tellerbakvelichtng werkt niet

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
volvonuts
2nd Gear member

vanmorgen stopte mijn tellerunit qua verlichting ermee, nu ik net als de abs best huiverig ben wil ik dit maken. hoe kan ik de teller eruit krijgen en hoe kom ik er makkelijk bij. had al de ventilatie roosters verwijderd en alle schroeven los, maar kon er niet achter komen. nu wil ik wel graag dat de verlichting het doet als ik de snel weg strax weer op ga. het heeft wel wat dat sleutelen aan een roffel, maar een 440 is dan toch wat makkelijker ;) sorry dat ik het zeg. verder ben ik best trots op het oude beestje uit '96 met bijna 4 ton op de teller. en na 4 andere bazen te hebben gehad, waarvan de eerste jaren lease wagen. roffelmannen help me en ik kan weer lachen als alles werkt.
heerhugo
2nd Gear member

Allereerst wil ik je aanraden hoofdletters te gebruiken en kloppende zinnen te maken. Het is op deze manier niet te lezen.

Op het 850forum kan je een complete HOWTO vinden
Volvo S80 2.4 T (235 Pk Rica) Automaat '00
Volvo C70 Cabrio 2.4 T (193 PK) Automaat '99
Volvo C70 Coupe 2.4 T (237 PK Ziptuning) Automaat '02
volvonuts
2nd Gear member

Zal er aan denken in het vervolg ;), maar de vraag blijft hetzelfde.
bpc
2nd Gear member
Contacteer:

Zijn je lampjes in 1x allemaal stuk gegaan?

Is het een 850/S70 of V70?

Stuur anders een PM.
Volvo C30 1.6D R-design '11
Volvo 850T-5R '95 cream yellow
Volvo 850T-5R '95 black stone
Volvo 240 2.3 Turbo (projectfase) XXXL
En een VW fox voor de vrouw : )

www.bogersperformancecenter.nl
volvonuts
2nd Gear member

Hij deed het waarschijnijk al niet bij de aanschaf, heb met volle zon gereden en na aanschaf gelijk door naar huis. Waar ik ivm keuring de wagen voor de deur heb gezet. Tot ik gisteren avond wel eens wilde weten of alle verlichting werkte, wat dus niet het geval was bij de tellerunit. Nu heb ik al gekeken of het net als bij een 440 zo eruit te halen was, maar ik kan zeggen dat er bij de roffel iets meer werk van gemaakt is. Waardoor ik nu niet weet hoe ik in hemelsnaam achter de teller kan komen. Dus als je me hier mee zou kunnen helpen ben ik al enorm geholpen. Heb wel de bekabeling gemeten en deze ws goed, ook de sleuteltruc getest (welke er hier ook al een paar keer werd uitgelegt) maar ook dit mocht niet baten. dus ik denk dat na 15 jaar de lampje de geest hebben gegeven. En het betreft een 850 estate uit 1996
den toerist
5th Gear member

Dan heb je aan de volgende link vast wel wat:
http://www.mehn.nl/html/fotoalbum_dashb ... hting.html
(klik op de foto's voor tekst)
het enige wat er mist in zijn tekst, zijn de type's met bestuurders airbag, dan moet er nog even het dashboardkastje uitgehaald worden voor de stekker en 4 boutjes los te draaien om de airbag los te koppelen.

Met dank aan Ludo voor deze tip.

Je kan alles nog eens nalezen via deze link: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... erlichting

Voor de 850 gebruikt men deze lampjes:
Jouw dealer kan ze ook gewoon bestellen, misschien heb je hier wat aan.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... #msg729261

of deze,

http://www.volvo850forum.nl/index.php/t ... 967.0.html

Met dank aan hansS70 voor deze tip.
volvonuts
2nd Gear member

Het is me gelukt na wat speur werk in de wagen zelf, al moet ik zeggen dat het moeilijker lijkt als dat het is.
Ik heb zo dus alles kunnen vervangen en kreeg wel gelijk het plan om mijn standaard telletunit te gaan vervangen. Al weet ik niet of ik er zo maar iedere teller in kan zetten. Ik heb met mijn 440 geleerd dat je niet alles er zo maar in kan stoppen. Ik wilde in mijn 440 een tellerunit van een 480 inbouwen met zijn eigen digitale tellertjes. Helaas bleek dit niet mogelijk in een automaatversie, omdat ik dan echt alles moest gaan ombouwen. dus nu de vraag kan ik uit de serie van 850 de tellerunit zonder extreme aanpassingen zo over hangen of ben ik dan de pineut om mijn gehele wagen aan te passen.
Laguna-S60
7th Gear member
Contacteer:

Heeft iemand ook een How To voor een S60 2002!?
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Iroll
6th Gear member

Laguna-V70 schreef:Heeft iemand ook een How To voor een S60 2002!?
Lijkt me handiger om die vraag in het S60 board te vragen.
b.p
1st Gear member

Kan ook zijn dat je verlichtingsschakelaar een beetje uit elkaar ligt.
Dat had ik ook een week geleden en dan brand er ook geen 1 lampie meer in je klokkenwinkel.
Ik was even naar de sloop gereden voor zo'n schakelaar,je gewone verlichting doet het overig gewoon.
Maar na het bewegen van de licht schakelaar kwam ik erachter dat dit de oorzaak was.

Succes.
wim300
2nd Gear member

Heeft iemand ook een How To voor een S60 2002!?
Bij een S60 kan je de rand om de tellerbak naar je toe los trekken en dan de 4 torx schroeven aan de zijkant van de tellerbak los draaien.
Daarna de tellerbak er uit nemen.
volvo s60 2.5t awd summum rica
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”