Binnenkort ga ik eindelijk een rti scherm in de auto zetten.
Dit in combinatie met een vdo pc5100.
Maar als ik dan toch bezig ben, op welke draad zou je de schakelaar zetten om het rti/navi te activeren, zodat het scherm alleen uitschuift als je hem nodig hebt.
schakelaar rti scherm
-
- 4th Gear member
- Berichten: 931
- Lid geworden op: 31.08.2010 - 15:41
Dit kqn zeker, ik heb mijn set gekocht met schakelaar. Ik krijg misschien binnenkort 2 exta wellicht kunnen er meer volgen. De vorige eigenaar kende iemand die daarvoor een chip had geprogrammeerd.
Hier heb je nu niks aan :p, maar is in ieder geval een bevestiging op je gedachten gang...
Hier heb je nu niks aan :p, maar is in ieder geval een bevestiging op je gedachten gang...
Volvo S60 2.4T AT MY2001 Vialle LPG G3
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
Volvo S60 2.4i 140pk MY2001 Landi LPG + flashlube smeersysteem
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 27.02.2011 - 10:38
Ik zou ook graag een vraag stellen over de schakelaars. In mijn projectje wil ik ook een schakelaar in de console achter de pook bouwen. Liefst een origineel volvo knopje. Het is gewoon een tweedraads bediening in mijn geval. Als ik echter de blindplaatjes weghaal stuit ik op een print met connectors. Hoe lossen jullie dit op? Ik wil liever geen 'niet volvo' knopjes in mijn auto hebben namelijk, maar met die print erachter lijkt het me vrij moeilijk om een kabeltje door te voeren.
Alle input is welkom!
Alle input is welkom!
S80 T6 Zwart Exclusive 1999
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 01.03.2009 - 20:38
Een VDO computer mag je niet uitschakelen (spanningsloos maken) Want hij dient altijd standby te zijn.
Check het maar eens door de stroom eraf te halen. Het duurt een minuut of 10 tot ie weer voldoende sattelieten heeft gevonden en weet waar je bent. een VDO maakt in tegenstelling tot een tomtom gebruik van snelheid en gyropractor. Hij kijkt mee hoe je rijdt, niet waar je bent. Bij mij komt ie bij iedere start even omhoog en zakt daarna weer naar beneden. (als ik hem niet nodig heb). Werkt al 2 jaar prima.
BTW de 5100 is een hopeloos achterhaald systeem. koop liever een 5700 of 5200. Deze zijn ook al 3 jaar oud, maar functioneren uitstekend!
PS: Als je rti scherm er nog niet inzit, maak het infrarood oogje in het rti scherm. Dat werkt veel beter en ziet er geweldig uit.
Check het maar eens door de stroom eraf te halen. Het duurt een minuut of 10 tot ie weer voldoende sattelieten heeft gevonden en weet waar je bent. een VDO maakt in tegenstelling tot een tomtom gebruik van snelheid en gyropractor. Hij kijkt mee hoe je rijdt, niet waar je bent. Bij mij komt ie bij iedere start even omhoog en zakt daarna weer naar beneden. (als ik hem niet nodig heb). Werkt al 2 jaar prima.
BTW de 5100 is een hopeloos achterhaald systeem. koop liever een 5700 of 5200. Deze zijn ook al 3 jaar oud, maar functioneren uitstekend!
PS: Als je rti scherm er nog niet inzit, maak het infrarood oogje in het rti scherm. Dat werkt veel beter en ziet er geweldig uit.
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Zelden zo'n onzin gelezen. En die Gyropractor, waar zit die ? Naast je of op de achterbank ? Hij kraakt je rug ook ?S80 TDI schreef:Een VDO computer mag je niet uitschakelen (spanningsloos maken) Want hij dient altijd standby te zijn.
Check het maar eens door de stroom eraf te halen. Het duurt een minuut of 10 tot ie weer voldoende sattelieten heeft gevonden en weet waar je bent. een VDO maakt in tegenstelling tot een tomtom gebruik van snelheid en gyropractor. Hij kijkt mee hoe je rijdt, niet waar je bent. Bij mij komt ie bij iedere start even omhoog en zakt daarna weer naar beneden. (als ik hem niet nodig heb). Werkt al 2 jaar prima.
BTW de 5100 is een hopeloos achterhaald systeem. koop liever een 5700 of 5200. Deze zijn ook al 3 jaar oud, maar functioneren uitstekend!
PS: Als je rti scherm er nog niet inzit, maak het infrarood oogje in het rti scherm. Dat werkt veel beter en ziet er geweldig uit.
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Ik heb het zo opgelost: (let wel op dat de bedrading voor o.a. de airbags er vlak onderdoor loopt. Voorzichtig boren dus.).dweerwag schreef:Binnenkort ga ik eindelijk een rti scherm in de auto zetten.
Dit in combinatie met een vdo pc5100.
Maar als ik dan toch bezig ben, op welke draad zou je de schakelaar zetten om het rti/navi te activeren, zodat het scherm alleen uitschuift als je hem nodig hebt.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 01.03.2009 - 20:38
Jammer dat je zo iets schrijft zonder kennis van zaken te hebben. De giropractor waar jij het over hebt schrijf je in het nederlands als giropractor of als Chiropractor. Bijvoorbeeld zoals hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Chiropraxie.Zelden zo'n onzin gelezen. En die Gyropractor, waar zit die ? Naast je of op de achterbank ? Hij kraakt je rug ook ?
Hierbij de originele inbouw handleiding van een VDO 5700:
http://www.vdodayton.com/sycomax/uis/me ... -SE-DK.pdf
Kijk even op pagina 6 midden van de pagina. Enig excuus in dan wel op zijn plaats....
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Dat was ik niet. In een navigatiesysteem zit geen "gyropractor". Klok en klepel.S80 TDI schreef:Jammer dat je zo iets schrijft zonder kennis van zaken te hebben. De giropractor waar jij het over hebt schrijf je in het nederlands als giropractor of als Chiropractor. Bijvoorbeeld zoals hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Chiropraxie.Zelden zo'n onzin gelezen. En die Gyropractor, waar zit die ? Naast je of op de achterbank ? Hij kraakt je rug ook ?
Hierbij de originele inbouw handleiding van een VDO 5700:
http://www.vdodayton.com/sycomax/uis/me ... -SE-DK.pdf
Kijk even op pagina 6 midden van de pagina. Enig excuus in dan wel op zijn plaats....
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 01.03.2009 - 20:38
Zie de manier van reageren op een post tussen 945i en pjotrV70. Day and night...
Anyway:
Het forum is om iemand te helpen en niet om mijn gelijk te halen en al helemaal niet om elkaar af te zeiken . Daarvoor laat ik het hier dus maar bij. Ik hoop dat dweerwag iets aan mijn post gehad heeft.
Anyway:
Het forum is om iemand te helpen en niet om mijn gelijk te halen en al helemaal niet om elkaar af te zeiken . Daarvoor laat ik het hier dus maar bij. Ik hoop dat dweerwag iets aan mijn post gehad heeft.
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Ik heb'm op de gele draad gezet die meeloopt met de aangepaste RTI-kabel van Volvo-Tech.dweerwag schreef:@piotrV70 ziet er netjes uit de schakelaar.
maar op welke draad moet ik deze zetten.
En sorry, maar keihard onzin verkondigen kan ik slecht tegen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 01.03.2009 - 20:38
Wat bedoel je nu? De gyro die je las als giropractor? Of mijn bewering van wat de VDO nodig heeft? Als ik het goed begrijp heb jij een Garmin, die wezenlijk anders werkt dan een VDO. Bob levert er zelf een ander (duurder) type BIB voor.En sorry, maar keihard onzin verkondigen kan ik slecht tegen
Zie hier de een link naar eerder opgedane kennis:
http://www.navigatiehelpsite.nl/forum/v ... hp?t=13501
En dan met name de 7e posting van JW:
Mocht ik je fout interpreteren dan hoor ik het graag!De 5700 heeft zeker een pulsaansluiting nodig, de computer en z'n software is getrimd op mapmatching via puls en gyro. De GPS signalen worden alleen bij uitzondering gebruikt.
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Het staat op internet en dus is het waar ? Laat je niks wijs maken, die VDO werkt ook gewoon met GPS, pulse en gyro zijn slechts hulpmiddelen. Die doen niets kwa positiebepaling, dat kan alleen de GPS. En een giropractor is iemand die je rug kraakt. Je bedoelt een gyroscoop.S80 TDI schreef: En dan met name de 7e posting van JW:Mocht ik je fout interpreteren dan hoor ik het graag!De 5700 heeft zeker een pulsaansluiting nodig, de computer en z'n software is getrimd op mapmatching via puls en gyro. De GPS signalen worden alleen bij uitzondering gebruikt.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 01.03.2009 - 20:38
Ook ik dacht er ooit zo over totdat ik een vdo 5700 ging inbouwen in mijn S80. Een pulse had ik niet nodig want hij werkt toch met GPS? Niet dus. je positie blijft stil staan op het scherm en draait wanneer je een bocht maakt. Vervolgens springt hij om de twee minuten naar de nieuwe positie die bepaald is door de GPS. Daarnaast duurt met het opstarten van de auto het vinden van enige sattelieten een minuut of tww.
Ik wil je graag uitnodigen om een keer met mijn S80 te rijden. We zullen dan navigeren terwijl de GPS antenne niet aangesloten is. Je zal zien dat je op bestemming aan zal komen.
Ik wil je graag uitnodigen om een keer met mijn S80 te rijden. We zullen dan navigeren terwijl de GPS antenne niet aangesloten is. Je zal zien dat je op bestemming aan zal komen.
- dweerwag
- 2nd Gear member
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 17.10.2010 - 15:14
Ik heb de onderdelen besteld om het geheel om te gaan bouwen naar een rti scherm.
Nu alleen even een korte vraag. De afstandbediening van de VDO zit aan het dashboard met een beugel vast (lees naast de radio vrijhangend).
Deze wil ik voor het mooie in de armsteun gaan doen, maar dan moet ik de radio uit zijn behuizing halen. Is het verstandig om de accu los te koppelen als ik dit ga doen.
Las al iets dat als je de accu weer aansluit de sleutel in stand 2 moet staan.
Nu alleen even een korte vraag. De afstandbediening van de VDO zit aan het dashboard met een beugel vast (lees naast de radio vrijhangend).
Deze wil ik voor het mooie in de armsteun gaan doen, maar dan moet ik de radio uit zijn behuizing halen. Is het verstandig om de accu los te koppelen als ik dit ga doen.
Las al iets dat als je de accu weer aansluit de sleutel in stand 2 moet staan.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 27.02.2011 - 10:38
Je massakabel losmaken is altijd verstandig als je aan een auto gaat werken, maar bij deze CAN bus auto's kan het losmaken van een connector je al van een vervelende foutmelding voorzien. Om reset bij de garage te voorkomen is loshalen en tien minuten wachten een goede start, bij weer aansluiten inderdaad contact op stand II en dan pas de massakabel erop. Zo heb ik tot nu toe (met dank aan de tips van dit forum) al wat klusjes aan de auto gedaan en gelukkig steeds met succes en zonder foutmeldingen.dweerwag schreef:Ik heb de onderdelen besteld om het geheel om te gaan bouwen naar een rti scherm.
Nu alleen even een korte vraag. De afstandbediening van de VDO zit aan het dashboard met een beugel vast (lees naast de radio vrijhangend).
Deze wil ik voor het mooie in de armsteun gaan doen, maar dan moet ik de radio uit zijn behuizing halen. Is het verstandig om de accu los te koppelen als ik dit ga doen.
Las al iets dat als je de accu weer aansluit de sleutel in stand 2 moet staan.
S80 T6 Zwart Exclusive 1999