Rammelende koppeling V50

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
erik8ruud
1st Gear member

Wij hebben een V50 2.0 diesel van 2006 met 200.000 kilometer
2 maanden geleden was de koppeling defect, hard uit de plaat gebroken
veertjes en brokstukken in het massa vliegwiel.
Waarschijnlijk een losgeraakte reactieveer uit de plaat die de koppelingsplaat heeft doorgesleten volgens de Volvo garage.
Gehele koppeling, drukcylinder massa vliegwiel enz.is vervangen
Nu rammelt die koppeling, vooral na starten, even pompen met het pedaal en het is weg.
Als je de auto s'morgens start en hij rammelt druk je het koppelings pedaal in en het pedaal gaat licht op en neer.
Ik ben er mee terug gegaan en men zei ach dat kan geen kwaad maar ik ben er niet gerust op, we moeten volgende maand met de caravan de bergen in.
Heeft iemand een idee wat dat kan zijn en kan het echt geen kwaad ?
xanadoo
1st Gear member

Hello erik,
ik heb nog een 850 gehad, kort na aankoop werd de koppeling, vliegwiel...vervangen(door een dubbel massa vliegwiel). Deze had dat ook na de vervanging van de onderdelen een soort van klak, klak geluid bij stationair draaien en als ik het koppelings pedaal indrukte was het geluid weg. Tweemaal heb ik op echt aandringen een een 'advies' gekregen van een inspecteur van Volvo België; u hoeft zich geen zorgen te maken, kan echt geen kwaad.
Ik heb het er toch moeilijk mee gehad vooral omdat in mijn geval om een nieuw aangekochte wagen ging en op het moment v/h vervangen v/d onderdelen amper deze 8000 km gelopen had.
Na enkele jaren en 240.000 km verder is er geen enkel probleem geweest.
Toch is het me blijven storen vooral omdat de wagen bij aankoop dit niet had.
De reden v/h vervangen van koppeling, drukgroep, vliegwiel... was omdat de wagen een soort schurend geluid gaf dat het best hoorbaar in smalle straatjes en met het raam open.
succes
erik8ruud
1st Gear member

Ik kan de auto over een week brengen en dan wordt het geluid onderzocht,
Hopelijk doen ze er iets aan want het geeft mij geen goed gevoel.
Bedankt voor de reactie.

Erik
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”