Pagina 1 van 5
V70 R AWD of XC70 2.5T 2006
Geplaatst: 12.06.2011 - 11:36
door Freshman
Beste forummers,
Ik wil weer terug naar Volvo en ben nu erg in twijfel wat ik wil gaan rijden. Aangezien ik niet veel km's meer maak per jaar wordt het een benzine uitvoering.
Nu is mijn twijfel of ik een v70R of xc70 2.5T zal gaan rijden beide met de 6-bak Geartronic.
Wat is wijsheid?
Wat is redelijk waardevast?
Wat is enigszins exclusief?
Ik wil graag ruimte en dat is in beide auto's te vinden. Ik hou wel van een auto die na warmrijden goed van zijn plek wil. AWD is een optie die ik ook belangrijk vind. Comfort, ruimte en veiligheid zijn van belang.
Hoe zit het met het onderhoud en storingsgevoeligheid van beide auto's?
Is de XC70 met chippen nog wat te kietelen?
Je ziet de laatste tijd heel erg veel xc70's rijden bijna elke hoek van de straat staat er eentje. Zijn deze auto's zo in waarde gedaald of is de populariteit enorm gestegen. Het feit dat de XC net even wat meer plekken begaanbaar maakt is ook weer leuk.
Is de R ook op lange afstanden comfortabel of voel je continu ieder hobbeltje in de weg. Is het verbuik ten opzicht van de XC erg verschillend?
Nu heb ik van beide auto's één te koop gezien en twijfel erg.
Zie hier de advertenties.....
zie hier
XC70 2.5T 2006
zie hier
V70R 2006
Wat vinden jullie? Ik weet dat het een persoonlijke keuze is maar ben toch benieuwd naar de meningen.
Geplaatst: 12.06.2011 - 11:42
door Volvoman
Ik zou gaan voor een V70R, niet persé deze, maar als je iets exclusiefs wil lijkt me dat het mooist.
Waarom heeft deze R al na 56000km een nieuwe motor gekregen?
succes met de keus en de zoektocht!
Geplaatst: 12.06.2011 - 12:02
door MN-NL
Waarom heeft die R uit 2006 koplampwissers? Is toch t/m MY2004 of is de R een uitzondering?
Marc
Geplaatst: 12.06.2011 - 12:12
door V70 classic
De R heeft een instelbaar onderstel.
In de comfort stand zal het een goede reisauto zijn.
Als de AWD optie niet echt zou hoeven, en het gaat om van zijn plek komen.
Dan kun je nog kiezen voor een T5 en die laten chippen.
Doet ie met goede uitlaat ook een 300 PK (of meer) maar doordat de AWD er niet onderhangt zal ie bij een rollende start een R voorblijven.
Ik zelf koos voor de AWD omdat ik meer offroad zit dan 90% van de 4X4 rijders ( ik rijdt natuurlijk alleen op onverharde vlakke paden)
Maar in 90% van de tijd is het een brandstof verslindende optie waar je weinig aan hebt.
SK6 met je keuze.
Geplaatst: 12.06.2011 - 13:11
door Gast
MN-NL schreef:Waarom heeft die R uit 2006 koplampwissers? Is toch t/m MY2004 of is de R een uitzondering?
Marc
Ja, R heeft andere bumper. Men heeft destijds niet meer geinvesteerd in het aanpassen van bumper en koplampen.
Geplaatst: 12.06.2011 - 21:41
door Bakboord1
Het comfort van een R is inderdaad prima. Zoals boven gezegd heeft de auto drie instelbare standen en de comfortstand is ook echt comfortabel.
Daarnaast is een R ook erg makkelijk te rijden. Mijn vriendin zou niet eens merken dat ze 300pk heeft onder haar rechtervoet.
Geplaatst: 12.06.2011 - 21:45
door 945i
Bakboord1 schreef: Mijn vriendin zou niet eens merken dat ze 300pk heeft onder haar rechtervoet.
Heeft ze hele korte beentjes?

Geplaatst: 12.06.2011 - 21:56
door V70 classic
Bakboord1 schreef:Het comfort van een R is inderdaad prima. Zoals boven gezegd heeft de auto drie instelbare standen en de comfortstand is ook echt comfortabel.
Daarnaast is een R ook erg makkelijk te rijden. Mijn vriendin zou niet eens merken dat ze 300pk heeft onder haar rechtervoet.
Dat is dan gelijk het manko van deze wagens.
Althans bij die van mij.
Het rijdt zo makkelijk dat je niet merkt dat het bloedsnel gaat.
Met een (bv) FWD T5 is die beleving veel meer aanwezig.
Grts
Geplaatst: 13.06.2011 - 00:45
door sbv
Op die hier getoonde Xc zit Four-C dus ook in stel baar. Waarschijnlijk een Summum Sports uitvoering.
Wel wil je, meer comfort dan de XC meer sport, dan snel de R nemen
Geplaatst: 13.06.2011 - 09:39
door Silver_R
Eigenlijk begrijp ik je dilemma niet zo goed. Het zijn beide V70's maar totaal verschillend qua uitstraling en rijervaring.
Een XC is heeft toch echt een robuuste en steoer uitstraling terwijl de R, ingetogen snelheid verbeeld.
Vraag jezelf af, wil je stoer en opvallend of strak, ingetogen en snel.
Een R, ik spreek uit eigen ervaring is super comfortabel. Ook op lange afstanden. Ik rij eigenlijk allleen in de Comfort stand. Een beetje een amerikaanse slee idee. Als ik eens wat gas wil geven gaat de Sport stand aan. Ik rij nooit in Advanced. Veel te hard. Bij Sport reageert de hele auto anders. Stuurt directer en is stugger.
Een R is toch in tegenstelling tot een XC een zeldzame verschijning. Wat ik zelf zo mooi vind is dat alleen een beetje kenner ziet dat het een aparte auto is. Zoals ik al zei, de auto is geen schreeuwer, lekker ingetogen.
Waarde vast zal een R niet zijn. Als je hem koopt is het van: Ja meneer een zeer exclusieve auto, moet wel wat kosten hoor.
Als je hem inruilt: Nee meneer, die raakt ik aan de straatstenen niet meer kwijt. Geef er niet veel voor.
Wat de kosten betreft, ik ook dacht dat ik erop zou leeglopen financieël.
Dat valt erg mee, tenminste als je in de basis een goede auto koopt. En regelmatig onderhoud pleegt en de auto respecteert. MAW, niet afraggen dus.
Alleen wil het brandstofverbruik wel eens bij flink doortrappen, of in het dorp rond kachelen,richting 1 op 6 à 7 gaan.
Maar dat hoort er gewoon bij. Misschien heb je iets aan het verhaal. Mocht je nog meer willen weten kun je me altijd benaderen via PM.
Succes met je keuze.
En om je nog even verder opweg te helpen, een R is een FANTASTISCHE auto
Geplaatst: 13.06.2011 - 09:51
door Gast
Silver_R schreef:
Een R is toch in tegenstelling tot een XC een zeldzame verschijning. Wat ik zelf zo mooi vind is dat alleen een beetje kenner ziet dat het een aparte auto is. Zoals ik al zei, de auto is geen schreeuwer, lekker ingetogen.
En om je nog even verder opweg te helpen, een R is een FANTASTISCHE auto
Ik sluit me hier volledig bij aan. Ik hoef niet zonodig een auto die het van de daken schreeuwt: "kijk mij eens hoe snel ik ben" .
Een R is een understatement in optima forma.
Geplaatst: 13.06.2011 - 10:33
door Freshman
Volvoman schreef:Waarom heeft deze R al na 56000km een nieuwe motor gekregen?
Er was iets mis met lekkende koelvloeistof. Dat probleem hebben ze niet kunnen achterhalen waardoor er uiteindelijk wegens garantie door volvo een hagelnieuw blok in is gegaan. BTW waarom niet perse voor deze kiezen?
Ik heb een T5 gehad met superflow en chip. Dat ging idd hard maar na netjes warm rijden was het soms een drama om het vermogen op de weg te krijgen. Auto toendertijd in top conditie verkocht en de volgende eigenaar had hem in 1 jaar volledig rot gereden. ZONDE!!!
Maar het AWD systeem spreekt mij toch wel erg aan. Ik heb bijna mijn hele auto leven als dagelijkse auto 4x4 gereden Landcruiser hdj100/HDJ80 en heb al redelijk vaak veel te danken gehad aan het systeem. Vandaar ook de twijfel tussen XC70 en R.
Wat betreft de R, zo snel is die in verelijking met de rappere hedendaagse auto's toch niet. (geartronic dan) Zeker is hij rap maar een echte snelheidsduivel??
Dat het een ingetoegen auto is, is juist wat ik graag wil. Tokkie-getunede auto's laat ik graag aan een ander over, ieder zijn ding zeg maar.
Wat nou de reden is dat een XC70 ineens zo populair is snap ik dus nog niet. Je ziet ze echt ineens overal rijden. Het imago staat mij ook wel ietsje tegen. Plastic skidplates eronder, 4x4 terwijl het absoluut geen terreinauto is. Net zomin als de BMW, Mercedes, Touareg etc. Iets hogere zit is wel weer fijn.
Ik heb toch goed begrepen dat het AWD systeem afhaneklijk van wat je van de auto vraagt zijn vermogensverdeling verdeeld over de voor en achteras? Met andere woorden als je normaal rijdt gaat het meeste vermogen naar de voorwielen. Correct?
Staan er behalve op de bekende sites nog mooie R'en te koop? Tips?
Ik lees toch wel dat bij de opmerkingen tot heden toch meer voor de R gekozen wordt.
Thnx
Geplaatst: 13.06.2011 - 10:37
door blastaway
ik ging voor de XC. De auto geeft mij een beter gevoel kijkende naar de 2. Ik vind deze ook mooier dan de R.
Geplaatst: 13.06.2011 - 10:44
door Silver_R
Freshman schreef:Wat betreft de R, zo snel is die in verelijking met de rappere hedendaagse auto's toch niet. (geartronic dan) Zeker is hij rap maar een echte snelheidsduivel??
Thnx
Ga maar eens
rijden en kijk maar eens naar de acceleratie cijfers. En vergelijk dat eens met een huidige snelle auto.
En dan bedenken dat het een station is hè.
Het is echt een hele snelle auto.
En de GT, wat ik snel zag is dat de auto die jij op het oog hebt MY06 is en dus een aangepaste GT heeft. 6 versnellingen en deze kan wel het volledige vermogen kwijt.
Freshman schreef:Wat nou de reden is dat een XC70 ineens zo populair is snap ik dus nog niet. Je ziet ze echt ineens overal rijden. Het imago staat mij ook wel ietsje tegen. Plastic skidplates eronder, 4x4 terwijl het absoluut geen terreinauto is. Net zomin als de BMW, Mercedes, Touareg etc. Iets hogere zit is wel weer fijn.
Thnx
Een XC is ook een hele mooie auto, juist geen kaliber BMW, Mercedes, Audi etc.
En de offroad kwaliteiten zullen niet als een Land Rover zijn maar een dirt road moet toch zeker lukken.
Geplaatst: 13.06.2011 - 10:59
door Freshman
@ Silver ik heb er in gereden maar wilde niet doordrukken omdat de motor koud was. Dus niet boven de 3500 toeren geweest. Ik neig toch naar een R. Voor mijn gevoel heb ik als ik het hier lees dan toch het beste van beide werelden. Power wanneer nodig en AWD wanneer de weersomstandigheden erom vragen. Heb jij jouw R gechipt?
Geplaatst: 13.06.2011 - 11:14
door Silver_R
Freshman schreef:@ Silver ik heb er in gereden maar wilde niet doordrukken omdat de motor koud was. Dus niet boven de 3500 toeren geweest. Ik neig toch naar een R. Voor mijn gevoel heb ik als ik het hier lees dan toch het beste van beide werelden. Power wanneer nodig en AWD wanneer de weersomstandigheden erom vragen. Heb jij jouw R gechipt?
Nog een keer gaan rijden en dan warm rijden. Bij zo'n 2500 à 3000 toeren komt de turbo erbij. Dan merk je pas wat een R kan.
En ik heb de mijne niet gechipped. Hou 'm liever origineel. Gaat echt hard zat. Kom maar eens rijden.
Had mijn vorig auto, V50T5 gechipped en die ging wel een stuk sneller maar was ook veel zenuwachtiger geworden.
En dat is voor dagelijks gebruik niet prettig.
Geplaatst: 13.06.2011 - 12:32
door Quota
Freshman schreef:@ Silver ik heb er in gereden maar wilde niet doordrukken omdat de motor koud was. Dus niet boven de 3500 toeren geweest. Ik neig toch naar een R. Voor mijn gevoel heb ik als ik het hier lees dan toch het beste van beide werelden. Power wanneer nodig en AWD wanneer de weersomstandigheden erom vragen. Heb jij jouw R gechipt?
Bij elke auto waarin je proefrijd, lang genoeg proefrijden om om de boel goed warm te draaien en dan ook eens serieus op het gas gaan, pas dan vallen je zaken op die niet kloppen. Als je het met respect doet, moet niemand daar een probleem mee hebben. Bedrijven die moeilijk doen over een proefrit van een 50 km of wat die laat ik sowieso niet aan mijn geld verdienen...
Geplaatst: 13.06.2011 - 13:34
door Silver_R
Freshman schreef: Power wanneer nodig en AWD wanneer de weersomstandigheden erom vragen.
En ter verbetering van de wegligging.
Geplaatst: 13.06.2011 - 13:36
door Volvoman
BTW waarom niet perse voor deze kiezen?
juist vanwege dat gerommel onder de motorkap. Lijkt me geen fijn idee, is verder nergens op gebaseerd.
Geplaatst: 13.06.2011 - 13:45
door Freshman
Alternatieven? Ik wil geen hoge km stand.