Deksel van de tank is lek

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
ert
2nd Gear member

460
2.0 glt
1993

Nu ik toch bezig was aan de auto hadf ik hem helemaal vol getankt(ik heb de auto pas een maand) vond ik hem stinken naar benzine.
Hier op het forum gezocht hoe ik de achterbank los kon halen, en zo bij de tankdop gekomen waar de benzinepomp zit. Ik heb deze bij mijn 940 vervangen dus dat ziet er bijna net zo uit.

Op de grote witte dop zit de sensor van de tank
een terug loop neem ik aan en een mooie moer emt ja wel daar aan een slang, ik neem aan dat daar onde de benzine pomp zit??????????

Er zit dus een klein scheurtje ik die deksel bij die moer. Liks aan de bestuurders zijde.

Is dit te repareren of moet ik een nieuwe dop hebben??
En zijn de tankdoppen allemaal uiniverseel??????????

Met een halve tank geen probleem maarja de veiligheid wil ook wat he.

Gr ert
Iroll
6th Gear member

Haal op de sloop een andere scheurvrije dop zou ik zeggen of bestel bij de dealer een nwe. Zo'n scheurtje wordt al gauw een scheur. En aangezien benzinedampen behoorlijk kankerverwekkend zijn zou ik maar geen risico nemen met dit soort grappen.
ert
2nd Gear member

Ik heb 2 sloperijen op 3km en daar ben ik geweest. Een is een demontage bedrijf OPDAM, en die hebben eigenlijk alles. Tja maar net niet deze.

Ook bij de GRAAF geweest en daar staan meerdere auto,s die als vervanger kunnen dienen. Heb al gekeken, dus morgen ochtend even de benzinepomp er uit halen inc deksel . Dan is het voor 30euro weer klaar hoop ik.

Als ik er toch ben haal ik ook de boardcomputer er uit, want er staan ook 2x 480 modellen. En dan hoop ik van m,n gevalletje info centre ahs te zijn. Dus morgen meer
chrisje
3rd Gear member

FF off topic, waar woon je dan ergens?
ert
2nd Gear member

leiden
chrisje
3rd Gear member

lekker dicht in de buurt
ert
2nd Gear member

Nou alles zit er weer op en werkt als een trein.
Ik heb gewoon de hele uinit van de benzine pomp vervangen. 25euro compleet daar kan je ook geen armoe van krijgen. bOok heb ik het gedeelte vervangen van het dashboard wat voor het tellerhuis zat. Het is alleen maar afwerking maar bij waren de plekken waar de schroeven in horen niet meer heel. En ik heb gelijk weer de afwerk plaatjes er op gezet, kraakt weer ff minder.

Om ff terug te komen op krisje.

Bij de graaf kan je gewoon ff makkelijker je eigen ding doen, en is naar mijn weten gewoon goedkoper.

OPdam is heel groot en heeft echt bijna alles alleen viste ik nu achter het net. De 480 staan bij opdam.

Is maar dat je het weet
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”