Parkeersensor

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Haan
Starter

Hallo,

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een V40 (08-'03). Hij rijdt heerlijk en zit volgebouwd met opties. Zo ook de parkeersensor.
In de handleiding staat dat hij signalen geeft zodra je hem in z'n achteruit zet.
Nu heb ik nog geen geluid gehoord, dus hij zal wel uitgeschakeld zijn, dat is ook mogelijk staat er.

De schakelaar zit in de bagageruimte aldus de tekst. Ik heb al even gekeken in de bagageruimte, maar nog niets gevonden.
Omdat hij nog best nieuw is, ga ik de achterback liever niet half demonteren zonder te weten of de schakelaar zo te bereiken is.
Mijn vraag dus, waar zit de schakelaar van de parkeersensor?

Met vriendelijke groet,

Joost

PS: Er zit een HU-1205 navigatiesysteem in, is er een optie om hem uit te schakelen, geheel of alleen het beeldscherm?
Verder staat er in de handleiding dat er een 4-cijferige code is ingevoerd tegen diefstal.
Die code is nergens te vinden, is het nog te achterhalen of is het beter om naar de volvo- of 2e hands dealer te gaan?
Haan
Starter

Niemand die een idee heeft?
marissen
3rd Gear member

een 4-cijferige code is ingevoerd tegen diefstal.
Dat is de anti-diefstalcode. Die hoort bij de overige autopapieren aanwezig te zijn. Zo niet, dan ff naar de dealer denk ik.

En waarom wil je de HU-1205 uitschakelen?? is toch radio + navigatie?? Uitzetten kan gewoon met de volumeknop.
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
Haan
Starter

Inmiddels ben ik erachter gekomen dat de parkeersensor toch gewoon werkt. (al is het toch handig te weten hoe hij uitgezet kan worden i.vm. aanhanger)
Uitzetten lukt inderdaad met de Volume knop, mits je de navigatie optie uitzet, bedankt voor je antwoord.
Ik zal inderdaad even contact op moeten nemen met de dealer over de code. Hij wordt namelijk ook gevraagd als de accu leeg is.
De dealer (occasion dealer, geen volvo) zei dat het klepje dat de benzine dop (en in mijn geval ook de LPG aansluiting) afdekt, vanzelf op slot ging als de auto vergrendeld wordt. Ik heb het vanmiddag even uitgeprobeerd maar het klepje was gewoon te openen. Het lijkt met dat ik hier ook even mee terug moet gaan?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Dat brandstofklepje heeft een soort vertraging, voel na 5 minuten nog eens en hij blijkt op slot te zitten.

Alleen een Volvodealer kan je van de radiocode voorzien.
Volvo for life
menjo
7th Gear member

Ah dus dat is wat ik steeds iets later hoor klikken.

En de parkeersensoren horen volgens mij vanzelf uit te gaan als je een aanhanger aansluit.
Haan
Starter

bart simpson schreef:Dat brandstofklepje heeft een soort vertraging, voel na 5 minuten nog eens en hij blijkt op slot te zitten.
Hmm, dan is dit toch een punt om mee terug te gaan, hij is nog steeds open heb ik net gemerkt (vanmiddag de auto afgesloten).

Edit: de logica is ver te zoeken, maar hij is nu weer dicht :lol:
marissen
3rd Gear member

Bij mij zit het brandstofklepje wel meteen op slot als je de auto vergrendelt.
@Menjo: Dat klikken wat je altijd wat later hoort na het vergrendelen van de auto is volgens mij van het alarm dat ingeschakeld wordt.
Tenminste.... dat is wat ik ergens een keer gehoord heb. Ik heb er inderdaad alarm (met ultrasoonsensoren) in zitten, dus als jij die ook hebt zal het wel kloppen??!!
menjo
7th Gear member

Heb ik dus niet :)
marissen
3rd Gear member

Uitzetten lukt inderdaad met de Volume knop, mits je de navigatie optie uitzet,
Volgens mij kan ie altijd uit en heeft het niets met navigatie aan/uit te maken. 1x drukken op de volumeknop et voila!
marissen
3rd Gear member

Heb ik dus niet
@$#%#$@#& dan weet ik het ook niet meer... :(
Nu wordt ik toch wel een beetje nieuwsgierig naar dat klikken een 10-tal seconden na het vergrendelen van de auto.
Wie heeft hier een antwoord op?
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Het klikken wat je hoort als hij op slot zit is het z.g. deadlock.
Zet je auto eens met je raam open op slot en trek vervolgens aan je portierhandel aan de binnenzijde van de auto, als de auto net op slot staat maak je hem zo weer open, staat hij > 40 seconden op slot hoor je de klik en kan hij ineens niet meer ontgrendeld worden met datzelfde handeltje.
Volvo for life
menjo
7th Gear member

uhm... bart simpson.... een paar regels naar boven :)
IkeV70
5th Gear member

marissen schreef:Bij mij zit het brandstofklepje wel meteen op slot als je de auto vergrendelt.
@Menjo: Dat klikken wat je altijd wat later hoort na het vergrendelen van de auto is volgens mij van het alarm dat ingeschakeld wordt.
Tenminste.... dat is wat ik ergens een keer gehoord heb. Ik heb er inderdaad alarm (met ultrasoonsensoren) in zitten, dus als jij die ook hebt zal het wel kloppen??!!
Volgens mij is dat klikken de safelock (hoewel, ik weet niet of het zo genoemd wordt). De extra vergrendeling van de portieren. Na het dichtklikken van de safelock kun je de deuren niet meer openen zonder sleutel of AB, ook niet als je erin zit. Het wordt een stuk moelijker voor inbrekers om de deur nog open te krijgen.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
IkeV70
5th Gear member

Ok, "deadlock" dus.

(niet allemaal tegelijk reageren svp)
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
Haan
Starter

marissen schreef:
Uitzetten lukt inderdaad met de Volume knop, mits je de navigatie optie uitzet,
Volgens mij kan ie altijd uit en heeft het niets met navigatie aan/uit te maken. 1x drukken op de volumeknop et voila!
Bij mij gaat het geluid (van de radio iig) uit als ik erop druk terwijl de navigatie aanstaat.
menjo
7th Gear member

Klopt, dat is bij mij ook. Volgens mij moet je eerst op Navi Aus drukken in het navigator menu (zal in het nederlands wel Navi Uit zijn??).
marissen
3rd Gear member

Nou ja.. dat is mij in ieder geval nog nooit opgevallen.
Ik ben er dan ook niet bewust mee bezig geweest tijdens het rijden m.b.v. navigatie... maar toch.
En ik kan me ook niet voorstellen dat er meerdere versies van de HU-1205 zijn?
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”