Hoe zijn de ervaringen met de 5 traps automaat van de S80 2.4 170pk 2006 (oude type maar wel faceliftmodel) ??
- gevoelig voor storingen en of mech.defecten ?
- schakelt goed door ?
- aut.bak die traag reageert ?
enz.....

Dus maar goed dat Volvo dus zo verstandig is geweest om gewoon weer een AW automaat in te kopen voor deze auto. Volvo maakt helemaal geen automaten.Oceanracer schreef:Ik ben persoonlijk van mening dat Volvo voor de S60/V70/S80 geen duurzame automaatbakken geproduceerd heeft. Ik zal alleen al om die reden nooit voor een Volvo-automaat kiezen.
Iroll schreef:Idd, als je alle ellende hier leest die veel mensen met deze automaten hebben meegemaakt dan zou ik ook nooit voor een automaat in de genoemde Volvo's kiezen. De oude AW bakken waren een stuk betrouwbaarder, waaruit maar weer blijkt dat niet alle vooruitgang een verbetering is.
Er rijden hier miljoenen Toyota Camrys rond met dezelfde automaat. Totaal probleemloos. Enige verschil: Toyota schrijft een oliewissel voor iedere 40.000 mijl. Hier heeft Volvo volgens mij een fout gemaakt door te stellen dat de olie nooit vervangen hoeft te worden.Oceanracer schreef:Ik ben persoonlijk van mening dat Volvo voor de S60/V70/S80 geen duurzame automaatbakken geproduceerd gemonteerd heeft. Ik zal alleen al om die reden nooit voor een Volvo-automaat kiezen.
Dát, en de aansturing van die bak door Volvo software, zullen het verschil veroorzaken.menjo schreef:Er rijden hier miljoenen Toyota Camrys rond met dezelfde automaat. Totaal probleemloos. Enige verschil: Toyota schrijft een oliewissel voor iedere 40.000 mijl. Hier heeft Volvo volgens mij een fout gemaakt door te stellen dat de olie nooit vervangen hoeft te worden.Oceanracer schreef:Ik ben persoonlijk van mening dat Volvo voor de S60/V70/S80 geen duurzame automaatbakken geproduceerd gemonteerd heeft. Ik zal alleen al om die reden nooit voor een Volvo-automaat kiezen.