PS concrete vraagstelling staat onderaan het verhaal, dus mocht geen intresse hebben in het verhaal kan je naar beneden scrollen.
ik heb mij net al even kort voorgesteld, maar zal nog even kort doen.
Ik ben sinds 2 weken de trotse bezitter van een Volvo V70 2004, edition I 2.4 170 PK.
Hiervoor heb een Audi A4 2002 gereden, maar gelet op wat probleempjes met de "mulitronic" en het gebrek aan ruimte ben ik overgestapt naar de V70

Gelet op de problemen met de audi en de enorme ruimte die je in een volvo hebt, is de keuze gevallen voor deze V70. Wij hebben deze bij de dealer gekocht, waar je er toch vanuit mag gaan dat de auto dan in ieder geval technisch ok is. (achteraf misschien een beetje dom)
Aangezien wij goed overeen konden komen over de prijs hebben het besluit genomen om de auto te kopen.
Wij hadden hierbij met de dealer afgesproken dat een aantal zaken gedaan zouden worden zoals:
- Grote beurt
- Riem + spanrollen
- Grondig poetsen
- Airco piepte
- Hij hield in en motormanagement lampje brande
- Verder zou de auto verder technisch helemaal in orde gebracht worden indien noodzakelijk
Maar goed het moment was daar en ik ben de auto gaan halen, hij zag er top uit, dus dat beloofde veel goeds, maaaaaaaaaaaaaaaaaaar toen begon het.
Ik reed weg en was nog geen 10 kilometer verder en het management lampje brande weer, verder hield deze nog steeds in, mijn airco piepte nog en hij was van binnen nog te smerig :-x :-x
Ik had dus wel anders verwacht bij een dealer, maar goed meteen gebeld en kon terecht. Kreeg meteen een leenauto en alles zou verholpen worden. (vervolgens is de auto 5 dagen in de garage geweest)
Men heeft toen het de nokkenasresetklep vervangen en nog een aantal onderdelen mbt de nokkenas, verder zou men de kachelmotor gesmeerd hebben. Het inhouden moest nu voorbij zijn. (not)

Wederom gaan rijden, maar nog steeds een piepende airco inhoudende auto en hij was nog steeds vies. Verder begon ik mij steeds meer te ergeren aan de koppeling die volgens mij niet lekker aangreep en het stuur dat naar mijn gevoel tegenstuurd op het moment dat ik een langere bocht of rotonde rijd. (het geeft het gevoel alsof er iemand aan je stuur trekt bij zowel een bocht li als re)Samen met een vriend gaan rijden en die zei dat de koppeling volgens hem nagenoeg versleten was!!!
Vervolgens weer terug naar de dealer met dit verhaal, alwaar ik duidelijke heb aangegeven dat ik mij niet serieus genomen voelde. Zelfs de directeur wilde een rondje met mij rijden om te kijken hoe wij dit zouden kunnen oplossen.
Wederom de auto kunnen brengen en deze zou helemaal worden nagekeken en de problemen zouden wederom worden opgelost.
Een aantal dagen later kreeg ik hem dan ook weer retour met een nieuwe koppeling, maar het stuurgedrag was normaal voor een v70, verder hield de auto niet in volgens de dealer.
Wederom vol goede moed gaan rijden, maar hij blijft vreemd sturen en inhouden tijdens het rijden. De koppeling is wel een STUK beter zo.
Ik kan het inhouden omschrijven alsof de motor een soort van overslag maakt en heel kort even inhoud, dit is niet altijd zo, maar vaak is dit tussen de 2 en 3000 toeren. Stationair loopt hij gewoon rustig.
Ik weet dat het een lang verhaal is, maar ik hoop dat een van jullie mij kan helpen met wat de mogelijke oorzaak is van het sturen en het inhouden, aangezien de dealer dit stellig blijft ontkennen.
Ik heb nog garantie en ik hoop dan ook dat een van jullie mij op weg kan helpen???
Ik heb er al een flesje Wynns ingedaan om ea te reinigen, maar dit heeft ook weinig effect naar mijn gevoel.
Alvast bedankt
GR Joenes