, kraakt de auto nu weer aan de voorkant bij afremmen en optrekken en soms bij een bocht insturen :-x :evil:
Wat kan dit zijn; veren van de wielen? Motorsteunen? Ik word er langzaam een beetje gestoord van... Het ene is weg of het andere komt weer.
Kan ik hier zelf iets aan doen; smeren of bijv. kruipolie ergens (waar??) inspuiten? Als ik m'n neus weer bij de dealer laat zien gaat de loper waarschijnlijk weer uit en hoor ik het bekende kassabelletje...
Bedankt voor jullie adviezen.
groeten,
bas
Gekraak voorzijde xc90
- awedzing
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Gokje....wiellagers?
Onze belevenissen in Zweden zijn hier: http://www.prive.route62.nu te volgen.
Volvo XC90 D5 R-Design II - 200pk -7 zits MY2010 - xeon, geartronic, lightforce zonder E-merk, 220V
Volvo XC90 D5 R-Design II - 200pk -7 zits MY2010 - xeon, geartronic, lightforce zonder E-merk, 220V
-
- 2nd Gear member
Vrijwel zeker wiellagers, ik had dezelfde symptomen die langzaamaan steeds erger werden. Met name langzaam bocht (laag tempo/fileparkeren) viel het gekraak op maar uiteindelijk werd een constant geluid...
Volvo XC90 T6 Exclusive - Mobility (okt-2003)
-
- 7th Gear member
wiellagers die kraken?
kan zijn dat de aandrijfasmoeren of bouten niet vast zitten,maar een krakend wiellager?
Wiellagers brommen meestal.als ze gaan kraken zijn ze in verre staat van ontbinding.
kan zijn dat de aandrijfasmoeren of bouten niet vast zitten,maar een krakend wiellager?
Wiellagers brommen meestal.als ze gaan kraken zijn ze in verre staat van ontbinding.
- subvolvo
- 2nd Gear member
Is het al over??
Ik heb ook een 2.5T uit 2004. Vrij kort na aankoop (oktober 2006) heb ik er originele treeplanken opgezet. Een vrij simpele klus, vier korte bouten er uit en de langere bouten (meegeleverd) er weer in draaien. Echter ik had ze niet vast genoeg gedraaid. Daardoor kraakte het soms bij het optrekken/afremmen.
Ook al heb je geen treeplanken gemonteerd, het zou kunnen zijn dat de bouten toch niet helemaal vast zitten.
Ik heb ook een 2.5T uit 2004. Vrij kort na aankoop (oktober 2006) heb ik er originele treeplanken opgezet. Een vrij simpele klus, vier korte bouten er uit en de langere bouten (meegeleverd) er weer in draaien. Echter ik had ze niet vast genoeg gedraaid. Daardoor kraakte het soms bij het optrekken/afremmen.
Ook al heb je geen treeplanken gemonteerd, het zou kunnen zijn dat de bouten toch niet helemaal vast zitten.
Hans
Subaru Legacy II, 1995
BMW 523i touring executive, 1998
Volvo XC90 2.5T Geartronic, 2004
Subaru Legacy II, 1995
BMW 523i touring executive, 1998
Volvo XC90 2.5T Geartronic, 2004
-
- Starter
Ik heb zelf een XC90 met 150.000 op de teller en deze kraakt ook. Ik ga er even vanuit dat het de vering is. De garage heeft e.e.a. ingespoten met olie/vet maar binnen 2 weken kraakte het weer. Het is een zeer irritant geluid als ik door de wijk rij. Gek genoeg kraakt deze niet als het erg mistig is. Wie het weet mag het zeggen.
-
- Starter
Mijn XC90 telt 200000km en maakt tevens een krakend geluid bij insturen en op en af verkeersdrempels doch heb wel de oorzaak gevonden ondertussen.
De stofkap van de rechter fuseekogel m.a.w. het onderste scharnierpunt staat blijkbaar droog en wanneer ik kettingspray inspuit via de kleine aanwezige scheur in dit rubber is het gekraak voor een tijdje verdwenen. Ik krik de wagen op aan deze kant en tijdens het inspuiten het wiel links en rechts draaien geeft toch voor enkele maanden resultaat.
Misschien het proberen waard ?!
De stofkap van de rechter fuseekogel m.a.w. het onderste scharnierpunt staat blijkbaar droog en wanneer ik kettingspray inspuit via de kleine aanwezige scheur in dit rubber is het gekraak voor een tijdje verdwenen. Ik krik de wagen op aan deze kant en tijdens het inspuiten het wiel links en rechts draaien geeft toch voor enkele maanden resultaat.
Misschien het proberen waard ?!