te snel stationair 240

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gerard1111
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 05.11.2010 - 23:36
Locatie: groningen
Contacteer:

Hallo,

Mijn volvo 240 (2 liter injectie) heeft nu net 2 ton gelopen maar ik heb al een tijdje een probleem met het stationair toerental van de wagen.
De wagen loopt als een zonnetje maar soms gaat het stationair toerental van 550 naar ongeveer 8/900 toeren.
Dit doet de wagen niet altijd maar af en toe.
Als ik de wagen opnieuw start is het weer goed.

Als de wagen te snel stationair loopt en ik knijp de luchtslang dicht (bij de stappenmotor) slaat de auto af.

In de tussentijd is het gasklephuis gereinigd.
De gasklep is opnieuw gecentreerd
De sensor op de nokkenas is vernieuwd
en de stappenmotor is vervangen ,maar het probleem blijft.

Nu hoor ik wel eens dat de lamba sonde het probleem kan zijn maar de garage liet mij weten dat de wagen dan continue dat probleem moet hebben.

Heeft iemand hetzelfde ook gehad of weet iemand wat het probleem kan zijn?
Volvo 940 se 1994
Volvo 240 polar station 1992
Buick Special 1950
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

Ben je al opzoek geweest naar vacuum lekjes met een busje remmenreiniger?
Gebruikersavatar
gerard1111
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 05.11.2010 - 23:36
Locatie: groningen
Contacteer:

Dat hebben ze in de garage al gedaan maar de slangen zijn dicht
Volvo 940 se 1994
Volvo 240 polar station 1992
Buick Special 1950
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

550 rpm is sowieso te laag, 8/900 rpm lijkt me normaal. Klopt je toerenteller wel?
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

ok, dan ga ik er maar even van uit dat ze de pakkingen ook gecontroleerd hebben?

staat de motor te schudden tijdens het lage stationair draaien?
Gebruikersavatar
Kwekkel
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 26.06.2008 - 20:56
Locatie: Uppsala Zweden

Welk bouwjaar, motor, injectie systeem? Als het een LH2.3 of hoger is dan eerst de foutcodes uitlezen. Ik had hetzelfde probleem bij mijn auto met LH2.3.
Oorzaak was een slecht contact bij de snelheidsmeter waardoor een signaal voor het injectiesysteem miste.
Volvo 244 Wit Automaat 1990. B230F Uppsala Zweden
Gebruikersavatar
gerard1111
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 05.11.2010 - 23:36
Locatie: groningen
Contacteer:

Hallo.

Er zit geen toerenteller in mijn wagen, zoveel luxe heeft mijn polar niet.
Het toerental is door de volvo dealer op dat toerental gezet
en normaal loopt de motor prima bij 550 toeren-min.

Het gaat om een 92er 240 met een 2 liter injectie systeem.

Wat de foutcode betreft de wagen is meerdere malen uitgelezen maar er is steeds geen foutcode....

.
Volvo 940 se 1994
Volvo 240 polar station 1992
Buick Special 1950
Gebruikersavatar
gerard1111
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 05.11.2010 - 23:36
Locatie: groningen
Contacteer:

als de motor te snel stationair loopt dan loopt de motor niet lekker en schudt dan een beetje
Volvo 940 se 1994
Volvo 240 polar station 1992
Buick Special 1950
B-lennium
4th Gear member
Berichten: 729
Lid geworden op: 05.01.2007 - 02:26

gezien het schudden denk ik toch dat er ergens een vacuum lek zit, het schudden duid op een slecht brandstof mengsel, valse lucht veroorzaakt dat.

550 lijkt mij ook te weinig, mijn 6 cilinder doet 750/800 rpm, een 4 cilinder mag iets harder 900 lijkt me juist goed!
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

klepspeling goed?
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

toerental is echt te laag moet rond de 800 a 900 toeren liggen. IK heb zelf een B21 K-jet en zomer of winter koud of warme motor hij draait op 900 toeren en ik heb ook een automaat. Zet ik hem in zijn D dan even een klein dipje naar 750 toeren maar hij hersteld snel zo ook weer in de N ff een uitschieter naar 1250 maar hersteld zich snel en draait binnen no time weer op 900 toeren. D'r zit toch iets niet helemaal lekker.
Gebruikersavatar
polarwittesloep245
3rd Gear member
Berichten: 263
Lid geworden op: 18.09.2007 - 22:21
Locatie: Venlo

Gerard,
klint als iets wat ik ook heb gehad. ook eerst vanalles schoonmaken en afstellen. uiteindelijk was het de luchtmassa meter.
foute meting = fout mengsel = onregelmatig lopen. ook tijdens rijden bij lage toeren 70km/u in 5e versnelling.
ik rij ook een b200f motor (2liter) en bij 225dkm is de lmm vervangen. problem solved :wink:
Volvo 240 Blackline-Polar estate, 82kW/112pk, b200f, 03-`93, 300.000km.
Opties: airco, el schuifdak, LM Corona 14"; met Michelin 195/70/14 Energy Saver, ab/cv/so, wintermatten, winterbanden op staal, Volvo veiligheidsrek, bumperstriping, forumsticker, elanden
Afbeelding
Gebruikersavatar
gerard1111
1st Gear member
Berichten: 20
Lid geworden op: 05.11.2010 - 23:36
Locatie: groningen
Contacteer:

bedankt voor de tip ik zal volgende week de luchtmassa meter eens laten nakijken echter loopt mij wagen op toeren wel goed de wagen loopt (soms) te hard stationair en loopt dan onregelmatig.
Als de wagen normaal stationair loopt is er niets aan de hand...
Volvo 940 se 1994
Volvo 240 polar station 1992
Buick Special 1950
Gebruikersavatar
polarwittesloep245
3rd Gear member
Berichten: 263
Lid geworden op: 18.09.2007 - 22:21
Locatie: Venlo

heb je al eens gereset?
Volvo 240 Blackline-Polar estate, 82kW/112pk, b200f, 03-`93, 300.000km.
Opties: airco, el schuifdak, LM Corona 14"; met Michelin 195/70/14 Energy Saver, ab/cv/so, wintermatten, winterbanden op staal, Volvo veiligheidsrek, bumperstriping, forumsticker, elanden
Afbeelding
Gebruikersavatar
admiral
5th Gear member
Berichten: 1545
Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49

gerard1111 schreef:de wagen loopt (soms) te hard stationair en loopt dan onregelmatig.
Als de wagen normaal stationair loopt is er niets aan de hand...
:?: wel of niet te hard stationair.

Check het inlaatspruitstuk is op lekkages
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”