klapperend remblok zuiger zijde

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
tom_goteborg
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 15.02.2010 - 22:00

Beste volvo liefhebbers,

Mijn schijven en blokken zijn vervangen. Het blokje rechts en links voor aan de zuiger zijde van de remklauw rammelen. Als ik tijdens het rijden over een hobbelige weg rem, is het geluid ook acuut verdwenen. Dit blijkt ook als ik de auto heb opgekrikt en de rem gebruik.

Het blokje is ook een beetje te bewegen in de rijrichting van de auto, naast dat er ruimte is tussen het uiteinde van het remblok (de haak) en het de klauw (zie foto.) Is dat normaal, misschien verrkeerde blokken gemonteerd?

Of is de glijpen te verroest, waardoor de zwevende tang niet genoeg op een neer beweegt om de blokken beiden tegen de schijf te houden als er niet geremd wordt?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

V70 2.5 10v AUT BJ 1999 G3 Lpi 422 kkm
850T5RE
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 23.04.2009 - 18:16

Wanneer zijn ze vervangen? had je het gerammel al meteen?
Ik heb hiervan aan de achterzijde last van gehad, bleek dat er geen ''klemplaatjes''waren gebruikt.. daardoor werden ze niet goed in de houder geklemd en gingen ze rammelen, hoogst irritant!
Volvo 850 T5-R Olive green pearl 1995 *
Gebruikersavatar
elianmars
5th Gear member
Berichten: 1279
Lid geworden op: 06.06.2006 - 09:52

Als het de blokjes aan de zuigerzijde zijn, zullen ze waarschijnlijk niet genoeg klemmen. Even de blokjes er uit halen, de klemmen iets uitbuigen en weer terug plaatsen.
Dan zou het gerammel over moeten zijn.
Nu
V70 T5 2005 Black Sapphire Metallic
Fasttech custom 327,8 pk/459 Nm

Toen
850 T-5 1996 Silversand Metallic
TME 275 pk
V70 2.5D 1999 Dark Olive Pearl
Fasttech 165 pk
tom_goteborg
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 15.02.2010 - 22:00

Ik heb de klauwen uit elkaar gehaald, ook de zwevende tang eruitgehaald. De geleide 'banen' gevijld, geschuurd en koper vet erop, alles teruggezet.
Probleem verholpen!
Goed schoonmaken is dus geen overbodigheid.

V70 2.5 10v AUT BJ 1999 G3 Lpi 422 kkm
tom_goteborg
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 15.02.2010 - 22:00

HELAAS!! Het probleem kwam terug, zodra waarschijnlijk enig overtolig kopervet verdwenen was. De Bosch blokken bij de automaterialen zaak vergeleken met Ferrodo: vorm leek gelijk.

Uiteindelijk na de laatste poging, toch de specialist in Hazerswoude bezocht.
De klemmetje die in zuiger gaan, bleken niet helemaal op de juiste plek te staan. Na montage van ATE blokken is het probleem verholpen! Dus echte OEM parts zijn toch essentieel, ook al wordt er van A-klasse merken replacements aangeboden.

V70 2.5 10v AUT BJ 1999 G3 Lpi 422 kkm
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”