Ik overweeg een C30 d2 in genoemde uitvoering te bestellen (voor mijn werk). Aangezien ik erg kan genieten van een knap stuk muziek, vroeg ik me het volgende af;
Volgens Paul is het niet mogelijk deze high performance audio upgrade uit te voeren op de r-edition;
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... t=redition
ik weet niet of het klopt, maar ik begreep dat de basis audio set in de C30 behoorlijk slecht klinkt?en dat er zelfs geen tweeters in de voordeuren gemonteerd zitten? iemand enig idee of de kabels er al wel liggen? een paar tweeters met een condensator zitten er snel genoeg in, daar niet van, maar de kabels zouden handig zijn.
http://www.c30world.com/forums/showpost ... stcount=12
En kan er evt. op de standaard audioset een externe versterker aangesloten worden?
Volgende punt;
de inlay. Als ik op de volvo-configurator site kijk, zie ik een erg knappe zilveren aluminium inlay, alleen zie ik op de verschillende posts in dit forum van de recente modellen de donkere aluminium inleg (antraciet/titanium kleurig) iemand enig idee of het de fraaie lichtere aluminium inleg is of de voor mij wat mindere donkere?
C30 R-edition, geen high performance audio en welke inlay?
-
- 6th Gear member
Tweeters zitten er wel in bij de R-edition.
Bij oud model zaten ze er inderdaad niet op.
En vind geluid persoonlijk best goed niet slecht tenminste.
Heb zelf nog extra de iPod/USB interface erbij gekocht en is ideaal.
iPod Nano 4 altijd in auto en spelen maar.
R-edition uitvoering heeft carbon look inlay. (hoort nu eenmaal bij de R-Design look)
Je zou achter af de lichte alu kunnen kopen maar is niet goedkoop..
En is dan ook de deur inlays.
Bij oud model zaten ze er inderdaad niet op.
En vind geluid persoonlijk best goed niet slecht tenminste.
Heb zelf nog extra de iPod/USB interface erbij gekocht en is ideaal.
iPod Nano 4 altijd in auto en spelen maar.
R-edition uitvoering heeft carbon look inlay. (hoort nu eenmaal bij de R-Design look)
Je zou achter af de lichte alu kunnen kopen maar is niet goedkoop..
En is dan ook de deur inlays.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
V40 D2 Summum MY13
Volvo 440 GLT
Volvo 343
-
- 3rd Gear member
De ipod/usb interface, wat kost deze optie?
Ik bedoelde goed te kunnen leven met de zilveren inlay (light nordic oak heeft mijn voorkeur icm de off-black bekleding, het ziet er zo ruimtelijk uit), maar jij hebt het over carbon look. Dus geen aluminium in een titanium achtige kleur zoals in Cisco zijn r-edition?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... c&start=25
Ik bedoelde goed te kunnen leven met de zilveren inlay (light nordic oak heeft mijn voorkeur icm de off-black bekleding, het ziet er zo ruimtelijk uit), maar jij hebt het over carbon look. Dus geen aluminium in een titanium achtige kleur zoals in Cisco zijn r-edition?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... c&start=25
-
- 6th Gear member
Wel titanium kleur aluminium.
Je bent met de R-Edition uitvoering gebonden aan deze inlay.. (titanium)
Maar achteraf kan je nog veranderen tegen een prijs natuurlijk..
Als je geen R-edition neemt kan je natuurlijk alles zelf samenstellen.
R-Edition is nu eenmaal een goedkope speciale uitvoering.
Zou je voor een Kinetix kunnen gaan en die verder samenstellen naar je wensen.
Voor interface kan je even prijslijst kijken op Volvocars.nl
Kan je ook eigen C30 samenstellen
Je bent met de R-Edition uitvoering gebonden aan deze inlay.. (titanium)
Maar achteraf kan je nog veranderen tegen een prijs natuurlijk..
Als je geen R-edition neemt kan je natuurlijk alles zelf samenstellen.
R-Edition is nu eenmaal een goedkope speciale uitvoering.
Zou je voor een Kinetix kunnen gaan en die verder samenstellen naar je wensen.
Voor interface kan je even prijslijst kijken op Volvocars.nl
Kan je ook eigen C30 samenstellen

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Autoloos. Ridder te voet
V40 D2 Summum MY13
Volvo 440 GLT
Volvo 343
V40 D2 Summum MY13
Volvo 440 GLT
Volvo 343
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
De inlay hierboven is hetzelfde als dit?:

Zo ja, is dit erg mooi. Krast niet. (ik kon ze iig na 2.5 jaar niet ontdekken) Deukjes moet je wel voor oppassen. Geen zware dingen op laten vallen.

Zo ja, is dit erg mooi. Krast niet. (ik kon ze iig na 2.5 jaar niet ontdekken) Deukjes moet je wel voor oppassen. Geen zware dingen op laten vallen.
- Martinvh
- 2nd Gear member
Ja,
Hierboven is de R-Design inlay.
Het heeft overigens echt in de verste verte niets met carbon te maken. Het is een soort donker alu-achtig iets met daarin een gedraaid patroon. (carbon is antraciet/zwart met rechthoekige blokjes-structuur).
Het krast overigens erg snel! Mijn manchetknopen/horloge hebben na 7 maanden al flinke krassen aangebracht bij de deurgreep delen van dit materiaal. (ik heb een C30 R-edition met deze inlay)
Hierboven is de R-Design inlay.
Het heeft overigens echt in de verste verte niets met carbon te maken. Het is een soort donker alu-achtig iets met daarin een gedraaid patroon. (carbon is antraciet/zwart met rechthoekige blokjes-structuur).
Het krast overigens erg snel! Mijn manchetknopen/horloge hebben na 7 maanden al flinke krassen aangebracht bij de deurgreep delen van dit materiaal. (ik heb een C30 R-edition met deze inlay)
-
- 3rd Gear member
Dat zou mooi zijn, maar volgens mij is het base-audio (performance) en er zijn echt 3 types speakers. Base (performance) high performance en Premium (Dynaudio)
alleen de laatste 2 varianten hebben een externe versterker, zo begreep ik. De eerste (base) heeft een versterkertje in de radio zelf.
Volgens de dealer is het niet mogelijk te upgraden, zoals dat bv. bij een S60 kon. hier kon dmv een SW update een andere radio/versterker in. Bij deze auto kan dat kennelijk niet.
De prijzen van de high performance speakers zijn schappelijk. (en pasklaar)
alleen de laatste 2 varianten hebben een externe versterker, zo begreep ik. De eerste (base) heeft een versterkertje in de radio zelf.
Volgens de dealer is het niet mogelijk te upgraden, zoals dat bv. bij een S60 kon. hier kon dmv een SW update een andere radio/versterker in. Bij deze auto kan dat kennelijk niet.
De prijzen van de high performance speakers zijn schappelijk. (en pasklaar)
- TrickyZ
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik heb een andere audioset laten inbouwen in mijn R-Edition, en heb voor jullie even de oude speakers op de foto gezet. Niet veel soeps. Klonk best aardig, maar goed is anders weet ik inmiddels. Het is maar wat je verwacht/gewend bent.

Je ziet dat er een full range speaker gebruikt wordt (deze vind je ook achterin) en dat er voorin ook nog een klein tweetertje wordt gebruikt in het gedeelte bij de spiegel.

Je ziet dat er een full range speaker gebruikt wordt (deze vind je ook achterin) en dat er voorin ook nog een klein tweetertje wordt gebruikt in het gedeelte bij de spiegel.
Mijn eerste eigen Volvo(tje): C30 D2 R-Edition (MY2011). Gereden: 360, 440, 460, 480, 850, 940, S40, V40, S60, V60, XC60, C70, V70, XC90, maar gelukkig of jammer genoeg (afhankelijk van model) allemaal van een ander...
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
- jeffeest
- 2nd Gear member
TrickyZ,
Weet jij nog de maten van deze orginele Volvo speakers in diameter?
Heb namelijk nog een composet liggen van Alpine voor evt. inbouw in mijn C30.
Ben benieuwd of deze zulen passen, zal leuk zijn!
Bvd,
Weet jij nog de maten van deze orginele Volvo speakers in diameter?
Heb namelijk nog een composet liggen van Alpine voor evt. inbouw in mijn C30.
Ben benieuwd of deze zulen passen, zal leuk zijn!
Bvd,
Volvo C30 R-edition D2 MY2011 solid ice white - Sunblinds - Dakdragers rvs - 19";Odysseus - Apex 35mm verlaagd - Mistlamp sierframes rvs - Pilot xenonverlichting 4300K.
Audi A4 cabrio 3.0 V6 S-line, uni zwart, 19inch RS6 orgineel, verlaagd.
Bmw Z3 roadster 1.9, uni zwart, 18inch M6 replica, volledig M uitvoering.
- TrickyZ
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Volgens mij is het een vrij universele maat nl. 16,5 cm voor de midbas, en een cm of 5 voor de tweeter. Als je het precies wil weten moet ik even meten.
Mijn eerste eigen Volvo(tje): C30 D2 R-Edition (MY2011). Gereden: 360, 440, 460, 480, 850, 940, S40, V40, S60, V60, XC60, C70, V70, XC90, maar gelukkig of jammer genoeg (afhankelijk van model) allemaal van een ander...
- jeffeest
- 2nd Gear member
Als je zou willen checken, graag!!
Heb je ook de achterste 2 speakers vervangen?
Zijn die dan ook gewoon 16,5cm?
Heeft dat wel nut zonder versterking vraag ik me af?..
Dat composetje van mij heeft er een standaard versterkertje aanhangen namelijk..
Gr,
Heb je ook de achterste 2 speakers vervangen?
Zijn die dan ook gewoon 16,5cm?
Heeft dat wel nut zonder versterking vraag ik me af?..
Dat composetje van mij heeft er een standaard versterkertje aanhangen namelijk..
Gr,
Volvo C30 R-edition D2 MY2011 solid ice white - Sunblinds - Dakdragers rvs - 19";Odysseus - Apex 35mm verlaagd - Mistlamp sierframes rvs - Pilot xenonverlichting 4300K.
- TrickyZ
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik zal de speakers even meten voor je. Het heeft altijd nut om betere speakers te plaatsen, maar met een betere versterker kun je het natuurlijk ook beter aansturen. Ik heb de achterste speakers niet laten vervangen. Maar ze staat ook uitgefaded, en ik mis ze niet.
- jeffeest
- 2nd Gear member
Dat zijn indd 16,5 cm bass speakers..
Maar 2 composetjes, waar heb jij die 2 extra tweeters ingebouwd?
Of zijn die achterwege gelaten?..
Is het btw ook niet zaak om achterin coaxiale speakers te plaatsen zodat je daar bass en hoge tonen meepakt voor optimaal geluidsbeleving?!
Maar 2 composetjes, waar heb jij die 2 extra tweeters ingebouwd?
Of zijn die achterwege gelaten?..
Is het btw ook niet zaak om achterin coaxiale speakers te plaatsen zodat je daar bass en hoge tonen meepakt voor optimaal geluidsbeleving?!
- Chemzy
- 4th Gear member
Tweeters zijn ingebouwd zoals bij de High Performance uitvoeringen, de filter is op de deur vastgezet. Ik spreek natuurlijk van een V50, dus achterin kan er wat verschil zijn met een C30. Ik heb ook nog een subje bijgeïnstalleerd.
Volvo 440 1.9 TD 1995
Volvo V50 2.0 D Business Line MY08
Volvo V50 2.0 D Business Line MY08
- TrickyZ
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Achterin wordt er vaak óf geen of een coaxiale speaker gebruikt, of de tweeter wordt wat lager in de deur gemonteerd, anders zit deze bij je oor te tetteren.