Aangezien de zomervakantie er weer aan komt ben ik opzoek naar een goede dak/ski koffer die niet alleen lekker stil is tijdens het rijden maar ook nog een beetje goed oogt bij mijn zwarte V70.
Aangezien we zowel van de zomer als van de winter houden zullen de we koffer minimaal 2 keer per jaar gaan gebruiken.
De koffers van Thule zijn erg mooi (en ook Zweeds ) maar ook prijzig.
Iemand tips?
[Prive] Volvo V70 D5 Kinetic GT Zwart 174k km (2005)
[Zakelijk] Volvo V50 D5 Edition II Zwart 144k km (2008)
[Prive] Alfa 147 1.6 T.Spark Distinctive Grijs 110k km (2003)
Mijn ervaring, goedkoop is duurkoop.
Schaf jezelf een Thule box aan en je hebt een topproduct, smeer het uit over alle zomer en wintervakantie's dan valt het aanschaf bedrag best mee.
Inderdaad, blind typen blijft lastig.
Het grote verschil met de andere boxen welke worden aangeboden is dat de boxen van surfbox.de van polyester zijn; veel steviger, duurzamer enz.
Echt bestand tegen hoge snelheden; een spanband eromheen ( wat je nog wel eens ziet) hoeft echt niet. Ik heb er nu 6 jaar eentje, de mobydick premium van 2.10 meter. PAst perfect op de V70, klep kan nog goed open. Is nu in de aanbieding voor 467 Euro.
Ik ben dik tevreden. Nog nooit water in gehad onderweg. Afgemonteerd met rvs; de dakdragers vallen "in" de box middels een uitsparing, zodat in combinatie met de Volvo vleugeldragers ze echt dicht tegen het dak aanliggen. Je hoort de box wel, maar geen vervelend gepiep/ gesuis gedurende de lange vakantie ritten. Veel keuze in afmetingen. Nadeel is dat ze alleen naar voren scharnieren, weegt echter niet op tegen alle voordelen, vind ik.