Ik weet dat er al enkele topics over het verbruik zijn, hier zitten echter niet de antwoorden tussen die ik zoek. Ik ben van plan een Volvo S60 2.4D 5 Cylinder aan te schaffen van ongeveer bouwjaar 2002 tot 2004 met +/- 160.000 tot 210.000 op de teller en budget tot ongeveer 8000 euro. Ik zit hierbij erg te twijfelen tussen een model met 130pk en een model met 163pk. (heb overigens nog geen specifieke auto op het oog) Zoals jullie weten zit qua motoruitvoering geen verschil; beide 2,4 liter. Als ik in specificaties kijk en gebruikerservaringen op internet lees dan lijkt het echter alsof de 163pk versie zuiniger is dan de 130pk versie, wat op het eerste oog onlogisch lijkt. Wat zijn jullie ervaringen v.w.b. het verbruik tussen deze 2?
Ik ben van plan een relatief zuinige diesel auto te kopen, rij per jaar ongeveer 28.000km en met name snelweg kilometers + 80 wegen en hanteer een relatief rustige rij stijl. Wel zit ik tevens nog te twijfelen tussen een handgeschakelde en een automaat aangezien ik op dit moment automaat gewend ben. Qua verzekering en wegenbelasting zit ook geen tot nauwelijks verschil tussen beide uitvoeringen dus erg veel verschil qua kosten zal er niet in zitten.
Wat is jullie advies qua aanschaf en welk verbruik denken jullie dat ik ongeveer kan verwachten bij beide versies van de auto?
Een andere optie zou eventueel een volvo V40 zijn, maar die s 60 is zoveel mooier dan de v40

Heel erg bedankt alvast,
Ate